Is er een verklaring voor dat jonge vrouwen die op deze site hun privé problemen voorleggen na enige tijd hun vragen weer intrekken?

Zijn sommige antwoorden te confronterend en is het niet beter standaard te verwijzen naar professionele hulp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, mee eens, verwijzen naar hulp. In het begin deed ik mijn best serieuze antwoorden te geven, waarin dan ook nog een verwijzing naar een professionele hulpverlener. Daarna alleen de verwijzing. En nu denk ik:: mag het in de ViVA?

Antwoorden (3)

het kan zijn dat ze bang zijn dat bekenden van hun het lezen.
of achteraf willen ze het liever verwijderen omdat ze niet willen dat iedereen het weer leest,
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat eerste lijkt me ook niet onwaarschijnlijk. Ik heb wel vragen gelezen waaarbij ik enige vrees had dat de betreffende persoon best in de problemen zou kunnen komen als hun identiteit bekend zou worden bij hen over wie geklaagd wordt. Mogelijk zouden de moderatoren dan kunnen verzoeken de vraag te veralgemeniseren en niet zoveel herkenbare details te verstrekken. Je moet er niet aan denken dat een al dan niet brute vader erachter komt dat zijn dochter hem op internet te kijk zet als bruut.
Het is niet gezegd, dat ze hun vragen zelf verwijderen.
Ze kunnen ook verwijderd worden door de moderatie als ze de vraag niet vinden passen.
Het is ook niet gezegd dat de vragen gesteld worden door jonge vrouwen. Het kunnen ook lolbroeken zijn, die zich als zodanig voordoen. Dit is het internet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me onwaarschijnlijk want de moderatoren wachten geen dagen met verwijderen. En ik kan me ook niet voorstellen dat er lolbroeken zijn die zich voordoen als jonge vrouwen met soms heftige relatieproblemen. Zelfs niet op internet.
Er wordt vaak gewaarschuwd geen al te herkenbare privé informatie op internet te geven. Het lijkt me dat mensen die in de problemen zitten daar op dat moment niet aan denken. Dan zouden de moderatoren zichzelf toch serieus moeten nemen. Moderatie betekent veranderen, niet verwijderen. Dus zouden zij een stuk bescherming kunnen bieden aan mensen in nood.
AWM
13 jaar geleden
Keep on dreaming!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry dat ik deze opmerking niet plaatsen kan. Maar wie weet vanacht.
AWM
13 jaar geleden
See u later!
of ze komen erachter dat ze ze zelf ook kunnen oplossen hun problemen!