Een echte vriend is iemand die je door dik en dun steunt.
Er altijd voor je is, en geduldig naar je luistert.
Voor goede en slechte tijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je diegene midden in de nacht kan opbellen om je 200 kilometer verder te komen halen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je was me voor, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dat zeker doen voor een goeie vriendin, maar ik zou daar niet blij mee zijn .... Telt dat ook als goeie vriend?
Een echte vriend is pas een vriend,
ook al ie niks aan je verdiend,
en toch je vriend wil zijn je hele leven lang.
Een echte vriend maakt het niet uit,
al heb je zelfs geen rooie duit
Hij is en blijft een echte vriend,
een echte vriend.

Een echte vriend (Andre van Duin)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is zeker mooi ;) was ik maar niveu 2 en kon ik +1 doen voor jou...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, alle credits gaan naar Andre van Duin :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P dankje doepie :)
als ze in tijden van nood niet afhaken, maar steun bieden.
als ze je nemen zoals je bent, met alle nukken en onzinnigheden.
dat zijn ware vrienden.
13 jaar geleden
Een vriend is iemand die je verleden kent,
in je toekomst gelooft
en accepteert zoals je vandaag bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je die midden in de nacht nodig hebt, en je hebt hem of haar jaren niet gezien of gesproken hebt!. En je belt diegene op en zegt ik heb je nu nodig dringend, en diegene staat er dan ook voor je? Dat is echt je vriend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
dan had die echte vriend tussendoor ook wel eens kunnen bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet hoor,
Volgens Toon Hermans:

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

als je iemand hebt
die alles met je deelt
de tafel en het bed
één die nooit verveelt
als je iemand hebt
die al je zorgen heelt
weet je wat dat zeggen wil
weet je wat dat scheelt?

je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas mag je zeggen:
ik heb 'n vriend.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend is iemand die je voor de volle 100 procent vertrouwt, en hij jou ook!!
Een vriend is iemand die je een schop onder je kont durft te geven (figuurlijk dan) als je het erbij laat zitten, die je een oprechte schouderklop geeft als je het nodig hebt, en die je een schouder biedt als je wilt uithuilen.
Een vriend hoef je niet dagelijks of wekelijks te zien, maar als je elkaar weer ziet ga je gewoon weer verder waar je gebleven was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriiend is iemand die er altijd voor je is wanneer deze 'ruimte' hiervoor heeft.

Je steunt in moeilijke tijden, plezier met je heeft in goed tijden.

Iemand die jouw geheimen in zijn hart kan bewaren, jou kan vergeven wanneer je iets doet wat de ander tegenstaat of kwetst.
Jou altijd in je waarde laat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand waar je altijd op kan vertrouwen/rekenen, maar vooral: Bij een echte vriend vraag je je niet af of het een echte vriend is of niet, dat weet en voel je gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nooit echt een echte vriend gehad; altijd wanneer ik echt een goeie vriend begon te krijgen ging ik weer verhuizen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel erg voor je..
Helaas was het toch niet wat ik vroeg..
Maar alsnog, vreselijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je medeleven... ik dacht ik moet het eens kwijt en pricies hier omdat ik niet meer weet wanneer iemand een echte vriend is... maar heel erg bedankt ;)
jij bent mijn vriend :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol, is goed ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk om te horen :D
Veel mensen stellen tegenwoordig hogere eisen aan vriendschap dan aan een relatie. Het gevolg hiervan is dat er weinig vriendschappen over blijven.

Ik denk dat we weer moeten leren tevreden te zijn met het kleine, een vriend(in) voor het voetbal kijken of kletsen hoeft niet persé ook allerlei andere dingen met je samen te doen. Kleine vrienden kunnen ook echte vrienden zijn.

Als er aandacht voor elkaar is, en een helpende hand als die nodig is, als iemand echt vriendelijk is laten we dat dan alsjeblieft waarderen en erkennen.

Er komen wel vaker vragen over echte vriendschap langs en dan zie je steeds een lijst eisen komen, we vergeten de ander vrij te laten, zelf te laten bepalen wat die wil geven.

We moeten leren openstaan voor wat we krijgen in plaats van wat we vinden dat we moeten krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag!

mijn definitie:
om een of andere stomiteit kom je op straat te staan en kan niet bij je ouders of familie terecht.

Iedereen die je dan kan bellen en voor 3 maanden kan blijven wonen, dat zijn je echte vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén keer trek je de conclusie: viendschap is een illusie, een droom, een pakketje schroot met (als het meezit) een dun laagje chroom!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met slechte tijden aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die er voor je is...in nood.
Maar die ook naar je luistert...je misschien adviseert...het beste met jou voor heeft...jou erdoor heen sleept in moeilijke tijden...jou niet veroordeeld...en waar je alles tegen kunt zeggen omdat je weet dat diegene je NOOIT zal uitlachen of belachelijk maken.
Zoiets is een vriend\vriendin.

