Mijn vader stopt niet met dat ge-lieverd

Hi lieve mensen,

mijn grote broer had 4 weken geleden een ongeluk met zijn scooter. Sindsdien ligt hij in het ziekenhuis. Vandag ging met mijn vader bij hem langs en op de gang zagen wij opeens met broer met zijn krukken naar ons toe lopen. Dat was voor de eerste keer dat wij hem zagen lopen in vier weken. Maar hij hield het niet lang vol en ging meteen zitten. Ik was heel blij dat hij weer zijn eerste stapjes had gezet...MAAR...toen mijn vader weer...zegt die tegen mijn grote broer van 28 (!!!!!!!) "LIEVERD, je loopt, wat geweldig!" en kust hem op het hoofd! Ik vind dit soort liefevol gedrag prima als we met zijn drieen zijn maar een verpleegster was er en en paar andere patienten keeken naar ons en ze lachten allemaal. Ik schamde me dood. Ik vond het zo genant...je kunt toch als vader geen lieverd zeggen tegen een man van 28, zeker niet in het publiek:-(((. Is het te veel gevraagd van mijn vader als ik hem vraag of hij dat nooit meer will doen...mijn broer lieverd noemen en in het publiek kussen? P.S. Sorry voor de spelfouten!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (41)

Ik denk eerder dat jij de enige bent die ze zich nu moet schamen. Wat is er mis met genegenheid van een man die blij is dat het goed komt met zijn zoon? Leeftijd is op zo`n moment irrelevant. Ik denk dat je beter blij kunt zijn voor je broer en je vader en daar je tijd en moeite instoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader is blij met zijn eigen zoon.
Het ongeluk is 'meegevallen' want een ongeluk kan veel erger aflopen.
Je vader wilt nu extra laten blijken dat hij van zijn zoon houd.
Dit is zeker niet raar of genant,
Ik vind dat dat zeker moet kunnen ook bij een jongen van 28.
Ongelukken wil niemand maar als ze dan gebeuren wil je dat het zo positief uitvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees trots op je vader, er zijn er niet zoveel die hun gevoelens zo kunnen uiten, had mijn vader dat maar meer gedaan, dat is nou net wat ik gemist heb.
Een vader die dat kan en durft is een kanjer van een vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ebby, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, zo is dat !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ajna, bedankt.
Liefde is leeftijdloos en heeft de hoogste prioriteit. Het is totaal niet van belang hoe anderen daar naar kijken, of anderen dat leuk vinden en of anderen dat raar vinden. Zoals jouw vader dat heeft geuit is geweldig, je zou hartstikke trots op hem moeten zijn dat hij dit op deze manier onder woorden heeft kunnen brengen.
13 jaar geleden
Wat een lieve vader heb jij.De goede man is zich rot geschrokken van dat ongeluk van je broer.wees blij met zo'n goede zorgzame vader die zich zo spontaan uit.Heb je liever een macho-pa die zich nauwelijks laat zien en alleen maar met zichzelf bezig is?Die zijn er ook hoor.Een vriend van onze zoon kreeg ook een keer een ongeluk met zijn brommer.Zijn pa vroeg alleen maar naar de brommer en eventuele schade en kwam niet opdagen.Wij zijn met de arme jongen naar de dokter geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, Elena, lees dit eens terug en kijk eens goed hoe ongelofelijk egocentrisch dit is. Dít is gedrag waar je je voor moet schamen, in plaats van voor de genegenheid die je vader zijn zoon toont. En dit durf je hier zomaar in het openbaar neer te zetten? Schaamteloos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je ons gewoon zit te stangen met dit soort opmerkingen en vragen. Zo niet, dan is het erg gesteld met je. Egoisme ten top. Schaam je Elena.
Naar aanleiding van je vraag en de reacties die je geeft, kan ik niet anders concluderen dat je je moet generen voor jezelf en niet voor je pa.

Het feit dat zowel je vader als je broer dit moment wel als prettig hebben ervaren, is genoeg info om jouw gevoelens ondergeschikt vinden. Dat jij vindt dat jouw vader rekening moet houden met jouw gevoelens is een zeer egoistische gedachte. Val hier je vader en je broer niet mee lastig alsjeblieft, jij bent nu niet de persoon waar de aandacht naar toe moet gaan.

