Dat weet je alleen door het te vragen. Een beetje redelijke docent zal vervolgens zeggen dat dat niet zo is, omdat het verwacht wordt dat docenten en leerlingen niet in liefdesralties terecht komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is weet je dat niet.
Want als een leraar gevoelens heeft voor een leerling, wat natuurlijk altijd kan voorkomen, zal hij zo volwassen moeten zijn die te verbergen.
Nadat de leerling de school voorgoed verlaten heeft na het laatste jaar kan de leraar eventueel contact opnemen met de leerling als de gevoelens nog niet bekoeld zijn tegen die tijd.
En dan kan er een heel fijn contact ontstaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
tenminste, als de leerling daar ook open voor staat natuurlijk.
Kristal
12 jaar geleden
Dat kun je ontdekken doordat je merkt dat zijn gedrag verandert,zo zal de leraar die gevoelens heeft voor een leerling deze persoon meer aandacht geven,hier vaker een praatje mee aanknopen,de persoon eventueel voortrekken om in de gunst te komen bij de leerling hetgeen zeer ongezond is,of de leerling laat nablijven wat anderen opvalt etc. etc. Het zijn de kleine dingen die veranderen maar die duidelijk een bedoeling hebben uiteraard ten gunste uiteindelijk van hemzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die leerling weet het zeker als de leraar het zegt en dan hebben ze gelijk een groot probleem want de leraar komt daardoor in de problemen.

Gelukkig komt het vaker voor dat een "romantische" leerling een aardig karakter of aandacht verwart met liefde maar het kan wel.

Bij ons is ooit een leraar 4 maanden nadat een leerlinge de (middelbare) school had verlaten met haar getrouwd. Maar ze hadden het goed geheim gehouden, niemand had iets gemerkt. De leerlinge zelf heeft keihard volgehouden dat er pas iets mooi ontstond toen ze al van school was. Daar geloofden wij allemaal niks van maar het was tactisch gezien wel het beste antwoord
12 jaar geleden
Annswers
12 jaar geleden
Mooi verhaal, maar trouwden ze al na 4 maanden en hou oud waren zij beiden?
amigo
12 jaar geleden
dank je, zij was 18 (misschien 19 was ze was wel 1x blijven zitten denk ik). Hij was STOKOUD in mijn toen 17 jarige ogen, maar ik geloof dat hij rond de 25 was dus zo extreem was het verschil nou ook niet.
Kristal
12 jaar geleden
leuk Amigo, stokoud en 25 jaar ;-))
amigo
12 jaar geleden
erg he, als ik daar nu aan denk.....
nu vind ik 25 piepjong