Vriend van moeder bedreigt mij, wat zal ik doen?

De vriend van mijn moeder is mij gister komen bedreigen en uitschelden omdat hij het ergens niet mee eens was, wat tussen mijn moeder en mij aan de hand was. (niets ernstigs, maar omdat hij mij ondankbaar vondt, kwam hij zijn mening geven.

Een vriend van mij zat er gewoon bij en hij was tot schreeuwend toe aan het schelden.

Hij roepte namelijk dat hij mij met 1 vinger de grond in duwt, en dat als ik zijn zoon was dat ik het wel zou leren.

Het probleem is echter dat de toon waarop hij het zegt, mij ook boos maakt, en ik een situatie in de toekomst kan voorstellen waarin ik met hem de confrontatie aanga, i.p.v. netjes te zeggen dat hij normaal moet doen, en mijn kamer moet verlaten, en zich hier niet mee te bemoeien.

Dit is niet de eerste keer, dit gebeurd wel eens als hij het ergens niet mee eens is.

Zou ik aangifte doen? Ik weet 90% zeker dat het ooit nog eens zal voorkomen, dat hij zo gaat doen, en dan wil ik niet dat ik mezelf een gevangenisstraf bezorg omdat ik door mijn explosieve agressie disorder helemaal uitflip.

Daarintegen staat hij ook al geregistreerd als geweldpleger, hij is met carnaval door 5 agenten tegen de grond gewerkt omdat hij niet wou meewerken en agressief werdt, afgelopen oktoberfeest had hij ruzie gekregen met iemand, en is ie tegen de grond geslagen waar mijn moeder en tante gewoon bij waren.

Met hem praten is geen optie, hij weet alles beter. Want ik ben dun en klein dus ik kan niks volgens hem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben 21 jaar oud, ben 1.75 en weeg 49 kilo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter informatie, ik ben volwassen.
Castle
10 jaar geleden
Met 21 jaar zou ik eens gaan kijken om op jezelf te wonen. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar die stap is wel belangrijk. Op die manier kun je je ook distantiëren van zo'n situatie. Die persoon is zelf nog niet volwassen, want dreigen en schreeuwen is kinderlijk gedrag. Volwassenen weten alles te bepraten ook al zijn ze het niet met elkaar eens. Aangifte doen zou ik pas doen als hij je ook heeft aangeraakt (geslagen of zo). Verder meen ik dat een eigen plaats maken (dus uit huis) belangrijk is op die leeftijd. Je kamer blijft hoe dan ook onderdeel van je moeders huis/flat en daarmee toegankelijk. Denk er eens over na.

Antwoorden (2)

Maak eens een "afspraak" met alleen je moeder en leg het haar uit hoe je je voelt. Op een rustige manier. Wie weet kan zij met haar vriend praten. Aangifte zal de relatie tussen haar en haar vriend en tussen jou en je moeder niet ten goede komen denk ik. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey, bedankt voor je advies.
Ik had inderdaad al aangegeven hoe ik mij voelde, ze is op het moment werken en ik wou even mijn verhaal kwijt, maar ik denk dat het vanavond wel weer ter sprake zal komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke veel succes.
aangifte doen is op dit moment nog geen goede keus. je hebt 1% kans dat je wint, want je vriend is geen onafhankelijke getuige. dus is het 2-2. eigenlijk is het 2- 1,5 omdat de vriend van je moeder op dit punt betrouwbaarheid is verloren gezien zn geschiedenis, maar ivm de kosten/negatieve gevolgen kun je het risico niet nemen.

Wat te doen: zoals hierboven staat: probeer het via je moeder, op een volwassen manier op te lossen.
lukt dit niet, en heb jij niet de financiele mogelijkheid het huis uit te gaan, dan rest je nog maar 1 mogelijkheid, en dat is er voor zorgen dat jij je veilig voelt in je ouderlijk huis. Als jou moeder daar in dit geval niet voor wil zorgen, maar wel jou huisvesting wil verschaffen, dan zul je zelf voor die veiligheid moeten zorgen en dan is er geen andere optie dan de politie. Je zult de bedreigingen moeten vastleggen op voice-recorder of hij zal ze moeten uiten in het bijzijn van onafhankelijke getuigen, wat heel moeilijk is.

In dat laatste geval, zal het waarschijnlijk uitdraaien op een kleine boete voor hem + een klein gebiedsverbod. Jou moeder kan dan de relatie voortzetten in de woning van hem. Helaas bestaat wel de mogelijkheid dat je moeder jou uit huis.

overdenk alles goed voor je wat doet.