Ja, omdat verliefdheid nog geen liefde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Er is een oud gezegde. En oude gezegden steunen op ervaringen van generaties: de schellen vielen je van de ogen."" Plotseling zag je de ander zoals hij/zij voor jou is.

En zo is het dan.
Over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een ruzie kan je opeens een kant van iemand zien, die je nooit vermoed had, en waar je helemaal van dichtslaat, waar je absoluut niets mee te maken wil hebben.

Liefde zal een ruzie wel kunnen verdragen, al kan je ook dan behoorlijk moeten knagen. Maar liefde is de ander liefhebben zoals hij/zij is, met alle leuke en minder leuke dingen, die bij die mens horen - je houd van het totaalpakket, en zelfs van hoe iemand groeit in de loop van de relatie, want een mens verandert zijn hele leven.

Maar 'over je oren' is nog het roze-wolk-stadium, waarbij je elkaar nog niet echt kent, en van roze wolken kan je door een koude douche afgespoeld worden - en dit is dus bij jou gebeurd.

Laat het even betijen, en als je van de schrik bekomen bent, kijk dan, of er nog een roze wolkenrandje aan die donderwolk zit....af en toe kan zo'n ontnuchterende ruzie de lucht enorm klaren, en ga je elkaar op een heel nieuwe manier waarderen.

Maar als er dingen naar voren zijn gekomen, die jij echt niet wilt in je leven, kan het zijn, dat dit het einde is van je tijd samen.

De duitsers hebben daar een mooi spreekwoord voor:
Besser ein Ende mit Schrecken, als ein Schrecken ohne Ende.....

Vrij vertaald : beter even heel erg schrikken van het plotselinge einde, als een voortslepend einde wat je steeds meer schrik aanjaagt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gevoel van liefde wordt veroorzaakt door fenylethylamine in de hersenen. Als deze stof ineens in onvoldoende hoeveelheid aanwezig is, is de liefde weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee als je echt van iemand houdt dan geef je dat niet zomaar op. ook al heb je ruzie praat erover. verliefdheid geeft je kriebels in je buik. maar ik vind door een ruzie moet je een relatie niet opgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid ja, liefde lijkt me stug, ook al vind je je partner met een ander in je eigen bed. Je wordt dan verschrikkelijk bos en teleurgesteld, maar pats poem weg.... Nee.