Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je ex met de kinderen op vakantie zonder dat andere daar iets van weet

Gezamelijk voogdij schap. Ex is op vakantie vertrokken met de kinderen. Kinderen hebben hoofdverblijfplaats bij mij. Mag dit zomaar zonder te weten waar ze nu zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
922

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inderdaad dit mag niet.

Je hebt het recht (als je gezag hebt) om te weten waar je kinderen zijn.

Mocht je er meer over willen weten of bijvoorbeeld bang zijn voor internationale kinderontvoering neem dan een contact op met het centrum IKO. www.kinderontvoering.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas heb ik dit al eens meegemaakt. http://www.kinderontvoering.nl/
Sta er zelfs bij!!! Twee kinderen vanuit nederland naar Belgie. pfffffffffffff Denk toch niet dat vaders dit voor de tweede keer zal flikken.

Andere antwoorden (8)

Nee, aanvechten. Tenzij hij of zij gewoon een paar weken vakantie recht heeft en in die periode is hij vrij of zij te doen wat ze goed dunkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet mag dat niet nee... gaat ie naar het buitenland? anders ff informeren bij de sociale raadslieden is gratis ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat mag niet, wanneer jij er niet mee eens bent is het geen gezamelijke beslissing meer terwijl jullie wel gezamelijke voogdij hebben. Dus ik zou juridische stappen nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jullie gezamenlijk voogdijschap hebben moet hij het wel gezamenlijk regelen je op de hoogte brengen is wel zo netjes
je zou je advocaat morgen kunnen bellen en daar wel dit gaan melden
hij mag nooit vertrekken zonder te zeggen waar hij is
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee is verboden. Illegaal.
Aanvechten dus. Als jij niet weet waar ze zijn is hij in zware overtreding.
Aangifte doen van ontvoering. Klingt heftig. Maar het is wel wat hij gedaan heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me, dat je het recht heb om te weten, waar ze zijn. Dat is het voornaamste. Dat vind ik van ex ook erg ondoordacht. Goed bespreken bij terugkomst om herhaling te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet , dit is te gek voor woorden !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als in het convenant staat dat hij twee weken zomervakantie heeft met de kinderen en die twee weken zijn nu ingegaan ( en hij kan dit aantonen omdat hij die afspraak gemaakt heeft) mag hij natuurlijk met ze op vakantie. Als hij ze na die tijd maar weer netjes aflevert bij jou. Het zou van fatsoen getuigen als hij had gemeld waar hij ze naartoe zou brengen maar om dit nu direct te bestempelen als ontvoering e.d. dat gaat echt te ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding