Kan ik na voorlopige ondertoezichtstelling mijn dochter krijgen?

Halll,
Ik heb jullie hulp nodig, mijn dochter woont nu in een pleegzorg. De rechter zei dat voorlopige ondertoezichtstelling tot uithuisplaatsing. De situatie in ons huis is heel beter wij houden van elkaar. Maar ze zeggen dat er acute gevaar is. Want deze fout heb ik zelf gedaan , ik was veel boos en ik vertelde dat mijn man slaagt mij. Dat was de reden dat ze hebben mijn dochter gebracht. Ik schaam me voor mijn fout. Ik wist de consequenties niet.
Alstublieft help mij nu zitten wij in een beel mkeilijke tijd. Alle huis is leeg zonder mijn kleine.

Wat moet ik doen om de raad van de kinderbescherming de 3 maanden niet te verlengen naar 1 jaar. Alstublieft help mij. Hebben jullie ervaring met een voorlopige ondertoezichtstelling tot uithuisplaatsing. Alstublieft help ons.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is geen vraag waar de deelnemers van een website je direct mee kunnen helpen. Daar zijn instanties voor. Er is vast een instantie die betrokken is geweest bij de uithuisplaatsing, die instantie kan je benaderen en hen informeren over de nieuwe situatie bij je thuis. Zorg er dus voor dat de raad van de kinderbescherming correct geïnformeerd wordt over de huidige situatie in je gezin.

Allereerst: wil jouw dochter naar huis? Het zal niet makkelijk gaan als zij niet wil. Ik heb heel veel schade gekregen onder de jeugdzorg, maar ik weet dat er kinderen daar waren die niet naar het ouderlijke huis terug wilde. Het lijkt me beter dat je in die 3 maanden hard aan het huis werkt, dat je voor jezelf en je man maar hulp gaat zoeken ipv dat je dochter de dupe wordt door het gedoe van jullie. Verder is het dat er echt veranderingen moeten komen en dat het niet alleen voor de show is als de instanties mooie rapporten schrijven. Het geheim is het rapport, niets anders. De rechter boeit niet wat het kind wil. Verder is het minimum contact houden maar wel positief met de gezinsvoogd/pleegouders. De jeugdzorg ontsnappen is best moeilijk maar naderhand had ik door dat er wel een uitweg voor mij geweest zou kunnen zijn, helaas was ik minderjarig en kon ik niet veel. Je bent de moeder en zal altijd meer in de hand hebben dan de dochter, zelfs als zij onder OTS staat. Verder moet je dochter ook haar best doen daar bij die pleegouders en ik hoop dat ze daar veilig is want pleegouders zijn zelden goed. Sterkte voor jullie allemaal, en als je man niet mee werkt en niet voor zijn dochter vecht tegen die lui, zou ik zeggen dat die de deur uit moet want geen man gaat bovenop een kind. Sterkte voor allen!

Ik neem aan dat je tegen de jeugdbeschermer en tegen de rechter dit ook hebt gezegd? Mijn advies; Eerlijkheid duurt het langst, en als je dochter uit huis is alleen vanwege een leugen dan zou ik dat maar snel opbiechten. Laat ze maar bij je thuis komen kijken hoe het er aan toe gaat, zou ik zeggen. Openheid en transparantie werkt het beste is mijn ervaring. (Mijn ervaring is ook dat je niet zomaar over één nacht ijs een v-ots krijgt. Dan moet er meer aan de hand zijn voor een langere periode.) Tijdens een v-ots zal er een onderzoek van de RvdK komen lijkt me. Dan zal ook aan het licht komen dat het goed gaat bij jullie thuis en dat het voor je dochter fysiek en emotioneel veilig is. Dan zal de v-ots geen ots worden en komt je dochter weer thuis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100