ik ben net uit huis geplaatst en 23 jaar k kan bij niemand terecht wat moet ik doen.. waar kan ik heen? please hel anders slaap ik op straat vannacht.

ik ben 23 jaar en net uit huis geplaatst, jullie zullen vast denken nou dan moet je je wel een kamer kunnen veroorloven, maar dat is in mijn geval niet haalbaar. ik ben namelijk nog student en ik krijg minimum stufi, omdat mijn ouders beide hoogverdieners zijn en die weigeren om mij te financieren met mijn studie. dus dat moet ik allemaal zelf betalen met een lullige 90 euro stufi. wel heb ik een bijbaantje en ben ik hard op zoek naar iets betaalbaars om te kunnen slapen. weet iemand waar ik terecht kan, welke instantie mensen van 23 jaar helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (24)

Het Leger des heils kan je meestal wel terecht, of anders helpen ze je daar wel verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je voor vannacht en morgen bij het Legers des Heils slapen en daarna naar het maatschappelijkwerk gaan om je probleem verder te regelen. Ze gaan je heus helpen. Sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je geen kennisen of vrienden? Bel anders één van hen op en vraag of je een nacht kunt blijven slapen. Morgen is het maandag, dan zijn de instanties weer open zodat je hulp kunt gaan zoeken.
Anders zoals gezegd een nachtje overblijven in een opvangtehuis voor dak- en thuislozen, bv van het leger des Heils.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je geen vrienden waar je tijdelijkk even terecht kan ?
of andere fam ? en dat je hun dan wat kostgeld geeft.
dan heb je ondertussen wat tijd om zelf iets te zoeken en te regelen,.
13 jaar geleden
Kan je niet bij je ouders terecht? Anders is er vast wel iemand in de kennissen/vriendenkring die je tijdelijk kan helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zielig hoor, om me een minnetje zonder toelichting te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je uit huis geplaatst bent kun je niet bij je ouders terecht... per definitie niet. vandaar dat minnetje denk ik. Dat iemand anders overigens heeft gegeven.
jc54
13 jaar geleden
Ik denk dat vragensteller zelf alle goedbedoelde antwoorden zit te minnen. Dat kan ook meetellen, waarom hij/zij uit huis is geplaatst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want uit huis geplaatst kan ook betekenen dat je uit je huurhuis bent geplaatst. Anders had de vraagsteller maar moeten schrijven: ouderlijk huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraagsteller kan trouwens nog niet minnen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, het zal wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@atenias. Het STAAT er letterlijk, dat vraagsteller uit het ouderlijk huis geplaatst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krakkemik: dat staat er NIET!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als vraagsteller een student is, moet hij zich wel wat beter kunnen uitdrukken. Wat er echt staat is onbegrijpelijk.
Hoi,
Op straat slapen is altijd een heel erg slecht idee. Zoek in elk geval onderdak en professionele hulp.
Het telefoonnummer. voor bureau Jeugdzorg in Amsterdam is: el (0900) 200 30 04. Je bent daar te oud voor, en mss woon je wel in Drenthe, maar zij kunnen je misschien vertellen waar je wél moet zijn.
Het Leger des Heils is geen slecht idee om te beginnen: 0900-0970 (dat is Overijssel, 1 ct. per minuut, maar de kunnen je wel verder de weg wijzen).
Vraag desnoods bij het Leger des Heils welke instantie jou kan helpen. Maar ga NIET op straat slapen.
Leven op straat maakt echt depressief en lichamelijk verzwakt, en het is heel heel moeilijk dan nog goed terecht te komen.
Je hebt ook psychisch steun nodig, om je verhaal kwijt te kunnen. iemand die je kan helpen in jezelf te geloven en er vertrouwen in te hebben dat jij nog een leuk en waardevol leven kunt creëren voor jezelf.
Vraag die hulp alsjeblieft wel!
Veel sterkte.

Toegevoegd na 21 minuten:
Telefoonnummer crisisopvang (misschien nog de beste tip, hieronder, van iemand anders): 033-4655170
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord +1
23 jaar en uit huis geplaatst? je kunt jezelf natuurlijk afvragen wat daar de reden voor is en komt dit als donderslag bij heldere hemel.
Je bent op een leeftijd dat je zelfstandig zou moeten kunnen leven Ook al vindt je je studie erg belangrijk zul je jezelf echt af moeten vragen wat belangrijker is en of je je studie zowiezo af zou kunnen maken als je je leven niet (een beetje) op orde hebt.
First things first dus zoek een baantje maakt niet uit wat zelfs op zondag zoeken ze in de horeca bijv. mensen.
Zoek een plek om te slapen desnoods bij het leger des heils voor korte tijd.
zorg dus dat je een basis hebt en daarna kun je je weer richten op je studie.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar een boerderij en leg de boer jouw probleem uit.
Biedt aan om gratis te werken op de boerderij in ruil voor wat eten en een slaapplaats in het hooi.

