hoeveel houd iemand van je als hij/zij 'een vergiet vol' van je houd?

ik ben wel eens benieuwd wat er mee bedoelt word als iemand een vergiet vol van je houd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik niet bijzonder leuk vinden als dat tegen mij gezegd werd. Wat men er precies mee bedoelt weet ik niet, ik heb 't nog nooit gehoord, maar ik stel me zo voor dat de liefde er dan dunnetjes door loopt en snel op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van gehoord, is dat een bestaande uitdrukking?

Antwoorden (8)

Als je kijkt hoe hard het er uit stroomt komt er dus gelijkertijd evenveel in om vol te blijven.
Zijn liefde voor jou stroomt zo hard als het water uit een vergiet stroomt. Steeds door stromend.

Lang niet slecht als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou ook kunnen betekenen dat al het overtollige
er doorheen gaat en alleen het "goede' achterblijft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat die persoon dan héél veel van je houdt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vergiet heeft volgens mij allemaal gaatjes waardoor de liefde eruit loopt dus als iemand een vergiet vol van je houdt dan houd hij dus NIET van je, jammer maar helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij lijkt het niet zo veel, hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vergiet is een gebruiksvoorwerp in de keuken,waarin het belangrijkste overblijft nadat het water er uit is gelekt door de gaatjes.Als je er zekerheid van hebt,dat jij dat belangrijkste bent, zal die iemand heel veel van je houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het juiste antwoord hier op is NIET.
In een vergiet blijft niets achter.
Maar het wordt meestal gekscherend gezegd.
Net zoiets als lachen als een boer die kiespijn heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe bedoel je: in een vergiet blijft niks achter? het vergiet is juist bedoeld om het beste in achter te laten blijven!
Ten eerste maakt het erg veel verschil of het een kleine of grote vergiet betreft.

Een tweede belangrijke determinant is de inhoud van het vergiet. Een vergiet vol paardenmest kan mij persoonlijk niet zo boeien, maar een vergiet vol met mijn grote wensen is een een open deur naar mijn hart...