Vader meenemen op bezoek?

Om een lang verhaal kort te houden;
Vader heeft in mijn familie zitten stoken, waardeer er zulke erge ruzies ontstonden, dat ik thuis moest vertrekken met de kinderen.(woonde bij mijn moeder in). Ik was afhankelijk van maatschappelijk opvang, maar nergens was er plaats voor mij en de kinderen, waardoor zij nu tijdelijk in een pleeggezin verblijven. Nu ik weer contact heb met mijn familie, en alles uitgepraat is, ben ik erachter hoe ziek die jongen eigenlijk is. Hij is meerdere malen agressief geweest in onze relatie, en keek vrijwel nooit om naar de kinderen. Mijn dochter van 2 en een half is bang van hem, maar aan de andere kant ook gek op hem. Ik betwijfel of zijn zoon (van 7maanden) hem nog herken, aangezien hij er sinds nov. niet naar omkijkt, en hij nog niet langs geweest is bij de kinderen, al vroeg ik hem dit meerdere malen. Jeugdzorg en dergelijke houden hem liever ook buiten beeld. (wegens agressie, dreigen en het totaal plaatje). Mijn dochter vraagt wel eens naar papa, en nu ineens wil hij ze wel zien?! Ik wil mijn kinderen hun vader niet ontnemen maargoed.. Of het verstandig is hem mee te nemen naar het pleeggezin.. Iemand raad?Ik vrees voor mijn dochter, hij heeft tijdens onze relatie meerdere malen op agressieve wijze zijn spullen gepakt, en haar laten barsten.. Ik ben bang dat ik hem meeneem, mijn dochter gaat denken dat papa weer in het plaatje is.. en hij zijn benen weer neemt. Hij heeft geen gezag en geen rechten, de belissing ligt bij mij..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou dit met de pleegzorgwerker bespreken. Mijn gevoel zegt, neem hem niet mee naar het pleeggezin, spreek af op t bureau van jeugdzorg.
Om teleurstelling te voorkomen bij je dochter, zou ik haar niet vertellen dat papa komt. Als hij zich aan de afspraal houdt, ziet ze hem wel binnenkomen. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je naar vragen van je dochter luistert. De vragen van je dochter kunnen er op wijzen dat ze nog niet snapt waarom pappa niet meer in het gezin is. Zoals je het omschrijft kan de vader haar niet bieden wat je dochter nodig heeft. Dus bescherm haar, maar geef haar een verklaring, zodat ze het een plekje kan geven. let wel, je gaat dan niet tussen haar en haar vader staan. maar voor nu bescherm je haar. Maar overleg dit eens met jeugdzorg zij kennen de situatie beter natuurlijk. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem niet meenemen naar het pleeggezin. Hij is thuis agressief geweest en je wilt dat gezin toch niet ook met hem en zijn agressiviteit opzadelen? Dit moet sowieso met dat gezin besproken worden en ze hebben het recht te weten wat voor iemand het is. Het moet ook met de mensen van maatschappelijke opvang besproken worden dat hij meewil maar ja....als ze hem liever zien gaan dan komen denk ik niet dat het verstandig is. En net wat ik eerder las, geef je dochter geen valse hoop. Ze ziet de vader vanzelf verschijnen maar bereidt haar niet voor op iets wat misschien niet komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft zelf al aan dat je bang bent voor bepaalde scenario´s, die in het veleden zijn voorgevallen.
Ik zou in dit geval vertrouwen op je voorgevoel en het advies van Bureau Jeugdzorg.
Zij zijn bekend met dit soort zaken, en kunnen inschatten of er kans is op herhaling. Jij kunt dit waarschijnlijk zelf ook inschatten, vandaar je angst.
Ik raad je dus af om hem mee te nemen naar het pleeggezin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me duidelijk dat niemand er iets mee opschiet als je de vader weer toelaat in jouw leven en dat van je kinderen. Vader is in dit geval ook niet meer dan een biologisch gegeven, als ik je verhaal zo lees. Laat die jongen zichzelf eerst in de hand krijgen, door behandeling of wat dan ook, en als hij bewezen heeft dat te kunnen, kan je altijd nog kijken of het verstandig is hem toe te laten. Ik ben het er niet mee eens dat een ouder (of dit nu vader of moeder is) altijd en te allen tijde maar recht heeft zijn/haar kinderen te zien. Het moet voor de kinderen geen gevaar opleveren natuurlijk. Succes!