Boeren zijn vaak hele aardige begripvolle mensen.
Als je geen betere opties hebt, is dit misschien een idee voor je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
slaapplaatsen in het hooi bestaan niet meer, al het hooi zit tegenwoordig in rollen, en daar kun je echt niet op liggen. Lijkt me dus niet echt een goed idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een romantische fantasie, maar ik geloof niet dat boeren aardiger zijn dan andere mensen. Bovendien is dan zijn leven naar de maan. hij moet gewoon studeren en rust hebben. Zichzelf leren kennen en waarderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, een boer heeft vast nog wel ergens een hoekje in een ouwe schuur vrij en een baal hooi kan ook losgeknipt worden. Anders zijn misschien wel ergens een paar oude dekens te vinden. Beetje creatief denken.
Alles is beter dan op straat te moeten overnachten lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja burntoast. Hij gaat lekker op straat slapen met zijn hoofd op zijn studieboeken. En als hij wakker wordt gaat hij leren. Droom lekker verder.
Ik heb niet beweerd dat boeren per definitie aardiger zijn dan andere mensen. Romantisch is het ook geenszins.
Het is voor de vraagsteller keiharde realiteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kriebelt ook, in het hooi slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou je dat zelf wel willen?
Bel Crisisopvang in jouw regio, dan kan ook vandaag.
Voorbeeld:
http://www.stichtingiks.nl/default.asp?id=887
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt nu een praktisch urgent probleem. Ik begrijp dat je geen vrienden of kennissen hebt waar je een paar dagen terecht kunt. Het Leger des Heils zou je misschien een paar dagen kunnen onderbrengen, maar dan moet je toch echt zelf aan de bak. Als niet rond kunt komen van je stufi en je bijbaantje, zul je moeten stoppen met je studie en een echte baan zoeken. Weet je zeker dat je niet een bijbaantje kunt vinden dat wel genoeg betaalt? Dat doen de meeste studenten. Op jouw leeftijd moet je je eigen problemen oplossen en niet eindeloos op zoek gaan naar het arme studenten fonds, want dat bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heet Calimero, en ik is klein en jullie zijn allemaal groot
Ja zo gaat dat in het leven...
Nou ga als eerst voor deze avond opzoek na iemand waar je zou kunnen blijven slapen... Wil je niemand tot last zijn of waarom heb je niemand waarbij je terecht kan? Het lijkt me heel waarschijnlijk dat er echt NIEMAND is waar je kan blijven bel gewoon al je vrienden en kennissen op....

En ga morgen langs bij de instelling die jou studiefinanciering geven, want bij hun kan je ook lenen.... Ga urgentie aanvragen bij de dokter en als je dan op jezelf woont krijg je vanzelf veel meer stufi, en je kan ook een lening aanvragen als je het dan nog niet red.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het in een kraakpand of antikraakpand kunnen proberen. Ik weet niet of je in (de buurt van) een stad woont, maar de meeste steden hebben wel kraakpanden of antikraakpanden waar je terecht kunt. Als je aanklopt bij een kraakpand zullen ze je echt niet op de stoep laten staan, maar kun je in ieder geval even een nachtje of wat onderdak vinden en van daaruit verder zoeken. Succes.

http://www.askanowner.nl/levels/browse.asp?s=2&lid=11676
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hulp bij decaan van school. Die kan je wegwijs maken waar je terecht kunt. Misschien kun je bij familie / vrienden terecht. Op kamernet staan ook wel eens goedkope kleine kamertjes.
13 jaar geleden
Kijk eens in: www.carex.nl .
13 jaar geleden
Leg ons uit of bedenk hoe het zo ver is gekomen.
Onderzoek jouw eigen wil om het weer goed te maken.

Bedenk dat als je nog een kans krijgt, dat het ook jouw laatste kans is en er strenge en nieuwe regels gaan gelden.

Je zult echt op jouw knieen moeten en door het stof moeten gaan en jouw excuses aan te bieden.

Zet jouw trots opzij en maak een begin.
Zonder knieval ga je het niet redden.

Mocht dit alles geen resultaat bieden dan rest alleen
nog om vanavond voor de deur te gaan bivakkeren
en dat net zo lang vol te houden tot dat er een dialoog is
met jouw ouders.

Bedenk dat het geen optie is om bij anderen in te trekken
als ze dezelfde houding kunnen verwachten die jij bij jouw ouders had.

Maak ons deelgenoot als je dit hebt kunnen oplossen.

Toegevoegd na 3 uur:
Controleer voordat je iets gaat aanvragen of je nog wel ingeschreven staat op jouw ouderlijk adres.
Anders kom je niet verder bij de Informatie Beheer Groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, jij weet zo te lezen precies wat er aan de hand is? Want anders doe je nogal wat aannames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet een flinke voorgeschiedenis aan vooraf zijn gegaan voordat ouders tot zo,n daad overgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar sommige ouders zijn een stuk erger dan je voor mogelijk houdt...
Het ligt niet altijd aan de kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht even, dat jij de vader of moeder bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@burnttoast, sxiopo bedoel ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En.......hoe is het afgelopen?
Om te beginnen zou ik onderdak zoeken bij een vriend/kennis of familielid.

