Mag een vrouw, die bevallen is in een ziekenhuis, de placenta meenemen?

Er zijn mensen die bepaalde rituelen uitvoeren met de placenta.. zoals begraven onder een pas geplante boom, of voeren aan de hond..
Maar mág je de placenta opeisen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige mensen bakken 'm en eten 'm op, met het idee: wat goed is voor de baby, is goed voor mij (gek genoeg gaan ze daarna niet over op een melkdieet ;p).

Het beste antwoord

Ja dat mag, het is een stuk van jezelf. Je moet het wel van te voren duidelijk aangeven, want er wordt niet van uitgegaan dat je de placenta mee wil nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze hebben het een collega die pas bevallen is wel gevraagd. Dus neem ik aan dat het antwoord ja is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag inderdaad. Maar als je het niet wilt hebben wordt het gebruikt voor medicatie of onderzoeken. Het wordt dus niet zomaar weggegooid.