Er is een baby op komst in een kleine ruimte. Hoe kan ik dat organiseren?

Hoi allemaal! Ik heb echt dringende raad nodig! Door een ongeluk dacht ik eigenlijk nooit meer zwanger te kunnen worden of op zijn minst erg moeilijk. Nu is het toch gebeurd en weet ik niet eens hoe.
Maar ik wil het dus zeker niet weg doen om die reden!!!
Maar nu komt het probleem... Ik woon met mijn man in een klein appartementje... 1 woonkamer... kleine keuken, wc'tje incl. Douche... en dan een stijl uitklapbare trap naar de slaapkamer... die we tevens ook gebruiken als opslagruimte.

Het is eigenlijk 1 huis wat onder is verdeeld in 3 appartementen... maar er is bijna tot geen isolatie qua geluid... je hoort iemand bijna praten.
Nu hebben we al ruzie met de onderburen door dat iedereen elkaar zo goed kan horen door het huis heen... en een huilende baby zal daar niet veel helpen... verhuizen gaat erg moeilijk en krijg zeker geen urgentie...
En het zal ook erg moeilijk worden om een plek te vinden voor de babyspullen, maar als dat moet zou ik mijn eigen spullen verkopen om plek te maken.

Geld is in principe geen probleem zolang mijn man werkt, en wanneer hij thuis is kan opletten zodat ik dan weer avondwerk kan doen.

Maar heeft iemand misschien tips wat ik kan doen in deze situatie... de baby weg doen is echt geen optie sinds ik al zo lang dacht geen kind te kunnen krijgen! En ben bang dat dit misschien ook mijn enige kans is!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
MasterSword
3 jaar geleden
Ik geef een ander voorbeeld.
Als jou onderburen een baby krijgen,
dan zullen jullie dat vast gewoon accepteren.
(Neem aan dat jullie voldoende verstand hebben.) Als jullie buren moeilijk gaan doen omdat jij een baby hebt.
Dan hadden ze beter niet in een appartement gaan wonen,
als ze niet tegen leef geluiden kunnen. mensen die overal om klagen kom je overal tegen.
Ritsuka
3 jaar geleden
Kijk eens bij Ikea, die hebben oplossingen voor kleine ruimtes. Zoek naar meubels die je multifunctioneel kunt gebruiken. Verschoonmatje kun je bovenop kledingkastje leggen, heb je geen aparte commode voor nodig.
Gebruik je muren veel voor opslag.
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom krijg je geen urgentie dan?
Inekez1
3 jaar geleden
Paar losse tips:
- maak haken aan het plafond, zowel in woonkamer als slaapkamer. Neem 1 babywiegje dat je daaraan kunt ophangen. Gewoon boven de bank of boven je bed, dan neemt het geen extra vloerruimte in.
- gebruik een kast, de bank of je bed om de baby te verschonen. Ik ken genoeg mensen die een hele mooie commode hebben maar toch 9 van de 10 keer de baby gewoon in de woonkamer op de bank verschonen.
- neem een bank met ruimte eronder voor een grote lade om spullen op te bergen
- hang zoveel mogelijk kasten aan de muur
- neem een uitklaptafel, dan heb je extra loopruimte in huis als er niet wordt gegeten
- neem een draagzak in plaats van kinderwagen
- ga op zoek naar andere woonruimte, desnoods in een andere plaats dan je eigenlijk zou willen
- laat je buren van te voren weten dat er (onverwachts) een baby komt, dat jullie je best zullen doen overlast te beperken en dat jullie zoeken naar andere woonruimte.

Antwoorden (2)

Opslag ruime goed isoleren en anders proberen ruimte te maken in de slaapkamer.
2e oplossing is misschien een woningruil te doen??
3 jaar geleden
Denk dat jullie er niet aan kunnen ontkomen, om toch te verhuizen. Even los van de buren, die mogelijk last hebben van geluid, kom je zelf in zo'n klein huisje ook niet meer tot je rust,als je je nergens terug kunt trekken.

Maak de zoekschil bij de speurtocht naar woonruimte groter is mijn tip. In naburige dorpen is vaak best op korte termijn een gezinswoning te vinden. Betaalbaar. Ik neem aan dat jullie nu midden in de stad wonen.