mijn ouders hebben mijn koptelefoon in tween gebroken heb ik het recht tot aangifte van vernieling van ijgendommen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Reddie
6 jaar geleden
Je kunt aangifte doen.
Kan de politie ook eens lachen.
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat zeur je. Nu is het ijgendommen, anders was het eigendom.
Werk liever aan de relatie met je ouders...
Rieneke1
6 jaar geleden
Als je zelfstandig woont en je eigen broek ophoudt, dan kan en mag je aangifte doen . Dat er iets mee gedaan wordt, daar zou ik niet op rekenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
misschien is het een hint van je ouders om eens meer te communiceren, los daar van; ongetwijfeld hebben je ouders er direct of indirect aan bijgedragen dat je een koptelefoon hebt, dus wiens eigendom is het ? , wat Turfgraver zegt; werk aan de relatie met je ouders...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hebben ze dat opzettelijk gedaan? En zo ja, waarom?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Recht?
Praat met je ouders, leer hiervan en komt tot een betere verstandhouding.
Als er iets vernield wordt had dit meestal voorkomen kunnen worden door het niet zover te laten komen.
Als je nog thuis woont gelden de regels van je ouders, ben je zelfstandig is het jouw huis en gelden jouw regels, maarrrr dan betaal jij ook de rekeningen en daar moet je eerst nog maar van dromen waarschijnlijk.
Vrijheid is duur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou je willen aanraden om er een nachtje over te slapen en dan te denken over de langetermijngevolgen als je dit doet. Wat zou je, als je eerlijk bent, het liefst willen in de relatie met je ouders? En (hoe onmogelijk ook) hoe zou je dat het best kunnen bereiken? Waarschijnlijk wil je liefst een goede band met je ouders. Ook al lijkt dat door ruzies onmogelijk nu. Probeer de verstandigste te zijn en geen dingen te doen die je eigen verlangens voor de lange termijn in de weg staan.

Antwoorden (1)

je kunt aangifte doen maar de politie zal hier weinig mee doen. Ik weet niet of je de koptelefoon zelf hebt gekocht, maar anders heb je sowieso geen kans ik weet ook niet hoe oud je bent, maae aan je taalgebruik te zien niet al te oud. Daarnaast hebben je ouders (mits ze ook je gezaghouders zijn maar daar ga ik wel vanuit) ook bewind over je gehele vermogen. Dit betekent natuurlijk niet dat ze alles kunnen en mogen, maar dat ze wel bepaalde rechten hebben met betrekkimg tot joiw eigendommen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En de plicht zich te gedragen als een goed bewindvoerder, slopen valt daar evident niet onder.