Is dit jaloezie?(zie uitleg)

Als bij je partner op het werk een nieuwe collega komt die heel graag je partner zijn/haar nummer wil en jij vraagt erna. Vragen zoals, waarom,wie is dat, hoe ziet die persoon uit, waarom alleen jou nummer en niet van andere collega's?
En je krijgt als antwoord waarom doe je jaloers...
Is dat dan echt jaloezie of is het normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dit is geen vorm van Jaloerzie. Jaloerzie wil zeggen dat je de ander iets niet gunt. Dat is hier niet het geval. Iemand die zo veel vragen stelt wil alleen zeggen dat je de ander wantrouwd, bang bent dat je partner iets doet met die nieuwe collega. Uit voorzorg stel je die vragen. Ik vind het normaal als je dat soort vragen stelt, alleen niet als je het zo achtermekaar concreet zoals het in de bovenstaande vraag is geformuleerd. Jaloerzie heeft een andere betekenis. (andermans geluk, bezit benijden) Wat jij hier doet is niet het andermans geluk of bezit benijden.

Poeh he, ik vind dat een hele erge vorm van jaloezie. Het is namelijk vrij normaal dat nieuwe collega's vragen om de prive-nummers van collega's. Een vraagje daarover kan echt geen kwaad. Maar een heel vragenvuur is gewoon jaloezie. Als mijn partner dat bij mij zou doen, zou ik daar verreweg van gecharmeerd zijn. Het straalt wantrouwen uit naar je partner en kan funest zijn voor de toekomst van je relatie.

Ik vind dat geen rare vragen en ook nog eens heel eerlijk en direct gesteld je zou eens moeten meemaken hoe dat zelfde op een veel uitgekooktere manier gedaan wordt met het zelfde doel.. en dan wel acceptabel is?? Of je jaloers bent dat weet je zelf het beste.. en of het is omdat je je partner om een of andere reden niet vertrouwd ook. Maar als je partner het niet prettig vind en je hecht erg aan je relatie zou ik er als ik jou was geen gewoonte van maken. Wat belangrijk is is dat je vertrouwen kunt hebben in je partner ook al gaat hij met de meest knappe collega carpoolen dan nog moet je weten hij houd van mij.

Op zich geen rare vragen,behalve 'hoe ziet die persoon eruit'.Dan zou ik eerder vragen wat voor type het is en meer vanuit belangstelling dan angstgevoel.Mocht je angst gevoelt hebben,dan denk ik toch dat het een vorm van jaloezie is.

Dat is niet direct jaloezie , maar een terechte menselijke argwaan krijgen ! Een beetje dubieus , dus wel in de gaten houden !!!

Dit is zeker jaloezie. Maar voel je je wel bedreigd.. Heb je ook een angst om hem kwijt te kunnen raken.. Vergelijk je je ook met deze nieuwe collega.. Nee.. Dat is dit pure nieuwsgierigheid..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100