Ik ben bijna hetzelfde als m'n stief-vader kan ik hier wat aan doen? :'D

Ik vind hem niet erg ofzo. maar ik wil gewoon niet zoals hem zijn. vele mensen zeggen dat ik z'n biologische dochter kon zijn. 't is wel grappig om te horen. maar ik wil het echt niet... ik woon al samen met hem sinds m'n 8e en ik kende hem op m'n 3e of 4e dacht ik...

we hebben hetzelfde hobby's, manier van praten (ben aangestoken door hem xD) en karakter. maar kleding en muziek zal never hetzelfde zijn. ik luister meer naar rock en ook wel z'n muziek maar meer met gitaar, drums etc.
en karakter krijg ik steeds meer van hem... hij is erg voorzichtig enzo en ik wil niet zo voorzichtig als hem zijn. maar ook niet al te onvoorzichtig xD.. een beetje gevaar kan ik wel hebben.. Maar grof en dat soort dingen wil ik ook weer niet zijn...

kan ik hier iets aan doen?
of gaat het zelf wel over?

maar er zijn ook wel paar dingen waar hij en ik hetzelfde zijn. gelukkig xD

misschien overkomt dit nogal hatelijk of iets dergelijks maar ik bedoel het goed...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Je bent het voorbeeld dat dezelfde interesses enzo niet biologisch bepaald zijn. En ook op de leeftijd dat je vooral niet op je vader(biologisch of niet) of wie dan ook wilt lijken. Dus je gaat dingen doen die helemaal anders zijn, Niks mis mee, je moet vroeg of laat uitvinden wat jij leuk vindt. En misschien gaan jullie over X aantal jaar wel (weer) naar hetzelfde concert, expositie en raad je elkaar mooie boeken aan.
Ik denk aan jouw vraag te zien, dat het helemaal gaat goedkomen, even door de zure appel heen (puberen) en het komt goed
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haat het om puber te zijn -__-
anneliez
13 jaar geleden
Och het is een tijd waar je doorheen moet, het kan helpen als je bij alles wat je doet en zegt nadenkt, of je het echt wilt of omdat je het gewoon doet om "het er lekker mee oneens te zijn ". En het is net als met ongesteld zijn, sommigen gaan er fluitend doorheen , anderen hebben dagen tevoren al last
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AppleStar: geloof me, het gaat voorbij ;-) En later zul je aan sommige dingen van nu met weemoed en jeugdsentiment terugdenken, dat is nog wel het gekste.
Niemand is hetzelfde, we zijn allemaal uniek. Misschien lijk je op bepaalde vlakken op je stiefvader. Maar mensen die zeggen dat je zijn biologische dochter kunt zijn, kunnen niet in zijn hoofd kijken, en ook niet in dat van jou. Dus ze zien alleen de oppervlakte. Hebben ze wel gelijk? Of bedoelen ze opmerking alleen aardig?
En natuurlijk wil je niet hetzelfde zijn als je ouders, wie wil dat nou wel! Maar als je door iemand opgevoed wordt dan heeft die persoon invloed op je. Dat is maar goed ook.
Wees lekker jezelf op wie je ook lijkt, want als jij niet jij bent, wie dan wel?