Hoe kun je verliefdheid negeren?

Hoi mensen,

Deze vraag van mij hoort nog wat extra uitleg bij. Het verhaal is als volgt. Ik ben verliefd geworden op een collega van mij, maar ik weet vrijwel zeker dat dit gevoel niet wederzijds is, helaas. Ik wil haar dus graag uit mijn hoofd zetten, maar dat gaat erg lastig kan ik je vertellen, als je gemiddeld 30 uur per week recht tegenover haar zit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (13)

Dat is NIET te doen.
Misschien moet je eerlijk zijn tegen haar? Onbewust kan ze natuurlijk wel met je aan het flirten zijn. Of misschien zelf bewust zonder er iets mee te willen. Dna kan ze haar gedrag ook bewust zijn van jouw gevoelens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet je niet eens proberen, het enige wat je dan voor elkaar krijgt is dat je probeert zó hard niet aan die collega te denken (waardoor je de hele tijd aan die collega denkt) dat je steeds geobsedeerder raakt.

Wat wel kan: je ervan bewust zijn dat verliefdheid niet iets is waar je per se iets moet doen. Je kunt het ook gewoon laten bestaan, en daar niet allerlei fantasieën over een toekomst samen aan koppelen. Als je dit kunt, kun je zelfs van die verliefdheid genieten in plaats van je er gekweld door te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt voor, en het zal niet makkelijk zijn, maar wie zegt dat het leven altijd makkelijk is. Gewoon verduren, even op je tanden bijten. Als het inderdaad niet wederkerig is, gaat het vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
negeren is zeker niet de beste optie om er vanaf te komen.
mij lijkt het het beste om het op te biechten, wie weet voelt ze tich wat voor jou en als je die kans niet waagt dan kom je er ook nooit achter en mis je misschien de kans van je leven.

wanneer je zeker weet dat zij niets van je wil is het ook wat gemakkelijker om van je af te zetten.
in beide gevallen dus met haar gaan praten.
spreek iets af om wat te drinken na werktijd, das altijd prettiger praten als op het werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens aan je chef kunnen vragen of je wellicht een andere plaats kunt gaan nemen.

Omtrent de reden van je verzoek kun je volgens mij zelfs gewoon een deel..van de waarheid vertellen, namelijk dat je verliefd bent op die collega, maar dat je daaraan niet wilt toegeven juist omdàt het een collega betreft.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat toch wel over tot je een ander ontmoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid kan je niet negeren. Je kan misschien jou collega een beetje negeren. Maar dan gaat ze misschien denken dat je boos bent op haar. Je kan ook je gevoelens opbiechten tegen haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel moeilijk , en dan ook nog op je werk ! Het is gaan schakelaar die je kunt omzetten ! Misschien is een klein lichtpuntje, dat relaties op het werk ontstaan vaak gedoemd zijn te stranden !! Je zit elkaar dan voortdurend op de lip !!! Onderzoeken hebben dit aangegeven !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kost tijd, maar 't komt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker in stilte genieten van haar en van het gevoel.
Gedichtjes schrijven, maar die niet versturen.
Liefdesverklaringen dichten, maar die niet versturen.
Aardig voor haar zijn, maar dat niet overdrijven.

En voor de rest een ander leven hebben, naast je werk en dus naast je collega.
Zoek afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo weet hij wel of je haar/hem uit wil vragen wandt als doet niet zo is dan blij je aan haar/hem denken tot dat je weer uit gaat en iemandt anders wel heb gevraagt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zal je het moeten negeren als er geen muur tussen zit. Ik zou het eens proberen om er iets moois van te maken. Vraag haar eens uit, zodat ze je je echte ík' kan lere kennen.

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verlieft heid ken je niet nergeren maar wel de gevoel