Mijn ex is op het moment niet klaar voor een serieuze relatie. Zijn er mensen met ervaring die daar iets over willen vertellen?

Als ik mijzelf een eerdere bedachte vraag stel klinkt het al raar.

Dus ik zal hem anders formuleren:
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
Zo ja, wat heb je gedaan? heb je gewacht; ben je verder gegaan met je leven.
En hoe denk je er nu over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hij is je ex, schrijf je. Dus tussen jullie is het over, voorbij, finito... Waarom maak jij je dan zorgen over of hij wel of niet klaar is voor een serieuze relatie? Dat is jouw pakkie-an toch niet? Hij moet gewoon zijn leven weer op gaan pakken zónder jou. en jij moet jouw leven zonder je ex gaan leven. Ik vind het heel loffelijk, dat jij je zorgen maakt over de toestand van je ex, maar hij is tenslotte niet voor niets je ex. Geen gedachten meer aan besteden, en lekker gaan doen, waar je zelf zin in hebt. Hij heeft zijn tijd en zijn kans gehad met jou, en het is niet gelukt. Of hij nu de vrouw voor het leven tegenkomt, of iedere nacht met een andere dame het bed deelt, zou jou zó verschrikkelijk niet moeten boeien.... Voor jou is de toekomst begonnen op het moment dat je ex je ex werd. Dus stap die toekomst vandaag nog in, en laat het verleden achter je...

Wachten zou ik niet doen. Als hij je nu niet wilt, waarom dan wel over een week, maand, jaar? Daarbij.. hoelang wil jij je leven op pauze zetten terwijl hij lekker verder scharrelt? Het kan ook zijn dat hij dat zegt omdat hij geen relatie met je wilt en je niet wilt kwetsen,daarbij niet beseffend dat hij je nu voor een dilemma stelt.

Van een afstandje kijkend naar verschillende relaties waarin één van de twee nog niet klaar was voor een serieuze relatie, en uit eigen ervaring, kan ik alleen maar dit zeggen: vaak was de ex in kwestie helemaal niet klaar voor een serieuze relatie met degene waar hij/zij bij weggegaan is. Maar binnen 'n half jaar wel klaar voor een serieuze relatie met 'n ander. Dus ga niet wachten. Move on... Mocht er ooit in de toekomst nog een moment komen waarin jullie allebei vrij zijn en het een kans heeft, dan is dat leuk. Maar de kans is erg klein.

Er komt een moment en waarschijnlijk sneller dan je ooit dacht dat hij klaar is voor een vaste relatie en vrouw en kinderen heeft. Bereid je daar op voor en besef dan dat hij met jou geen vaste relatie wil en dat je op zoek gaat naar iemand die jou zo veel meer waard is en je niet wil laten gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100