Daarna zou ik via de IB-groep je studiefinanciering verhogen. Je kunt bijlenen tot +/- €950,-!! Dat ontvang ik ook elke maand. En dan nu zo snel mogelijk een kamer zoeken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ouders buiten beschouwing laten dan heb je recht op een volledige stufie..wel echt gierig dat ze als hoogverdieners hun dochter financieel niet willen ondersteunen..en verder wordt het crisisopvang voor je..en vanuit daar naar andere opvangen.of snel een baan zoeken en een goedkoop kamertje in een studentenwoning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand van 23 wordt niet uit huis geplaatst.

Dat uit huis plaatsen gebeurt bij minderjarigen die niet meer onder het ouderlijk gezag kunnen blijven.

Jij bent het huis uitgeknikkert. Omdat je blijkbaar niet meer welkom bent. Je bent 23 jaar hebt 90 euro stufi?
Sorry maar blijkbaar ben je al die tijd dan goed onderhouden door ouders,
Maar 99% van de studenten werkt gewoon erbij om de studie te bekostigen.

Ga een paar nachten bij het leger des heils slapen of een bed en breakfast en ga als de donder op zoek naar een baantje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens bij de jeugdherberg daar zal in deze tijd van het jaar best wel een plekje zijn.
Je kan ook proberen het bij te leggen met je ouders er zal best een reden zijn waarom je er uit gezet bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mogelijkheden om direct aan een woning te komen die ook betaalbaar zijn:

1:anti-kraak
2:studenten huisvesting
3:tijdelijk bij een vriend of familie: oom/tante slapen
4: leger des heils
5: voor voedsel naar de voedselbank
6: naar de politie gaan, want je ouders hebben het recht niet om je zomaar het huis uit te zetten, daar moet wat aan te doen zijn.. ook politie helpt je in dergelijke situaties.. desnoods slaap je in een cel of gevangenis..
7: ga werken, en hou de eer bij jezelf, bestel een pizza en taxi op je ouderlijk huis om wraak te nemen, en distantier alles wat nog dierbaar is aan je familie, en doe een nsb pamflet in de brievenbus, en zeg in je hele stad en wijk wat je ouders je gedaan hebben, kras de geboortedatum van je vader op zijn auto, steek de staart van je moeders chiwawa in de fik.. kortom.. houd de eer bij jezelf! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland heb je zo iets als een studiefinanciering je kan dit aanvragen om je studie te betalen + woning kamer

Nadeel is dat je het moet terug betalen als je niet geslaagd bent met rente dus daarom als je zeker weet dat je je studie aankan en dus rustig kan door doen.

Mocht je in België wonen kan je alsnog een studie financiering krijgen omdat je in een slechte situatie wonen in Gent heet de studenvoorzieningen : Sovoarte in andere steden noemt het anders

Ik weet zeker dat dit mogelijk is een kamer huren en je studies kunnen betalen door overheid de rest zal je zelf moeten betalen zoals eten daarvoor zal je dus een baantje moeten zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps : De hogescholen scholen zijn gemoderniseerd dit betekent dat je kan werken meestal deeltijds en dan nog is studeren dit doe je via een persoonlijk traject vraag het na aan je hogeschool!!!! Dit houd in dat je maar een aantal vakken opneemt je doet dus over je studie langer maar je werkt er ook bij dus het is nogal logisch....

kortom mijn oplossing is:
Ga studiefinanciering aan ga op kamers en werk er ook bij en ga met je school een deeltijds traject aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou als ik jou was eerst even wat andere familieleden en vrienden langs gaan bellen of je een nachtje bij hun op de bank mag plaatsnemen, lijkt mij dat dit niet echt heel snel geweigerd word.... zo wel, dan zijn er natuurlijk nog de instanties zoals het leger des heils waar je terecht kan, of je huurt een hotelkamer voor 1 nacht om even op orde te komen.

en dan nu even iets heel anders.....

Ik was 19 toen ik (op eigen initiatief) het huis uit ging. Die lullige 90 euro krijg je omdat je nog thuis woont. Uitwonende studiefinanciering zit al tussen de 230 en 250 euro.

Als je daarnaast nog een weekendbaan zoekt of iets voor in de avonduren, dan kun je prima een kleine studentenkamer huren en jezelf onderhouden (Als je het niet te gek maakt met boodschappen en uitgaan)

Dus KALM AAN en ga eens goed bij jezelf nadenken wat je nu wilt gaan doen in deze situatie. Het is zeker weten te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bel de NEOS die hebben crisis plaatsen heb je vannacht in ieder geval onderdak
en misschien kunnen die je ook verder helpen

succes

Toegevoegd na 4 minuten:
of misschien kan je terecht in een woonhotel dat kost wel 20 euro per nacht minimaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek gezelschap