Als ik jou was en het was mijn pa was ik nu naar hem toegegaan om hem een dikke zoen te geven en te zeggen hoe trots ik op hem ben dat hij zo open is over zijn gevoelens. Chapeau voor je vader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je boos bent op je vader om een andere, diepere reden, kan dat? Je zoekt nu een opperlakkige reden om dit te uiten. Bedenk je eens hoe je over een paar jaar hierop zou terugkijken, misschien helpt dat om het te relativeren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elena, je bent zielig. Daar zou ik maar eens wat aan doen: zorgen
dat je zelf volwassen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier weken? Er zijn vaders die hun hele leven lang niet naar hun kind omkijken. Jouw gevoelens doen er nu niet toe, wees blij dat het goed gaat met je broer.
Soortgelijke vragen heb je 'n half jaar geleden ook al gesteld. Toen vonden mensen het ook al niet raar. Is het geen tijd om er overheen te stappen en eens bij jezelf te rade te gaan of je niet te oud wordt voor dit gedoe?
Waarom ben je zo bang dat je vader en je broer voor homo's aangezien worden (zoals je in een van de eerdere vragen stelt)? Waarom heb jij zo'n homo-complex?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raakte ontroerd door jouw verhaal! Wat knap van je vader dat hij zich zo uit.
Mijn broers kusten mijn vader ook, en andersom.

Je moet er even aan wennen. Mannen zijn toch ook wel gevoelswezens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Ineke!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Done!
Wees blij dat je vader 'lieverd' zei, dit kan wel voor mannen hoor. Is je broer dan geen lieverd? Als hij 'schatje'
had gezegd, dan hadden de mensen pas raar gekeken!
Is dat het soms wat je naar vindt, dat de mensen rare dingen denken als 2 mannen zulke woorden gebruiken?Voor je vader blijft zijn zoon gewoon een lieverd, ook al is hij 50 en zeker in dit geval. Hij houdt van zijn kinderen en schaamt zich er niet voor. Geloof mij maar, alleen jij vond dit voorval genant en ik denk dat niemand het raar vond dat een vader blij verrast was dat zijn zoon weer de oude zal worden. Daarom lachtten die mensen, om de openlijke spontane reactie van jouw vader. Ik weet zeker dat al die mensen ook zo`n reactie zouden willen hebben gehad op zo`n voor hen groots moment!
amc
13 jaar geleden
Die mensen lachen niet omdat het raar is wat je vader deed, maar omdat het ze vreugde gaf om zo'n mooi moment te zien.

Dat jij je hiervoor schaamt, is jouw probleem, niet dat van je vader of je broer of de rest van de wereld. En ja, het is teveel gevraagd van je vader om zijn liefde voor je broer niet te tonen in het openbaar.

Maar dit weet je natuurlijk al, je kreeg al vergelijkbare antwoorden toen je eerder vragen stelde over de genegenheid die je vader zijn volwassen zoon toont.

Maar ik wil het nog wel een keer zeggen: *juist* volwassenen doen niet zo moeilijk over dit soort dingen, omdat ze inmiddels weten dat al die andere mensen wel wat beters te doen hebben dan ze uit te lachen om zoiets normaals. Daarom ben jij degene die hier moeite mee heeft, niet je broer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Als jij je ervoor schaamt kan ik me dat voorstellen. Ik heb ook tijdje gehad dat ik me om dingen die mijn ouders deden/zeiden schaamde. Achteraf denk ik ze zijn heel lief. En als er dan al iets is wat "voorschut" moet zijn doen zij het zelf. Laat iemand in elk geval in zijn/haar waarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar lieverd toch. Het is toch niet erg als een man huilt, als een man verdriet heeft, als een man zijn emotie toont.
In deze tijd mag het toch gewoon.
Een man hoeft toch niet altijd sterk te zijn, de beschermer, de geldverdiener. Want dan wil je ook dat de man zich niet met kinderen bemoeid, met het huishouden bemoeid.

In deze tijd is de man vrouwelijker geworden en de vrouw mannelijker. De man leert om zijn emoties te tonen, want dat is gezonder.

Je vader heeft een hele moeilijke tijd achter de rug. Heeft veel moeten regelen en moeten zorgen. Is waarschijnlijk erg bang geweest dat hij zijn zoon zou verliezen.
Je vader heeft heel veel liefde voor je broer, houdt erg veel van hem. Al deze emoties komen eruit.

