Mijn vader stopt niet met dat ge-lieverd

Hi lieve mensen,

mijn grote broer had 4 weken geleden een ongeluk met zijn scooter. Sindsdien ligt hij in het ziekenhuis. Vandag ging met mijn vader bij hem langs en op de gang zagen wij opeens met broer met zijn krukken naar ons toe lopen. Dat was voor de eerste keer dat wij hem zagen lopen in vier weken. Maar hij hield het niet lang vol en ging meteen zitten. Ik was heel blij dat hij weer zijn eerste stapjes had gezet...MAAR...toen mijn vader weer...zegt die tegen mijn grote broer van 28 (!!!!!!!) "LIEVERD, je loopt, wat geweldig!" en kust hem op het hoofd! Ik vind dit soort liefevol gedrag prima als we met zijn drieen zijn maar een verpleegster was er en en paar andere patienten keeken naar ons en ze lachten allemaal. Ik schamde me dood. Ik vond het zo genant...je kunt toch als vader geen lieverd zeggen tegen een man van 28, zeker niet in het publiek:-(((. Is het te veel gevraagd van mijn vader als ik hem vraag of hij dat nooit meer will doen...mijn broer lieverd noemen en in het publiek kussen? P.S. Sorry voor de spelfouten!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk eerder dat jij de enige bent die ze zich nu moet schamen. Wat is er mis met genegenheid van een man die blij is dat het goed komt met zijn zoon? Leeftijd is op zo`n moment irrelevant. Ik denk dat je beter blij kunt zijn voor je broer en je vader en daar je tijd en moeite instoppen.

Je vader is blij met zijn eigen zoon. Het ongeluk is 'meegevallen' want een ongeluk kan veel erger aflopen. Je vader wilt nu extra laten blijken dat hij van zijn zoon houd. Dit is zeker niet raar of genant, Ik vind dat dat zeker moet kunnen ook bij een jongen van 28. Ongelukken wil niemand maar als ze dan gebeuren wil je dat het zo positief uitvalt.

Wees juist trots op deze liefde, ik ben 29 maar ik mocht willen dat ik nog een vader had die me dat kon zeggen! En schamen? Waarvoor? Weet niet hoe oud je bent maar meisje wees trots!

Hallo Elena, ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het hartstikke klasse is van je vader dat hij zijn gevoelens zo kan tonen. En idd maakt het geen moer uit wat anderen daarvan vinden. Ik heb natuurlijk geen idee hoe oud jij bent en wat voor problemen jij verder hebt op dit moment maar ik herken je gedrag wel, mijn dochter reageerde op vergelijkbare situaties ook zo. Misschien kan je eens met een vertrouwens persoon praten want het is natuurlijk erg jammer dat jij er zo'n moeite mee hebt en niet kunt genieten van het herstel van je broer.

WAAROM SCHAAM JE JE!! Ik vind dat je absoluut trots moet zijn op je vader. Hij kan zich tenminste uiten. Of je broer nou 28 is of 58, voor je vader zal hij altijd een kleintje blijven want het is ZIJN KIND! En geloof me hij was zeker trots op zijn zoon, dat hij sterk genoeg is om al op krukken begint te lopen. Ook al staat de hele wereld vol bij, het komt binnenuit die liefde. Vandaar die reactie. Ik vind dat jij nu juist trots moet zijn op je vader en je broer. Je broer zet zijn eerste stapjes en heeft doorzettingsvermogen. Hij wil lopen. Je vader is trots met jullie en dat laat hij heel goed zien.

Jullie vallen dr wel hard aan, ik denk dat ze/hij nog heel jong is en zeg nou eerlijk, hadden wij er ook geen hekel aan om bv nog door mama naar school te worden gebracht? En had dat iets met moeder persoonlijk te maken? Nee natuurlijk niet, en ik denk dat het hier ook zo is met de vader, ik zou wel willen weten hoe oud de schrijver/ster is Toegevoegd na 1 minuut: Elena dus een meisje, sorry dat zag ik later pas

Ik kus mijn kinderen ook altijd gedaan en blijf ik ook doen En zij mij ook. Ik mijn ouders ook als is het midden in een restaurant. Je vader is erg gelukkig en uit dat spontaan. Heerlijk voor hem!!! En de mensen lachten, ja weet je waarom????? omdat ze het mooi vonden en emotioneel om te zien dat een vader die van zijn kinderen houdt gelukkig is zijn kind zo te zien

Dit hangt volledig van je broer af, als hij zich hier prettig bij voelt dan zit het goed. Maar je broer 'kan' zo in een negatief daglicht gezet worden omdat hij als een kleine jongen over komt. Dus je vader kan het beter niet net voor een sollicitatiegesprek van je broer doen.

Hij vergat het, zo trots was hij, dat moet je prachtig vinden :) Voor een ouder groeit een kind letterlijk op, maar figuurlijk gezien blijft het een jong kindje wat je in alle liefde hebt opgevoed. Het is jouw creatie en dus nooit 100% volwassen, zeker als je nog de zorg draagt. Vind je vraag nogal banaal, maar dat getuigt enkel van jouw onzekerheid. Ik ben ook 28, heb geen ouders, zou allang blij zijn als ik mijn ouder zou kunnen zien die me uit het ziekenhuis komt halen! Zie alsjeblieft dat het houden van betekent.... In een uiting die jou misschien vreemd is, maar wel gemeend.

wees blij dat je pa het nog zeggen kan , ik ben 45 mijn vader 78 en wat denk je , hij zegt het nog steeds tegen me alles goed lieverd , dus bedenk maar zo lang ze je lief hebben en het kunnen zeggen geniet er van , voor je het weet zijn ze weg , en zal je het nooit meer horen

tja, wel lief gezegt van je vader, het is nu eenmaal gezegt je kunt het toch niet meer terug draaien, toch. maar ik zou het hem wel zeggen voor de volgendekeer. maar het is en blijft een lieve vader. zo een heb ik me ook gewenst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100