Relatieboek van Caroline Franssen .

Toegevoegd na 1 minuut:
Zeggen dat je veel van de ander houdt, maar niet willen/kunnen/durven samenwonen, hoe valt dit te rijmen? Het antwoord is al gegeven inmiddels, denk ik?!
“Er wordt dus óók hier nog iets “teruggehouden” in de relatie”. “Ze kiezen net niet helemaal voor elkaar”.

Toegevoegd na 21 minuten:
Beschrijving
Duffy, 28 jaar, heeft een slechtbetaalde baan als uitzendkracht en geniet van zijn ongecompliceerde leven, totdat zijn vriendin Mel hem voor het blok zet. Ze wil trouwen. Dan realiseert hij zich dat hij te lang zin zijn uitzendbaan is blijven hangen, dat zijn haarlijn hem steeds verder in de steek laat en dat het nu echt tijd wordt volwassen te worden. Maar wil hij dat wel? Winkelen bij Ikea, etentjes bij getrouwde stellen en gesprekken over kinderen jagen Duffy de stuipen op het lijf. Hij weet dat Mel de ware voor hem is, maar toch staat hij voor een moeilijke keuze...

Toegevoegd na 23 minuten:
Dit is de beschrijving van het boek"Bindingsangst''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bindingsangst en verlatingsangst zijn hechtingsproblemen.

1. "Omgaan met hechtingsproblemen"
van Pieternel Dijkstra, geeft inzicht in de oorzaken, gevolgen en behandelmogelijkheden van hechtingsproblemen. Wat is 'hechten' eigenlijk? Op welke manieren kun je dat doen? Wat is de rol van jeugdervaringen?
Gelukkig kun je ook zelf veel aan hechtingsproblemen doen. Op deze zelfhulptechnieken gaat het boek eveneens in. (zie 1e link)

2. "Behandeling van Hechtingsproblemen"
van Anniek Thoomes-Vreugdenhil, 2006. (zie 2e link)

3. Een overzicht van recente boeken en websites over hechting vind je op http://www.mobiel-pleegzorg.nl/archief/2008/mo08218.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stephanie Stahl – Het kind in je een thuis geven – Bindingsangst herkennen en overwinnen Amir Levine – Verbonden – hechting en liefde

Dit zijn boeken die mij aanspreken