Voor een vader (ouder) is het moeilijk te verkroppen als je kind eerder overlijdt dan zichzelf. Dat is niet de normale gang van zaken.

Misschien ben je jaloers dat je broer momenteel veel meer aandacht krijgt dan jij. De beroemde broer/zus competitie.
En wil je dat je vader ook zou kan zijn voor jouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees juist trots op deze liefde, ik ben 29 maar ik mocht willen dat ik nog een vader had die me dat kon zeggen! En schamen? Waarvoor? Weet niet hoe oud je bent maar meisje wees trots!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het eigenlijk heel normaal dat jou vader op zo`n moment zo reageert, het is voor jou vader ook niet niks wat er gebeurt is,
en nu ziet hij zijn jongen voor het eerst weer lopen en ik begrijp zijn reactie heel goed.
voor jou vader blijven jullie altijd zijn kinderen hoe groot of oud jullie ook zijn.
ik vind het juist een hele lieve reactie
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je als vader WEL lieverd zeggen tegen je zoon, hoe oud die ook is.
Natuurlijk kun je als vader je zoon WEL kussen, waar dat dan ook is.

Jazeker is het te veel gevraagd als jij jouw vader zou vragen om dat niet meer te doen.
Omdat de arme Elena zich daar niet lekker bij voelt.

Waarschijnlijk lachten de andere mensen omdat ze het zo'n mooi gebaar vonden.
Jij voelt je uitgelachen, maar dat is jouw probleem. Daar moet je wat aan doen, anders wordt je heel ongelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste is een waarheid als een koe. Elena heeft een behoorlijk probleem, dat niets te maken heeft met haar vader of haar broer, en alles met haarzelf. Ik heb het idee dat het heel goed zou zijn als ze op zichzelf zou gaan wonen, misschien dat dat haar zou helpen om zich te realiseren dat de wereld niet om haar draait. Ik was echt alweer vergeten dat ze 18 is en niet 13 of 14 zoals haar 'problemen' suggereren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met jullie allebei, +. Maar Suzy, ik heb hier eerder een leeftijd in gedachte bij van <10 om eerlijk te zijn. De tegenzin van en public lieverd genoemd te worden is wellicht puberaal gedrag. Maar iemand die ziekelijke jaloezie vertoont over de rug van haar in het ziekenhuis liggende broer, ontstijgt wat mij betreft de peuterleeftijd nog niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Hallo Elena, ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het hartstikke klasse is van je vader dat hij zijn gevoelens zo kan tonen. En idd maakt het geen moer uit wat anderen daarvan vinden. Ik heb natuurlijk geen idee hoe oud jij bent en wat voor problemen jij verder hebt op dit moment maar ik herken je gedrag wel, mijn dochter reageerde op vergelijkbare situaties ook zo. Misschien kan je eens met een vertrouwens persoon praten want het is natuurlijk erg jammer dat jij er zo'n moeite mee hebt en niet kunt genieten van het herstel van je broer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pffff Elena,natuurlijk is dit voor jou ook een zware tijd ,en je hebt helemaal gelijk dat alle aandacht naar je broer gaat en dat je dat nou wel vervelend gaat vinden.

Maar je ouders zijn zich kapotgeschrokken door dat ongeluk van je broer,hij is diegene die alle aandacht nu zo hard nodig heeft ,en geloof me je ouders hebben enorm veel stress op dit moment,daarom hebben ze veel rust nodig om het te verwerken en zullen ze minder tijd voor jou persoontje hebben.

jij zou kunnen proberen om juist nu in deze zware tijd hun tot steun te zijn,vergeet even jezelf, cijfer je even weg en sta voor je familie klaar met alles wat je kunt doen voor ze.
Als je alleen maar lastig doet en bent omdat jij te weinig aandacht van ze krijgt maak je het voor hun alleen maar nog zwaarder.

wees ook heel erg blij met je ouders ,als jij daar had gelegen hadden ze ook alles voor jou gedaan.
Als ik zag dan een blije vader zijn zoon lieverd noemt en hem kust zou ik zelf ontroerd zijn,daarom lachen mensen ook omdat het zo'n mooi gebaar van een vader naar zijn zoon toe is.

