Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik vaak op het zelfde moment aan iets denk als een ander?

Het hoeft niet eens je partner te zijn..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

voor sceptische mensen is dit toeval

voor mensen die geloven in paranormale gaven kan je dit zien als een soort onwillig iemand zijn hersenen lezen, de gedachten zweven door de lucht en je hebt dan niet door dat die ander dit ook denkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je vaak hetzelfde beleeft of ziet als de ander.
Ik denk al 3 dagen dat het lang geleden is dat ik mn vriendin heb gezien.Niet gek dat zij hetzelfde denkt.
Je zit met bekende /familie in de tuin, je ruikt een bepaalde bloem, en je denkt allebei aan die vakantie van jaren geleden
Niks gek dus
En op hetzelfde moment aan koffie denken: tsja 8 uur is koffietijd
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je volgt het zelfde 'gedachtentreintje' en belandt op het zelfde 'perron'. Je ziet iets, ruikt iets, hoort iets, en je hersenen gaan daar mee verder associeren. De persoon die bij jou is doet hetzelfde en belandt bij dezelfde vraag of opmerking.

Bij mensen die je goed kent of waar je veel mee samen hebt gedaan, zul je dit vaker hebben dan bij onbekenden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er iets bestaat als 'groepsdenken'.
Er is 'iets', noem het een zintuig dat nog niet ontdekt is, dat ervoor zorgt dat mensen en dieren elkaars gedachten kunnen opvangen, maar ook hetzelfde gedachtenpatroon in werking kunnen zetten.
Het is zelfs zo dat groepen mensen tezamen aanvoelen dat er iets definitiefs gaat gebeuren.

Bovenstaande is wetenschappelijk bewezen.
Zo is bv aan de hand van een computerprogramma( dat oorspronkelijk bedoeld was voor een heel ander onderzoek) ontdekt dat ongeveer 5 uur voordat het eerste vliegtuig de twintowers binnenvloog, er duizenden mensen over de hele wereld onbewust aanvoelden dat er iets vreselijks ging gebeuren. Idemdito met de tsunami en nog een aantal andere gebeurtenissen.
Moeilijk uit te leggen hoe dit is ontdekt. Je kunt het mooi bekijken in de documentaire 'Somenthing unknown', waarin dit soort zaken wetenschappelijk zijn onderzocht. (uitzending gemist, omroep BOS).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik eens kijken,lijkt me interessant.+
Mensen denken nu eenmaal vaak aan hetzelfde, ongeveer, of precies. Vooral als ze in dezelfde omgeving zijn, of met dezelfde mensen praten. Als het niet in dezelfde omgeving gebeurt:
-Er zijn zoveel mensen, kans is groot dat er veel mensen hetzelfde denken.
-Familie en vrienden denken veel hetzelfde, ook op afstand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding