Hoe spreek ik zulke dingen af met mijn vriendin?

Ik 21, zij 19. We wonen op 3 kwartier rijden afstand van elkaar. we zien elkaar 1 dag in de week en vrij-za-zo. Nu willen mijn vrienden een vaste avond in de week afspreken met elkaar, op vrijdag. Maar ik zit met een dubbel gevoel. Ik heb ook zin om met mijn vriendin het weekend door te brengen en vind het jammer dat ze dan maar 1 dag kan blijven slapen. Ik heb gevraagd of m'n vrienden een andere dag in de week aan kunnen nemen maar zij willen graag op vrijdag zodat ze de volgende dag geen verplichtingen hebben, wat begrijpelijk is.

Dus aan de ene kant wil ik wel met m'n vrienden afspreken maar ook het weekend doorbrengen met m'n vriendin. En elke keer mijn vriendin meenemen is ook niet echt een optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

Ik zou dan zeggen om niet elke week, maar om de week af te spreken met je vrienden op vrijdag. Zo heb je ene weekend voor je vriendin en jezelf, en andere weekend met je vrienden.
Mooi compromis.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
precies. +1
Ik zou idd of om de week doen, of overleg met je vrienden, en vriendin dat ze gewoon mee kan, neem aan dat ze weten dat je een vriendin hebt, of laat er lekker komen en spreek af dat je op de vrijdagavond een uurtje of 2 na je vrienden gaat dan heb je de rest van de avond voor je vriendin, suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriendin mee naar een mannenavond, zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig kan alles toch hihi, maar elke week een mannenavond als je een vriendin hebt die je alleen op 1 van die avonden kan zien is ook veel
In een dergelijke situatie zou ik zonder enige aarzeling altijd kiezen voor mijn meisje.

Alleen als zij het goed vond de wekelijkse ontmoeting met mij op een andere dag dan de vrijdag te laten plaatsvinden, zou ik op de vrijdag met mijn vrienden uitgaan.

Met andere woorden: Ik zou de vraag voorleggen aan mijn lief en mij richten naar haar wensen.

Daarna zou ik, ingeval zij de vrijdag 'voor ons wilde houden' van mijn vrienden vragen zich aan mijn situatie aan te passen en zo niet.. jammer dan.

Liefde is voor heel je leven, vind ik, en moet, naar mijn mening, vòòr alles gaan.

Vriendschap is iets heel moois..en soms zelfs voor heel het leven.. maar is voor wat betreft het niveau..wèl wat minder groots dan liefde.

Het antwoord op je vraag is dus: De vraag voorleggen aan je vriendin en háár de keus laten.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je moet ook aan je vrienden denken. Dat zijn ten slottej je vrienden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Je leven draait toch niet alleen om je vriendin?
In een relatie is het ook belangrijk om naast tijd voor elkaar, tijd voor jezelf te hebben. Tijd voor je eigen vrienden en hobby's, dat je elkaar daarin vrijlaat.
Van continue bij elkaar zitten word je ook niet blij.
Dat je ee nvriendin hebt, betekent niet dat je geen eigen leven meer hebt, je vrienden moet verwaarlozen of al je vrije tijd aan haar moet opofferen. Niet alleen wordt ze daarmee veel te afhankelijk van je, je schept ook een gevaarlijk precedent. Want wie zegt dat je je vrienden of je vrije tijd op een gegeven moment weer terugkrijgt ??

Zoek dus een gulden middenweg, in overleg met je vriendin. Jullie zijn nog zo jong, en die afstand is er nu eenmaal. Elk weekend is al prachtig, om het weekend zou ook prima moeten zijn, met al die moderne communicatiemiddelen. Of desnoods eens in de maand met je vrienden uit en drie weekend voor haar.

Als ze je die ruimte niet geeft en 100 % van je vrije tijd voor zich claimt, is het, hoe hard dat ook klinkt, misschien al tijd om eens achter je oren te krabben over hoe gezond de relatie eigenlijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet doen wat je een goed gevoel geeft. Ga een vrijdag met je vrienden uit en kijk hoe dat voelt. Of andersom, spreek met je vriendin af op vrijdag en als je het gevoel hebt dat je toch liever bij je vrienden was geweest, is het een stuk duidelijker voor jezelf. Gewoon uitproberen, je gevoel zal je antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja jullie zijn nog piepkuikens :=) en echt verliefd anders wil je niet ieder moment met en bij elkaar zijn..., maar vergeet je vrienden niet!
Volgens veel mensen gaat de liefde altijd voor op vriendschap, ik heb daar mijn eigen gedachten over!
Ik vergelijk het altijd met een televisieserie: de vriendschap duur het hele seizoen, de verliefdheid gaat een aflevering mee.
Als je nagaat hoe lang de meeste liefdes duren en vriendschap is natuurlijk niet altijd voor eeuwig, maar vaak wel veel sterker dan verliefdheid op die leeftijd.
Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat de vrienden dus maar voor gaan, nee de gulden middenweg moet je zien te vinden.
Mijn idee: vrijdag met je vriendin uit eten, daarna je vriendin aan de vriendin van een van je maten koppelen met een lekkere "Sex in the City"-dvd op de bank. Natuurlijk ga jij met je vrienden uit en de volgende ochtend komen jullie elkaar tegen in bed/onder de douche/ aan tafel met een zacht gekookt eitje/opgerold op de bank naar een lekkere CD luisterend...
Welk deel van dit scenario klopt niet ?
Het punt is
1. 1 dag in de week en vrij/za/zo
2. jij wil van twee walletjes eten/je gewone leven door
laten gaan
3. je vriendin wil je het hele weekend zien
4. je maten willen de vrijdag claimen.
Ik vind het niet moeilijk. Je vriendin krijgt de dag in de week en 2 aangesloten dagen in het weekend. Je vrienden krijgen kun verkozen vrijdag, iedereen wint.
Het enige punt dat blijft hangen is dat jij het erg vind dat je vriendin maar 1 dag kan blijven slapen, maar dat is dus niet waar...