En wat mooi en liefdevol is jou moeder naar haar stiefzoon toe ,dat is toch alleen maar een teken dat er zo veel liefde in jullie gezin is voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, wijze woorden
Onze zoon en dochter wonen buiten onze woonplaats en wij zijn gewend om als ouders ze te kussen,ook in het openbaar,als we ze ontmoeten. En ze zijn allebei in de 40! Absoluut helemaal niets mis mee! Je mag rustig laten zien, dat je van elkaar houdt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elena, het lijkt wel alsof je wílt dat je vaders gedrag abnormaal is. Iedere keer dat iemand zegt dat hij zich ook zo gedraagt, kom je terug met 'ja, maar je zegt vast geen lieverd' of een dergelijke opmerking. Blijkbaar alles om te voorkomen dat je voor jezelf moet toegeven dat je vader helemaal niet zo raar doet. Waarom doe je dat? Waarom vind je het zo belangrijk om het zielige meisje te zijn dat voor schut wordt gezet door de liefde die haar vader toont aan zijn zoon? Je bent verdorie een volwassen vrouw, waarom gedraag je je als een 14-jarige?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een voorbeeld dan:
Toen mijn zoon uit Irak kwam, stond daar een hele hal vol met volwassen mannen en vrouwen die elkaar allemaal zoenden en om de nek vlogen en tegen hun grote, stevige, baardige, volwassen zonen dingen zeiden als: Oh LIEVERD, wat ben ik blij om je weer te zien.
Niemand schaamt zich daarvoor en niet schaamt zich
om de tranen die daarbij vloeiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Elena,, ik roep de hel dag "lieverd"en "schat" tegen mijn volwassen kinderen en kussen ze ook als ik ze buiten tegenkom. En als mensen daarom zouden lachen, is dat van ontroering om niet in janken uit te barsten. Het zit zo dicht bij elkaar.
Ik zie jouw hele probleem niet. Je zou jezelf een groot plezier kunnen doen, door je anders op te stellen. Daar is het nooit te laat voor.
WAAROM SCHAAM JE JE!!
Ik vind dat je absoluut trots moet zijn op je vader.
Hij kan zich tenminste uiten.

Of je broer nou 28 is of 58, voor je vader zal hij altijd een kleintje blijven want het is ZIJN KIND!
En geloof me hij was zeker trots op zijn zoon, dat hij sterk genoeg is om al op krukken begint te lopen.
Ook al staat de hele wereld vol bij, het komt binnenuit die liefde. Vandaar die reactie.

Ik vind dat jij nu juist trots moet zijn op je vader en je broer.
Je broer zet zijn eerste stapjes en heeft doorzettingsvermogen. Hij wil lopen.
Je vader is trots met jullie en dat laat hij heel goed zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je wel...
Maar wat je vader doet is goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie vallen dr wel hard aan, ik denk dat ze/hij nog heel jong is en zeg nou eerlijk, hadden wij er ook geen hekel aan om bv nog door mama naar school te worden gebracht? En had dat iets met moeder persoonlijk te maken? Nee natuurlijk niet, en ik denk dat het hier ook zo is met de vader, ik zou wel willen weten hoe oud de schrijver/ster is

Toegevoegd na 1 minuut:
Elena dus een meisje, sorry dat zag ik later pas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoihoi.
Ik kan mee voorstellen dat het moeilijk is om thuis even minder aandacht te krijgen, zeker in zo'n moeilijk geval als dat van je broer (ziekenhuis etc.)

Zelf ben ik (ook) een puber en ik kan me op dat soort momenten ook wel eens schamen. Dat is normaal. Maar dat ligt niet aan je broer of aan je vader. Dat ligt aan het feit dat wij blijkbaar nog niet geleerd hebben wat normaal is en hoe je daarmee omgaat.

Als, zoals je ergens in een reactie zei, het probleem dieper ligt en je voelt alsof je te weinig aandacht krijgt, zijn dit misschien wat punten om over na te denken.

- Misschien krijg je ook weinig aandacht, dat kan ik niet weten, maar bedenk dat het een tijdelijke fase is, als het beter gaat met je broer zullen je ouders zich minder zorgen maken en daardoor zich weer op jou focusen.

