Heeft er iemand tips voor online stamboom onderzoek in Duitsland?

Het liefst moeten de pagina's in het nl zijn, want mijn duits is niet zo best :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

En dat was nou precies de tip die ik wilde geven : zorg dat je de relevante termen in het Duits goed bekeerst, zodat je er goed op kunt zoeken.

Duitsers zijn al tientallen, zoniet honderden jaren befaamd om hun minutieuze administraties (wat je ook wel merkt als je hier een en ander aan papierwerk voor elkaar wilt zien te krijgen), dus er moet heel veel vrij eenvoudig te vinden zijn. Maar, net als in NEderland, niet allemaal online.

Genealogische gegevens staan in de regel pas online als iemand anders toevallig al in diezelfde stamboom heeft lopen grutten en een stukje met je parallel loopt. Wil je echt zelf je eigen gegevens doorpluizen, dan volstaat internet alleen niet meer, en zul je toch in gemeente- en vroeger kerkarchieven moeten gaan zoeken.

In onderstaande Wiki kun je in elk geval de belangrijkster termen en een paar leuke links vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Poeh, dat is wel een hele moeilijke, op z'n duits zoeken in het Nederlands, je kunt proberen verder te komen via de sites van het Bundes Archiv Koblenz.
www.bundesarchiv.de