Maar de vrienden die ...jou echt NOOIT in de steek zullen laten...zitten aan het einde van je armen.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand is je vriend, wanneer jij geld nodig hebt en naar die vriend toegaat. Die vriend vraagt dan niet waarvoor het is en wanneer hij het terugkrijgt.
Hij weet dat het goed zit!
Dan is hij een echte vriend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een 50 euro leen vraagt. En hij gelijk zonder twijfel aan je geeft. Dan is wat mij betreft echt een vriend.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrienden ben je pas als je elkaar door dik en dun steunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer men is in nood en pijn ,dan weet men wie zijn vrienden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij is een echte vriend een persoon met wie je je net zo verbonden voelt als met je levenspartner, alleen dan zonder de fysieke relatie.... iemand die jij volledig accepteert en diegene jou, je weet wat je aan elkaar hebt. dat vertaalt zich niet naar tijd,loopt niet volgens vaste regels, het is een onverbreekbare band ongeacht of je elkaar nu elke week spreekt/dagelijks of eens in de paar maanden. ze behoren tot de parels die je in je binnenste kring toelaat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend is iemand waarbij je altijd jezelf kunt zijn, omdat hij je nooit zal veroordelen. Iemand die er is in goede én slechte tijden. Iemand waarvan je weet dat ie voor je klaarstaat. Iemand die je zal aanspreken als je een verkeerde weg in je leven wil inslaan. Iemand die met je meedenkt, en zich om jouw welzijn bekommert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat iemand achter je staat wat je ook doet, ook zaken die fout zijn. Dat het niet uitmaakt hoe vaak je elkaar ziet, dat je elkaar kritiek kunt leveren en dat je iemands probleem heel serieus neemt maar dan toch kan zeggen; vriend, dit gaat helemaal nergens over, maar we lossen het samen op.
13 jaar geleden
wanneer iemand voor je klaar staat op de momenten wanneer jij voor de ander klaar staat.

wanneer jij geeft en de ander neemt diegene jou ook geeft wanneer jij in nood zit.

wanneer je iemand echt kunt vertrouwen, je diepste geheimen kunt toevertrouwen die niet worden doorverteld en dit van de ander ook door jou gedaan wordt.

als alles van 2 kanten komt dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij is iemand een vriend als we bij elkaar terecht kunnen als het nodig is, we elkaar respecteren zoals we zijn , plezier hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het opvallend dat veel antwoorden hier gebaseerd zijn op wat een vriend al dan niet voor je overheeft. Het lijkt wel alsof je iemand langs een meetlat moet leggen om de mate van vriendschap te bepalen.

Vriendschap is chemie tussen twee mensen, een dieper begrip en een diepere genegenheid voor elkaar. Als dat er van twee kanten is dan is die vriendschap er als vanzelfsprekend. Dan wil je van nature graag met iemand omgaan. Voorwaarde is wel dat iemand zich op dat niveau wil en durft open te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gevoelsmatig vaak op één lijn zit en veel voor elkaar over hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand met wie je kan lachen en leuke dingen doen, maar die ook naar je luistert als je problemen hebt en niet wegloopt als het moeilijk wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echte vriend(in) is er in GOEDE en SLECHTE tijden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie al heel veel mooie antwoorden staan. Waar ik het opzich helemaal mee eens ben. Maar het zijn ook wel een hoop eisen en zulke vrienden (hartsvrienden) vindt je maar afentoe. Niemand heeft er daar dertig van...
Wat mij betreft moet vriendschap de kans krijgen om te groeien. Goeie vrienden zijn duurt een tijdje. Ook niet alle vrienden zijn voor alle dingen geschikt. Met de een lach je meer met de ander sport je en de volgende is goed voor een biertje met een goed gesprek. Belangerijk vind ik dat de vriendschap gelijk waardig is. Dat de ander geinterresseerd in je is, maar niet onbelangerijk jij ook in de ander. Vind je het leuk om diegene te zien? Durf jij in de ander te investeren? En durft die ander dat in jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriend is iemand die Jou vraagt hoe het met je gaat,en dan wacht op jou antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand waar je goed mee kunt praten ,die je in vertrouwen kunt nemen , ( wederzijds ) vaak gelijke intresses heeft , elkaar helpt door dik en dun , etc. etc. kort om iemand waarmee ( zoals men wel eens zegt ) men paarden kan stelen !!!