- Heb je wel eens aan je ouders laten merken dat je die genegenheid (in het openbaar) vervelend vind? Kan het zijn dat ze jou minder snel genegenheid tonen DOORDAT ze bang zijn dat jij je dan schaamt?
Of misschien hebben ze wel niet door dat je je ervoor schaamt en denken ze dat je het gewoon vervelend vind dat ze genegenheid voor je tonen. Dus doen ze dat niet meer. Ouders denken niet als pubers ;-)

- Je hebt een heleboel reacties gekregen over het feit dat je egoïstisch denkt. Ga daar niet al te veel in de put over zitten, dit is inderdaad nogal egoïstisch gedacht maar, sorry kom ik er weer mee, dat heb ik ook vaak en dat heeft toch echt met de leeftijd te maken ;)

Ik kan niet uit ervaring spreken maar ik neem aan dat je, als je je over de schaamte en dat egocentrische heen kan zetten, je uit de puberteit bent en in de volwassenheid. ik hoop het tenminste want IK kijk daar naar uit.

Groetjes van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 18?? :o
Das een verlate puberteit of een egoïstische houding xD
Ik kus mijn kinderen ook altijd gedaan en blijf ik ook doen En zij mij ook.
Ik mijn ouders ook als is het midden in een restaurant.

Je vader is erg gelukkig en uit dat spontaan. Heerlijk voor hem!!!
En de mensen lachten, ja weet je waarom????? omdat ze het mooi vonden en emotioneel om te zien dat een vader die van zijn kinderen houdt gelukkig is zijn kind zo te zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit hangt volledig van je broer af, als hij zich hier prettig bij voelt dan zit het goed. Maar je broer 'kan' zo in een negatief daglicht gezet worden omdat hij als een kleine jongen over komt. Dus je vader kan het beter niet net voor een sollicitatiegesprek van je broer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp jouw bezwaar wel, ik heb zelf 3 bijna volwassen kinderen en ik ben ook niet zo van het "ge-lieverd". Nooit geweest ook, ook niet toen ze klein waren. Maar bedenk dat je vader het goed bedoelt en waarschijnlijk ook geëmotioneerd was en zich niet realiseerde dat iedereen het kon zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt op zo,n ontroerend moment niks uit welke woorden je pa gebruikt om zijn vreugde te uiten.
En dat de verpleegsters lachen is een reactie, en geen uitlachen.
Want hoe ervaren je ook mag zijn in de zorg en hoe professioneel ook misschien, emoties blijven gewoon. die hou je niet tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een moord doen om mijn vader lieverd tegen mij te horen zeggen.
ik denk dat je je er niets van aan moet trekken.
laat gaan, wees blij dat jou vader zijn emoties uit.
ook al zegt hij het zo dat iedereen het hoort.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees trots op z'n vader, wat lief man ik wou dat mijn vader
dat deed. die schaamt voor zijn eigen kinderen. dus wees blij met zo vader die zijn liefde voor zijn kinderen wel durft
te tonen. heel veel vaders zouden hier voorbeeld moeten aan nemen. en jij mag je tegen je pa wel vertellen hoe blij
je bent met hem in plaats schamen voor hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou willen dat mijn vader zo zijn gevoelens uitte!

