Moeder wil andere school voor mij.

Mijn moeder wil een andere school voor mij dan dat ik heb uitgekozen voor mijn vervolg opleiding, dit om het volgende:

er zijn geruchten dat t een slechte school is. (maar het heeft zoveel opleidingen/vestigingen dat we denken dat de opleiding die ik ga doen goed is)

we hebben te horen gekregen (voor de vakantie) zo snel mogelijk boeken te bestellen, en dat doen we, en nu zijn we er achter dat de school nog de verkeerde boekenlijst erop had staan waardoor we verkeerde boeken hebben gekregen (zo'n 250 euro aan miskoop van boeken)

we hebben gehoord dat een bedrijf geen stage mensen meer aanneemt van deze school.

en nu, ik wil wel gewoon naar die school maar mijn moeder zit me nog net niet te dwingen om naar een andere school te gaan, wat ik dus (liever) niet wil.

wat moet ik nou dan? en om nou ruzie te gaan maken over een school vind ik ook zo wat.......

Toegevoegd na 57 minuten:
en waarom wil ik dan graag naar deze school; ik voel me er meer thuis dan die andere school, deze school is wat kleinschaliger, die ander is giga, en dat vind ik als school niet fijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als ik het zo lees in je uitleg heeft die school niet zo`n goede naam dus.hoe zou dat komen.heb je dat al na gevraagd aan mensen die daar op school hebben gezeten?waarom heeft die school n slechte naam.krijg jij daar genoeg begeleiding voor jouw dyslectie.(sorry,kheb eerst even jouw profiel pagina bekeken)ik denk dat ik ook zo zou reageren als ik zo`n negatieve uitslag kreeg over die school.praat er nog eens over met b.v. een van je vorige leraren hoe zij erover denken.wat trekt jouw dan zo aan om naar die school te gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik je ook adviseren om een andere school uit te zoeken. Zoveel irritatie en je bent nog niet eens begonnen!

Een school die slecht staat aangeschreven heeft veel nadelen. Zoek op de site van de onderwijs uit, wat wel een goede school is.

Volgens mij heeft je moeder gelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou moeder wil dat jij zo goed mogenlijk onderwijs krijgt. en wil jou graag op de beste school hebben.
dat is op-zich een goed ding.

probeer rustig samen met je moeder de voor en nadelen van beide scholen op een rijtje te zitten. en bekijk dan samen wat het beste is.
13 jaar geleden
Als het om de Media College gaat, dan zou ik er zeker niet op gaan.
Die heeft pas in het nieuws gestaan en het is echt een slechte school.
Mijn dochter zat er afgelopen jaar op.
En heel veel personen zijn er van af gegaan.
En ze smeekte of mijn dochter en alle andere kinderen wilde blijven.
Mijn dochters vriend en mijn nichtje zit er ook op en willen er ook af en zeuren en klagen ook alleen maar dat het een slechte school is.
En zo hoor ik zo veel kinderen klagen over die school.

En wat is er slecht aan deze school ? De schoolboeken die we besteld hadden (ruim 300 euro) zijn nog nooit gebruikt bij geen een van de kinderen en opleidingen op die school.
Er werd meer geen les gegeven dan wel .
De leraren waren er meer niet dan wel en kwamen altijd te laat.
Je krijgt nooit op een oproep hoe gaat met je kind op school.
De kinderen moesten thuis alles kopieeren terwijl je voor het kopieeren betaald om op school te kunnen kopieeren.
Ze mochten nooit op de Mac pc's.
Nou ja zo heb ik nog wel een heel was lijst om in te vullen.

Maar misschien heb je het wel over een heel ander school.
Alleen ik dacht ik zet het toch even neer.