Ja, als ze nog nooit hebben leren praten tenminste wel. Ze bedenken zelf een manier om te communiceren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je jezelf opsluit in de kelder ontwikkel je dan ook je eigen taal ??
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee dat is een broodje aap verhaal. Taal wordt ontwikkeld in de jeugd van een kind en wordt overgedragen van mens tot mens. Er zijn verhalen van verwaarloosde kinderen waar nooit tegen gesproken wordt die geen taal kunnen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is geen broodje aap verhaal omdat als je twee kinderen opsluit deze een eigen manier gaan vinden om met elkaar te communiceren.
Er ontstaat daardoor weldegelijk een eigen taal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe lang je dit doet en of er nog met de kinderen gecommuniceerd wordt. Ook hangt het van de leeftijd van de tweeling af. Als de tweeling nog geen taalsysteem heeft aangemaakt, is het heel goed mogelijk. Het kan ook zijn dat de tweeling gaat communiceren d.m.v. bijv. grommen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je deze kinderen met harde hand opvoedt en ze consequent beschermd tegen onze taal, ja dan zullen ze hun eigen taaltje ontwikkelen. Let op: ze kunnen dan wel over u communiceren zonder dat u hen verstaat. Dus wees gewaarschuwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. Want ze hebben geen eten en zullen dus sterven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een baby tweeling opsluit in een kelder en ze uitsluitend de meest noodzakelijke voeding en drinken geeft dan gaan ze binnen een paar maanden gewoon dood. Het is bewezen dat kinderen naast eten en drinken ook aandacht nodig hebben. Dat is een mechanisme, waardoor verwaarloosde baby's zichzelf "ontdoen" van hun ouders