Kunnen kinderen dezelfde peetouders hebben?

Hoi hoi,
Wij hebben ons dochtertje laten dopen. Peettante is mijn zus en peetoom is mijn beste vriend.
Nu zijn we in verwachting van ons 2de kindje. En weten we eigenlijk niet wie we peetouders willen maken. We willen ons kindje wel laten dopen en willen ook dat het kindje peetouders krijgt.
Zijn er hier mensen of kennen jullie mensen waarvan de kinderen dezelfde peetouders hebben?
Wij zitten er nu namelijk aan te denken om ons kindje dezelfde peetouders te geven als ons dochtertje.

Bedankt alvast voor je reacties!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Voor peetouders zijn geen wettelijke regels, die kun je zelf kiezen. Ook voor je tweede (en eventueel derde) kind kan je dezelfde peetouders kiezen. Vroeger was de voorraad ooms en tantes groot genoeg om voor elk kind andere peetouders te kiezen. Ik kan me voorstellen dat mensen die zelf uit een één-kindgezin komen, en meerdere kinderen krijgen, een tekort aan ooms en tantes hebben, om voor elke nakomeling andere peetouders te kiezen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In principe is dit het probleem niet. Ik heb inderdaad maar 1 zus. Maar met de broers en zussen van mijn partner hebben we weinig contact en met sommige geen contact. Dus dan hoeft het van ons ook niet om ze peetouders te maken. Maar vind het een hele lastige keuze! Bij ons eerste kindje waren we er meteen uit. En nu weten we het gewoon echt niet.