Als jij dingen doet die je niet wilt doen, ben je onderdanig. Als jij iemand dingen laat doen die diegene niet wilt doen, ben je dominant.

Je staat naast iemand als je samen overleggen wat er nu gedaan moet worden. En met overleggen is het dus wederzijds en niet opleggen zoals bij een dominant iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gelijkwaardig is als de ene keer jij dominant bent en de andere keer de ander. In de praktijk slaat de meter meestal naar één kant door bij relaties. Het is m.i. belangrijker of beiden er gelukkig mee zijn dan wie er in de meeste gevallen dominant is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang jij geen respect hebt voor jezelf ,bestaat de kans dat je over je heen laat lopen ,wanneer je geconfronteerd wordt met iemand bij wie je niet jezelf kunt zijn.
De grens ligt dus, daar, wanneer je niet reageren kunt zoals je bent.Wanneer je je zelf niet kunt zijn maar leuk gaat doen om een ander een plezier te doen(wanneer je bang bent een confrontatie aan te gaan).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dominant is degene die overheerst. En degene die overheerst wordt is de volger/volgster.

In een goede relatie is doorgaans sprake van een wisselende dominantie.

Nu is het weer de ene partij en dan weer de andere partij die 'bovenligt'

Partijen zijn dàn volkomen gelijkwaardig aan elkaar en zo moet dat ook zijn, naar mijn mening.

Doorgaans zullen de initiatieven van de zijde van de man komen, maar dat is zeker niet als regel aan te merken.

Groet,

Ton