Moet ik hem alsnog de bekeuring laten betalen? (zie uitleg)

Een vriend van mij heeft vorig jaar mijn auto geleend en een snelheidsovertreding begaan. De bekeuring was ruim €90.00

Ik heb hem hierover verteld en hij zij de bekeuring terug te betalen. Aangezien hij kort daarna verhuisd is naar het buitenland is het er niet van gekomen om de bekeuring terug te betalen aan mij.

Nu ruim 1 jaar later is hij weer terug in Nederland.
Maar moet ik hem nog steeds vragen het geld terug te geven wat ik voorgeschoten heb. Of komt dit zo .... over?

Weet jij het antwoord?

/2500

ik zou zeggen, breng het nonchalant een keer op in een gesprek.... niet geforceerd. En breng als een grapje dat je het geld nooit hebt gezien. Kijken hoe er gereageerd wordt, in het beste geval is hij het glad vergeten en zal je direct het geld geven.

In tegenstelling tot alle andere antwoorden zeg ik; Nee, niet vragen. Als het een goede vriend is zou ik het laten zitten. Jammer van die 90 euro, maar om het te vragen komt wel heel ..... over. Stel dat het jou was overkomen. Kom je na een jaar buitenland weer bij je vriend en die begint over een bekeuring van een jaar geleden. Beetje lullig zou ik het vinden. Hopelijk voor jou begint hij er zelf over, anders gewoon zo laten.

Terugvragen + de verhoging en administratiekosten van 6 euro. Wordt dan Euro 90, eerste verhoging Euro 50,00, tweede verhoging Euro 150,00 en daarna de lik in.

Dat is iets wat die echt nog wel weet ..dus gewoon vragen waneer je dat geld terug krijgt ..zo niet krijg je het nooit... en nooit meer je auto uitlenen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100