Je hebt een vriendje maar je krijgt het vermoden dat je eigenlijk lesbisch bent als je een meisje van 13 bent wat nu ?

ik ben een meisje van 13 maar hebe en vriendje van 12 ik denk dat ik misschien lesbisch ben , maar ben bnag om er voor uit te komen wat moet ik nu doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (10)

ik zou er in ieder geval eerst zekerheid proberen te krijgen op wie je nou valt.
eerst even wachten tot je het weet. misschien wat proberen met meisjes of het goed voelt.
en dan later beoordelen wat het fijnst was.

Toegevoegd na 6 minuten:
wees in ieder geval niet bang om ervoor uit te komen.
mensen hebben over het algemeen minder moeite met lesbisch dan met homo's.
heel vreemd eigenlijk.

Toegevoegd na 7 minuten:
je moet het natuurlijk niet aan alles en iedereen die het wil horen vertellen. er zijn altijd mensen die er wel een probleem van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.K. blijf wat experimenteren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pin je niet te veel vast op lesbisch of bi of hetero, ik denk dat je dat pas echt goed kunt beantwoorden als je een paar jaar ouder bent.

13 is nou echt zo'n leeftijd waarop je net begint te ontdekken wat je leuk en lekker vindt, en waarop nog niks vast ligt. Het zou best kunnen dat je lesbisch bent, maar het zou net zo goed kunnen dat je 'nog helemaal niks' bent en de échte verliefde gevoelens pas over een tijdje komen.

Als je nu het gevoel hebt dat je net zo makkelijk verliefd zou kunnen worden op meisjes, is dat heel normaal. Heel veel meisjes worden tijdens hun puberteit wel eens verliefd op een ander meisje.

Als je eigenlijk geen diepe gevoelens voor je vriendje hebt, behalve dan dat het gezellig met hem is, zou ik daar in elk geval een punt achter zetten en gewoon eens even afwachten wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niets doen. Je mag jezelf wat tijd geven. Ik wist al toen ik 5 was, dat ik homo was. Toen ik 14 was had ik sex met een buurmeisje, en toen ik 18 was was ik bijna verloofd. Daartussen rommelde ik met jongens. Zo verwarrend is het allemaal. Nu, vele jaren later weet ik wel wat ik ben en ben daar blij mee/trots op. Mijn eerste gevoel was juist geweest, maar je moet de ontwikkeling doormaken en afmaken. Hetzelfde als voor antibiotica geldt: kuur volledig afmaken.
Bedenk wel, uiteindelijk kom je toch terecht waar je hoort. Het is alleen jammer van die jaren dat je verkeerd bezig was. Je bent te jong om je lesbisch te noemen, dartel nog een jaar of wat onbestemd en vrolijk rond. Ontmoet je een leuke jongen, wel enjoy!, ontmoet je een leuk meisje, ook dan enjoy!. Vrij veilig en voorkom dat je zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 goed advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus Sneep! en LOL@ kuur volledig afmaken!! :)
verlieft worden is altijd mooi.en welk geslacht en in welk vakje jezelf plaatst maakt eigenlijk niks uit.alleen om t bekend te maken naar anderen is altijd even spannend.misschien ben je bang voor onbegrip,en dat kan ik me goed voorstellen.maar in t leven is t héél belangrijk om van jezelf te houden,jezelf te accepteren.anders wordt je nooit gelukkig.en ik weet zeker dat diegene die van jou houden,jou alle geluk gunnen.dus schaam je niet,wees trots op jezelf,wat je ook bent,je bent normaal (zeker weten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat eerst maar even betijen. Je bent nog maar 13, je bent nog in de uitzoekfase. Je hoeft het nog niet zeker te weten. En je vriendje van 12, als je even geen kusjes meer wilt geven, dan zeg je dat maar. En als je hem niet meer zo leuk vindt, spreek dan wat minder met hem af.
Of alleen om te fietsen of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op één van onderstaande sites. Op deze sites kan je verhalen lezen van andere jongeren die met dezelfde vragen zitten als jij. Ook staan er ook op de sites verhalen van jongeren die ook "uit de kast" (coming out) kwamen. En wat hun ervaringen zijn.

En je bent absoluut niet de enige die soortgelijke gevoelens heeft: 1 op de 10 jongeren worstelt met homoseksuele gevoelens.

www.comingoutzone.nl/

www.comingout.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nog zo jong dus tijd zat om het uit te zoeken!
En maak je niet druk om de reacties, daardoor heb ik me ook jaren late tegen houden.
Gewoon lekker doen wat je leuk vind! En als het zo ver is en je het zeker weet, hoef je je niet druk te maken over de reacties van anderen. Je zult noch verbaast zijn over hoe positief de meeste mensen daar over denken.

Succes =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoihoi!

Ik zou me er als ik jou was niet teveel zorgen over maken en de dingen los van elkaar zien. Zolang je nog gelukkig met je vriendje bent dan blijf je gewoon bij hem en als je toch niet meer verliefd bent dan ga je bij hem weg. En als je echt lesbisch blijkt te zijn dan merk je dat vanzelf wel doordat je bijvoorbeeld een keer echt verliefd wordt op een meisje. Dat kan moeilijk zijn, maar dat is dan pas aan de orde. Op dit moment ben je alles nog aan het ontdekken en kun je twijfels hebben over bepaalde dingen, maar jij bent nog zo jong dat het alle kanten nog op kan gaan en je het vooral lekker over je heen moet laten komen!

Mijn advies: Maak je niet al teveel zorgen en doe gewoon waar je zin in hebt en dan kom je overal vanzelf wel achter!:D

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig probleem hoor! Ik denk dat je inderdaad in de pubertijd te weten komt tot welk geslacht (of beiden) je je aangetrokken voelt. Ik zal denk ik zelf nog even wachten totdat ik zeker denk te weten dat ik lesbisch ben. En mocht ik dan denken dat het echt zo is, dan zou ik daar eerlijk over proberen te zijn, maar alleen bij de mensen die ik vertrouw. De rest hoeft het niet te weten!

Vind je je vriendje wel leuk genoeg? Voel je je wel aangetrokken nog tot hem of niet? Als dit niet zo is dan zal ik gewoon zeggen dat ik hem niet leuk meer vind, en dat ik liever geen verkering meer met hem wilde hebben. Dan hoef je nog geneens te vertellen dat je denkt dat je misschien lesbisch bent. Dat gaat hij dan misschien nog tegen je gebruiken.

Neem de tijd om uit te vinden of je hetero, lesbisch of biseksueel bent, en wanneer de tijd rijp is vertel het dan rustig aan de mensen waarvan je wilt dat ze het weten. Uiteindelijk zullen de mensen je ook moeten accepteren wanneer je niet van jongens houdt, maar meer van meisjes. Je zult dan merken dat de meeste mensen er misschien in het begin een beetje van schrikken, maar later weer normaal tegen je doen en het accepteren.

Veel succes!