Ik heb iets verkocht aan mijn schoonzusje en nu heeft ze te weinig betaald. Hoe kan ik dat netjes oplossen ?

Ik heb mijn schoonzus iets verkocht voor €50 . Mijn man heeft het net naar haar toe gebracht . Mijn man kwam met €40 terug. Ik zei dat schoonzus en ik €50 hadden afgesproken. Toen ik zei dat het € 10 teweinig was zei mijn man dat volgens schoonzus wij €35 hadden afgesproken . Toen schoonzus en ik vorige week de prijs hadden afgesproken zaten haar volwassen dochters er bij. Hoe los ik dit op zonder ruzie ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien maar zo laten. Dochters zullen moeder niet afvallen en zeer waarschijnlijk zeggen dat zij het niet hebben gehoord of het niet meer weten.
Het sop is de kool niet waard.
Rieneke1
7 jaar geleden
Vriendelijk op aanspreken, en als ze niet meewerkt het er verder bij laten. Daarna geen zaken meer met haar doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
JoanDArc . Misschien heb je wel gelijk en laat ik het zo !! Dank je wel voor je antwoord .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou kunnen zeggen dat jij dacht dat je 50 had afgesproken; merk je vanzelf wel hoe ze reageert. Als ze bij 35 blijft en niet bij wil betalen dan kun je het er bij laten (en volgende keer of boter bij de vis of niets meer verkopen). Kan natuurlijk ook best dat zij zich vergist en als ze jou 50 hoort zeggen dat ze zich dat herinnert en alsnog 15 aan je geeft. Iedereen kan zich vergissen, dus ook je schoonzus...

Het beste antwoord

Bij zulke vergissingen tussen familieleden, zowel in rechte lijn als in de aangetrouwde lijn is het vaak beter alles zo te laten. Zeker als het om financiën gaat.
De dochters zullen hun moeder niet afvallen en misschien antwoorden dat zij het niet gehoord hebben of het niet meer zeker weten. Zie het als een goedkoop leermoment. Men is nooit te oud om te leren welk vlees men in de kuip heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En geen handel meer met haar...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met familie moet je wandelen, niet handelen

Andere antwoorden (1)

Zeg gewoon netjes dat het een misverstand was. Dan komt het vast goed.