Waarom hang de vrouw vaak om de nek en de man om de taille, zie foto?

Wat kan hierover vertelt worden?

Toegevoegd na 57 minuten:
Ligt het misschien aan mij, maar is de vrouw soms gepassioneerder en de man wat meer afstandelijker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Je zou denken, omdat mannen langer zijn dan vrouwen, dat het meer voor de hand ligt dat een vrouw de armen om het middel an de man slaat, en de man de armen om de nek van de vrouw. (Wat ook veel gebeurd trouwens). Echter, zo groot is het verschil in lichaamslengte meestal niet, en wat je dus ziet is meer een rolpatroon-achtig iets, met de vrouw in de passieve en de man in de actieve rol.

De armen om de nek slaan waarbij de armen iets omhoog komen, is een kwetsbaar en afhankelijk gebaar. De armen om de taille slaan is meer een beschermend gebaar. Let ook maar eens op de manier waarop kinderen gedragen willen worden : die slaan ook de armpjes om je nek, en niet om je middel (wat in mijn geval ook erg moeilijk zou worden trouwens met die korte armpjes). , waarop je ze om hun middel en niet om hun nekkie pakt.

Overigens komen variaties als beiden de armen om elkaars nek of middel ook wel voor. Maar 1 hoog 1 laag knuffelt het makkelijkst, en hoe geemancipeerd je ook bent, op dat moment denk je er gewoon niet bij na, en reik je uit naar diegene door wie je wilt worden vastgehouden (i.e. de man houdt vast, de vrouw wordt vastgehouden). Zie het maar als een afgezwakte, symbolische vorm van optillen / dragen.

Toegevoegd na 2 minuten:
(Het is ook heek praktisch trouwens ; als je je armen om haar nek slaat, kun je niet bij haar billen en/of borsten. Vrouwen hebben daar blijkbaar minder directe behoefte de omgeving te verkennen; die strelen je haar en wangen enzo ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat de vrouw meestal kleiner is dan de man en zich zo stabiliteit kan geven bij het uitstrekken naar de man toe. Als de man armen om haar schouders zou leggen, wordt ze naar beneden gehouden.

Bij stellen waarbij de vrouw langer is zie je ook het omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij komt er iets op van 'het gevoel'.

De vrouw verwacht zo graag dat de man zich uit, haar dingen verteld en legt haar handen op het 'keel' gebied.
De man verwacht dat de vrouw vanuit haar gevoel werkt op intieme momenten en legt zijn handen op het 'gevoels' gebied.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik geloof niet dat élke vrouw gepassioneerder is dat een man. Een vrouw doet wel meer vanuit haar gevoel, m.i., spreken meer over zichzelf en hebben meer de neiging om het te uiten wanneer zij meer aandacht nodig hebben. Je hebt ook nog de 'vrouwelijke man' , de man die bijna elke vrouw zich wenst, de gevoelige man, die ook vanuit zijn gevoel leeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord. Dat is wel zo wanneer de vrouw ook spiritueel is met kennis van deze zaken. Soms gebeurt dat op gevoel. Net zoals iemand onbewust zijn handen op zijn knie legt wanneer hij die heeft gestoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Je zou zeggen dat het een soort automatisme is , maar je ziet het ook vaker andersom .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen is de man fysiek sterker. De vrouw kan aan hem 'hangen' door haar armen om zijn nek te slaan en de man kan haar 'optillen' vanuit de positie van zijn armen om haar middel.