Waarom is gespierd aantrekkelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Veel vrouwen vinden het aantrekkelijk. Vooral omdat het kracht uitstraalt dus ze veilig kunnen zijn. Ik persoonlijk vind er geen moer aan.

Ik denk dat dat komt omdat de lijnen van het lichaam extra geaccentueerd worden. Ook is gespierd vaak een teken van kracht en veel vrouwen voelen zich veilig bij een gespierde man. Overigens vinden ook veel mensen gespierd niet aantrekkelijk!

Dat geldt dus niet voor iedereen, dat dat aantrekkelijk is. Daar komt bij: TE is nooit goed. Ik houd wel van gespierde lijven, zowel bij mannen als bij vrouwen. Maar niet van die opgefokte spierenmassa's die je in een sportschool met veel moeite en middelen opgekweekt hebt. Gespierd betekent normaal gesproken dat die mensen sterk en krachtig zijn. En mensen en dieren willen een sterk en krachtig nageslacht, dus het idee is dat die sterkte doorgegeven wordt.

Als je het bedoelt zoals in onderstaande afbeelding dan is dat het tegengestelde van aantrekkelijk. Ik begrijp niet hoe iemand dat nou mooi kan vinden. Het is handig om kracht in je armen en handen te hebben, en fijn als je goed kunt hardlopen. Maar om aantrekkingskracht op anderen uit te kunnen oefenen hoef je echt niet gespierd te zijn.

waarom zijn brede heupen en grote borsten bij een vrouw aantrekkelijk? ze zal gemakkelijk een kind baren en een hoop melk kunnen leveren. een gespierde man zal beter voor zijn kinderen kunnen zorgen(ze redden uit bepaalde situaties) dan een 10tonner. er zijn natuurlijk mensen die op mensen met een geamputeerd been vallen, er zijn altijd uitzonderingen. maar dat is "animal instinct" je kiest voor hetgene wat het beste nageslacht kan geven.

Komt nog van heel vroeger de vrouw moest kinderen voort brengen en dat kon alleen als de man sterk was want dan kreeg je gezonde en sterke kinderen. Daarnaast moest de man jagen en dan moet je sterk zijn goede conditie en als hij daaraan voldeed was het (waarschijnlijk) ook zeker dat de vrouw en kinderen te eten hadden. Was natuurlijk wel jammer voor de slimme en tengere mannetjes. Gelukkig zijn zij niet uitgestorven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100