Wat moet ik doen? zie uitleg...

Wij zouden over twee weken op vakantie gaan met zijn vijfen. nou krijgen wij ineens een smsje van 1 daarvan dat ze niet mee gaat omdat ze bang is dat ze haar vriendje kwijt raakt waarmee ze net 1 week is. nou had ze van mij al een laatste kans gehad en ik ben er klaar mee. toch hoort ze bij onze groep dus ik wil geen knallende ruzie uit respect voor de rest. wat kan ik het beste nu doen? kan iemand me helpen.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geen psycholoog oid maar ik zou het of niet zeggen maar toch bij de vriendengroep blijven betrekken.. of eens goed praten en goed uitleggen wat jullie dwars zit. Vervolgens nog wel een kans geven dus. Maar misschien hebben jullie dat al gedaan. Maar moeilijk om hier antwoord op te geven voor mij want er zijn ook nog allemaal dingen die we niet weten. Bijvoorbeeld wie heeft de vakantie betaald? Waar gaat de vakantie naartoe? Wanneer is de vakantie geboekt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het hem nou het zit alleen mij dwars de rest heeft zo iets van nja jammer dan. dit is niet de eerste keer dat ze ons laat stikken. en de rest die pikken alles van haar en ik niet. mijn vrienden zijn echt mijn vrienden en zulke mensen hoef ik gewoon niet als vriend. ik weet alleen niet wat ik nu moet doen.

Antwoorden (6)

Kennelijk liggen jullie karakters elkaar niet zo goed, maar heeft de rest niet zo'n moeite met haar.
Ja, dat komt nu eenmaal voor. Je kunt jezelf afvragen waarom je haar niet ziet zitten; vaak hebben mensen problemen met iemand omdat ze oplopen tegen een eigenschap die ze zelf ook hebben. Misschien willen jullie allebei graag de lakens uitdelen en zijn de anderen wat volgzamer ingesteld.
Wat het is kan ik van hieruit natuurlijk niet zien, daar zul je zelf uit moeten zien te komen.
Als je er dan achter bent kun je de dingen beter in hun proporties zien. Soms kan het gebeuren dat door een voorval je ook de goede kanten van die ander weer kunt zien, soms blijft het moeilijk.
Ga nu dus maar gezellig met zijn vieren en probeer er eens achter te komen hoe die anderen er tegenaan kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel de moeilijkste keuze, maar mijn inziens de beste, is kiezen voor jezelf. Door haar handelen voel jij je niet prettig. Dat mag en kan je uitspreken. Je moet het niet voor je houden omwille van de groep. Als zij geen waarde toevoegd in jouw omgeving dan afscheid van nemen. En dan is het aan die persoon en de groep om daarmee l dan niet aom te gaan.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat het nou om de vriendschap tussen jullie op-zich of het feit dat ze niet me op vakantie gaat en de kosten niet dekt.
in het eerste geval is er een strijd bezig die in jullie onderbewuste huishoud en daarom elkaar voortdurend uit daagt,soort van rivalen .
in het tweede geval had ik het even uitgerekend wat ze kwijt is aan de reis ook al gaat ze niet mee.
hier hoef je je annuleringsverzekering niet op aan te spreken want dit is niet gedekt.
dus zal ze toch de kosten moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk wilde zij helemaal niet zo graag mee, en heeft ze nu een excuus gewonden. Als iemand echt heel graag wilt, dan had zij tegen haar nieuwe vriendje gezegd dat die vakantie al heel lang gepland stond. Dat die paar weken zo voorbij zijn.

Maar ja, ze gaat niet. Dat is haar keuze. Als jij niet zeveel hebt met haar, dan is het ook niet jouw taak om er iets aan te doen. Dat is dan de taak van de hechtere vriend(in).

Jij hoeft dus niet echt wat te doen en je kan afwachten wat er uiteindelijk gebeurd. Bespreek dit alleen even met diegene waar zij wel heel close mee is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken mensen die zich een beetje ongemakkelijk voelen en niet weten hoe ze zich in gezelschap een houding moeten geven.

Ik ken dat meisje natuurlijk niet, maar ik acht het niet uitgesloten dat er bij haar sprake is van een grote onzekerheid.

En dat ze er daarom zo tegenop ziet mee te gaan..dat ze uiteindelijk 'vlucht' in smoesjes om maar niet mee te hoeven gaan. Hoewel ze het graag zou willen.

Ik raad je aan niet te hard in je oordeel te zijn, maar je eens in haar situatie te verdiepen. Laat liever je hart spreken.

Dus niet harD..maar harT

Wellicht blijkt dàn de ware reden wel..en wil ze zich alsnog bij jullie voegen.

Gr. Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze wilt niet meer mee omdat ze weet dat ze dan vreemdgaat. :S tja... ze denkt alleen aan zichzelf, ze speelt heel erg met mensen het is leuk als je zo iemand doorziet maar minder als je daarin de enige bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niettemin zou ik toch even met haar gaan praten, meid. Jullie hebben er immers recht op te weten waar jullie aan toe zijn. Al gebeurt het praten maar ter opheldering van door allen ingenomen verschillende standpunten. En heel misschien heb jij toch een verkeerde indruk van haar..je weet maar nooit..toch? Gr. Ton
Dan laat ze maar , ze kiest hiervoor . Ze stelt op dit moment haar nieuwe vriendje boven het groepje , en mogelijk heeft de vriend haar beinvloed door te zeggen tegen haar " als je hun belangrijker vindt dan ik " Maar van de andere kant moet na een zo korte relatie de vriend er begrip voor hebben dat ze meegaat met jullie groepje als afgesproken ! Toch een prettige vakantie gewenst . Gr.