Als je knuffelt met iemand die bijv. depressief is, KOST je dat dan energie?

Ik ben zelf een enorme knuffelkont en het is, zeg maar, een tweede levensbehoefte:D Maar ik liet me door iemand vertellen dat dat energie kan kosten als je dat doet met iemand die depressief of zwaarmoedig is o.i.d. Ik zelf heb dat nooit ervaren eigenlijk. Misschien omdat ik het nooit beseft heb of er niet op heb gelet. Maar wat is jullie ervaring hierin? En dan nog vind ik dat, ook al zou het energie kosten, Juist iemand die niet lekker in zijn vel zit, het verdient om eens lekker geknuffeld te worden... Want daar gaat iemand zich weer lekker van voelen... maar als het ten koste gaat van jou wat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 'energie' bedoeld als de Chi, dan kan je beter de vraag onder spiritualiteit plaatsen. Ander wordt energie beschouwt als fitheid en helderheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar vraag je me wat...

Het beste antwoord

Het kost je energie als je niet weet hoe je de energie uit het universum kunt halen.
Ook kost het je energie als je diegene met het knuffelen energie geeft zonder dat jij dit wilt of aangevuld wordt.

Maar knuffelen zonder energie is als het ware een dooie omhelzing.

Het gaat om je emotionele en mentale toestand die ervoor zorgt dat energie gaat stromen van jouw naar de ander.

Als je wat beter in je vel voelt, dan kan je wel een beetje energie missen. Ja je zult je iets moe voelen, maar dat kan je later wel weer aanvullen.

Maar de ultieme manier om te knuffelen, zonder dat het je energie kost (bij een depressief iemand, die alleen maar energie kan opnemen en niet geven), via de universele liefde. Het houden van iemand, zonder de verliefdheid. Hierdoor open je voor jezelf de weg naar de grootste energiebron, namelijk het universum.

Bij het knuffelen van een depressief of verdrietig iemand gebeurt dit als vanzelf, want de universele liefde zal je o.a. krijgen als je compassie hebt. En over het algemeen is compassie krijgen voor diegene redelijk eenvoudig (je knuffelt immers om te troosten).

Als je toch moe bent na de knuffel, wil dit zeggen dat je meer moest knuffelen en niet omdat jij dit wilde. Je had geen medeleven of compassie op dat moment voor diegene.
Misschien voelde je je wel 'gebruikt', of 'misbruikt'.

---

Voor de rest kunnen visualisaties je helpen:
Zie jezelf in het universum en zie jouw energie komen vanuit het universum, door naar de ander, en terug naar het universum (de aarde). Via jouw komt schone energie, terug naar het universum wordt vuile energie afgevoerd.
Dit kan met of zonder contact en met of zonder een (hele grote) afstand.

Maar als je knuffelt, dan wordt jij energetisch gezien verenigd met de ander. Je wordt 1 energetische belichaming. Jouw gedachtekracht kan de energie doen stromen. Door gelijksoortige visualisatie. De energie komt vanuit het universum, stroomt door JULLIE ALS 1 en vuile energie weer terug naar de aarde.
Als een douche waar jullie samen onder staan.

PS: Het 1 wording in energetische belichaming is voor mij het ultieme voor wat betreft seks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat kost je energie als je niet de respons krijgt, die je verwacht. Je doet nog beter je best, maar dringt niet echt door. Ja, in zo'n geval kost het energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fysiek wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan best energie kosten, maar misschien levert het ook wel energie op dat je diegene wat warmte en troost hebt geboden.
Als jij zelf een knuffelaar bent en de ander vindt het prettig, prima toch?
Als het je uit zou putten merk je dat vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hooggevoelig bent ,kan het zijn,dat je de depressieve gevoelens van die ander zomaar binnen krijgt
het is daarom heel belangrijk dat je probeert je af te sluiten voor de negatieve energie,
dit kun je bereiken door te visualiseren ...
denk bijvoorbeeld aan de positieve kracht die jij aan die ander kunt geven dmv knuffelen! deze kracht zal de negatieve spiraal doorbreken en zal jou dan niet bereiken...liefde geven dmv knuffelen is ontzettend belangrijk zeker voor iemand die depresssief is!
maar bouw wel een onzichtbaar afweer scherm tussen jullie op,zodat jij zelf beschermd bent,en knuffel er dan maar heerlijk op los hoor!....ben jij niet zo gevoelig,dan doet het je ook niet zo veel dat jij er depressief van word ,..maar jou vraag impliceert dat jij heel gevoelig bent!...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand die depressief is vind het juist wel fijn om iemand te hebben die hem/haar komt knuffelen. zo weten ze dat er wel iemand is die om diegene geeft. maar het kost geen extra moeite