Mijn man gaat vreemt al een half jaar maar doet niks woont nu wel al bij haar maar niet scheiden. 2kinderen en nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ben benieuwd wat de vraag nu eienlijk is?

Het beste antwoord

Ik zou hem voor de keus stellen. Vraag waarom hij niet mans genoeg is om zelf de scheiding aan te vragen. Het mag duidelijk zijn dat hij niet meer terugkomt, los daarvan moet je hem ook niet meer terug willen. Herhaling zal vast en zeker gebeuren! Je zal vast nog veel gevoelens voor hem hebben waardoor het des te moeilijker is om zelf de knoop door te hakken, maar uitstel van executie is hetgeen wat zich denk ik nu afspeelt. Geef hem ondanks dat hij de zwakke schakel is nog 1 mogelijkheid om zijn fatsoen te redden ( al is het voor de goede orde en voor je kinderen ), gaat hij hier niet op in, onderneem dan zelf zo snel mogelijk stappen en begin alvast met voor je zelf en je kinderen te kiezen. Het is ongetwijfeld geen leuk proces, maar hierin blijven hangen gaat je nog veel meer energie kosten. Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dan vraag jij toch scheiding aan ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lijkt me logisch inderdaad... +
Gaan scheiden, dan kan iedereen verder met z'n eigen leven. Niemand wordt er beter van als 2 mensen die niet (meer) van elkaar houden toch bij elkaar blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag zelf de scheiding aanvragen. Voordeel is dat je dan ook fincancieel rechten krijgt die je helpen bij de zorg van je kinderen.

Zwak van je man overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is WAT WIL JIJ?

Heb je nog hoop dat hij dit over een tijdje als vergissing ziet en wil je hem dan terug?

Of ben je er klaar mee en wil je ook van hem af zo?

Je moet eigenlijk eerst bedenken wat je zelf wilt anders zwalk je heen en weer gestuurd door het commentaar van de omgeving

En als je dan bedenkt dat je van hem af wilt zou ik een advocaat bellen en vragen hoe dat gaat

Toegevoegd na 1 minuut:
Belangrijk punt dat ik nog vergat: dat is ook in het belang van de kinderen. Als jij kiest wat de strategie in je leven wordt (wat het ook is) is het duidelijker voor hen
12 jaar geleden
Als echtgenoten heb je allebei de rechten om de scheiding aan te vragen, jij dus ook aangezien jij degene bent die over een scheiding begint. Hij kan niet bij haar wonen zolang jullie nog voor de wet getrouwd zijn, hij kan er hooguit logeren.
Gewoon naar een advocatenbureau stappen en hier het voorval uitleggen en de scheiding aanvragen als dat echt is wat jij wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ergens begrip voor hem voelt maar niet met deze situatie kan leven kan je hem voor de keuze stellen of voorwaarden opstellen, afspraken met je man maken hoe je wel met deze situatie kan leven of
je kan een eenzijdig verzoek om te scheiden indienen via een advocaat. De eigen bijdrage is op basis van het verzamel inkomen en kan je gespreid betalen. Ik heb dit begin 2009 ook gedaan. Het opstellen en laten ondertekenen van het ouderschapsplan duurde het langste. Ook het afregelen van de verdere financiele zaken zoals bijvoorbeeld het ontslag uit de aansprakelijkheid voor de hypotheek. Ik was eind 2009 officieel gescheiden en eind 2010 pas uit de hypotheek ontslagen nadat ik in april al een eigen woning had gevonden. Op het moment dat je een eigen woning hebt kan je als je geen zelfstandig inkomen hebt een bijstanduitkering aanvragen. Je kan contact opnemen met maatschappelijk werk om je mogelijkheden te bespreken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel huwelijkspartners die dan niet gaan scheiden in de hoop dat de toekomstige ex echtgenoot "tot bezinning" komt.
Sporadisch gebeurt dat.
Heel vaak echter wordt je geduld niet beloont maar kom je wel in conflict met jezelf, de tweede viool spelen in een huwelijk is NIET conform de afspraak, ook wettelijk gezien niet.
Ik denk dat je het beste goed naar je hart EN je verstand kan luisteren, ik vind het ongepast te dicteren wat je zou moeten doen.
Weest in ieder geval trouw aan jezelf, zelfverloochening in deze situatie levert een conflict in jezelf op de 24/7 duurt.
Ruzie met jezelf is wel het laatste wat een mens kan gebruiken.

Laat daarin vooral je eigen belang en dat van je kinderen prevaleren, eerlijk gezegd denk ik -zonder je enig verwijt te willen maken- dat je kinderen het diep in hun hart mogelijk niet begrijpen dat je accepteert wat hun papa doet.

Ik wens je HEEL veel STERKTE en wijsheid toe.