Ik vind dat ieder voor zich moet beslissen of hij/zij zich er prettig bij voelt. Maar ik vind niet dat jij kan spreken voor je broer. Stel je voor dat je broer dit enorm op prijs stelt en jij je vader vraagt dit nooit meer te doen? Ik vind dat je voor jezelf je vader kan vragen je niet zo aan te spreken in het openbaar, voor je broer echter niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ die - slaat nergens op.
Neem dit niet te hoog op , je hoeft je hier niet voor te schamen gezien de situatie , het geen wat gebeurd is , de ernst , en nu langzaam de verbetering ! In een ziekenhuis lacht men niemand uit , hier lacht men om een heel andere reden . Die verpleegster en die patienten die lachten van geluk , de vreugde van de vooruitgang van je broer , en hoe gelukkig jij bent en je vader uiteindelijk van ook zijn kind is , mag je hem die uitspraak in zulk een moeilijke situatie zeker niet kwalijk nemen ! Dat geeft aan dat hij zielsveel van jullie houd . Denk er nog maar eens goed over na !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het is teveel gevraagd. Lach er om en zeg tegen hem: pap je bent een lieverd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me best voorstellen dat je je daarvoor schaamt. Tenminste, als je nog in de puberteit zit. Want dan is alles wat je ouders doen raar, stom, overdreven en genant.
Maar...dat ligt dan dus aan jou en echt niet aan je vader.
Heb je er veel last van, draai je dan even om als je zoiets ziet/hoort.
Er komt een dag dat je het niet (meer) gek vindt en misschien zelfs wel blij bent als je vader jou ook zo z'n liefde laat blijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap werkelijk je probleem niet, hulde voor je vader dat hij zich op deze manier en durft te uiten!
En wat andere mensen daar van vinden is totaal irrelevant, wees trots op je vader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elena, volgens mij zit je gewoon nog een beetje in de pubertijd.
Het is dan heel normaal dat je je voor je ouder(s) schaamt. Over een tijdje zal je wel inzien dat het heel normaal is dat jouw vader, die duidelijk heel blij is dat zijn zoon (jouw broer) weer kan lopen, daar heel enthousiast op reageert.
Om je liefde te uiten tegen een ander (en al helemaal je eigen kind!) is niks om je voor te hoeven schamen.
De mensen in het ziekenhuis lachten jullie waarschijnlijk niet uit, ze lachten jullie toe.
Als ik deze situatie had gezien dan zou ik ook lachen, om de lieve vader die dolgelukkig is dat zijn zoon zijn benen weer kan gebruiken. Dat is toch mooi?
Je zou blij en trots moeten zijn dat jij een vader hebt die om jullie geeft!

Overigens ben jij niet degene om te zeggen hoe jouw vader je broer mag aanspreken, al helemaal niet als je broer hier nu tevreden mee is.
Als hij er zelf last van zou hebben dan moet hij dat zélf oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader houdt gewoon van zijn zoon, dat is volkomen normaal, waarom zou de buitenwereld dat niet mogen weten? niemand zou je vader raar aankijken omdat hij van zijn zoon houdt.
geen rede om je te schamen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou dat mijn vader dat nog tegen mij kon zeggen.Ik ben 41,maar ik wil het zo graag een keertje horen van hem.Alleen leeft hij niet meer.
Dan ga je het missen.Maar ik weet zeker dat mijn vader zielsveel van mij gehouden heeft!
Wees trots op je vader nu hij er nog is en ook dat je dit soort dingen kan aanhoren.Als hij er straks niet meer is,ga je het zeker weten voor 100% missen.
Koester die man!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vergat het, zo trots was hij,
dat moet je prachtig vinden :)

Voor een ouder groeit een kind letterlijk op, maar figuurlijk gezien blijft het een jong kindje wat je in alle liefde hebt opgevoed.
Het is jouw creatie en dus nooit 100% volwassen, zeker als je nog de zorg draagt.

Vind je vraag nogal banaal, maar dat getuigt enkel van jouw onzekerheid.
Ik ben ook 28, heb geen ouders, zou allang blij zijn als ik mijn ouder zou kunnen zien die me uit het ziekenhuis komt halen!

Zie alsjeblieft dat het houden van betekent....
In een uiting die jou misschien vreemd is, maar wel gemeend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees blij dat je pa het nog zeggen kan , ik ben 45 mijn vader 78 en wat denk je , hij zegt het nog steeds tegen me alles goed lieverd , dus bedenk maar zo lang ze je lief hebben en het kunnen zeggen geniet er van , voor je het weet zijn ze weg , en zal je het nooit meer horen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, wel lief gezegt van je vader, het is nu eenmaal gezegt je kunt het toch niet meer terug draaien, toch. maar ik zou het hem wel zeggen voor de volgendekeer. maar het is en blijft een lieve vader. zo een heb ik me ook gewenst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 32 en mijn vader noemt mij en m'n zusje altijd 'lieverd' . Als we elkaar zien geven we elkaar 3 zoenen op de wang. Waarom zou dat een probleem zijn?? En ja dat doen we ook in het openbaar. Ik hou ontzettend veel van mijn vader en hij van mijn zus en mij. Waarom zouden we dat niet mogen uiten? Als iemand daar een probleem mee zou hebben heeft hij of zij dikke pech. Dan kijkt die persoon de andere kant maar op!!