Hoe leer ik nieuwe mensen kennen in nl? Wij wonnen al 9 jaar in nl en hebben nog geen goeie vrienden :( is het zo moeilijk of ligt dat aan ons?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Je moet t maar net treffen... je kan bijv een kennis kring opbouwen door bijv in de vakantie naar een nl camping te gaan of zomaar mensen aanspreken in cafés waar je wel eens komt... het kan best lastig zijn.. ik hoop dat dit wat helpt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede manieren om mensen te leren kennen:
- sluit je bij een sport- of hobbyvereniging aan
- sluit je bij een kerkgenootschap aan (als je gelovig bent)
- ga vrijwilligerswerk doen
- doe je boodschappen bij de groenteboer, slager e.d. in plaats van de supermarkt, daar raak je sneller aan de praat met anderen

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sporten is misschien een idee idd..
bedankt voor je reactie :)
HULP aanbieden is een goede ingang.
De buren, dat is soms je ingang als je verhuist, ergens nieuw bent. Maar bij oude buren kan JIJ hulp aan bieden. Kijk als zij moeite hebben met de vuilnisbak / de container / de kliko dan kan je vragen en aanbieden om het voor iemand te doen. HULP aanbieden werkt.

De Nederlandse buren , oudere mensen vinden het vaak heel gezellig om te praten en willen altijd wel helpen om iets uit te leggen. Daar zou ik mee beginnen! En als je nou buren treft die nooit thuis zijn of die zeggen dat ze geen tijd hebben, dat kan ook! Dan gewoon een deur verder aan bellen of op straat de buurvrouw aanspreken. Gewoon doen, dat kan hoor. Niet bang zijn, dat mensen dit misschien gek vinden.

Praten met de buren contacten leggen in de buurt, vrijwilligerswerk doen met de kinderen in de buurt/wijk.

Het belangrijkste is , weet ik van mijn eigen vrijwilligerswerk met anderstaligen o.a. , is contact maken door met anderen te praten. Een gesprek te beginnen gewoon overal waar je bent.

Ga je boodschappen doen op de markt? praat met mensen naast je die ook wachten maar ook met de marktkooplui. Deze willen best gezellig kletsen als het niet druk is.

Zoek een hobby iets wat je al kunt of iets wat je wilt leren, in een club.
Sporten is ook belangrijk, met anderen in een groep.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zijn jullie al lid van de bibliotheek? dat is nog een mogelijkheid. Daar kun je natuurlijk boeken en ook cd's en dvd's lenen. Daarnaast kun je een gesprek aan gaan met iemand van de bibliotheek die jou antwoord kan geven. Verzin een vraag over een boek of een film, op naar de bieb (bibliotheek) en op elke verdieping is wel iemand te vinden. Ook is er een ruimte waar je een kopje koffie kunt drinken en met iemand die daar zit praten.

Je vraag is naar goede vrienden. Nou dat gebeurt natuurlijk niet van vandaag op morgen. Daar is tijd voor nodig.
Al deze voorbeelden zijn om contact te leggen met nieuwe, onbekende mensen en als jullie elkaar aardig of leuk vinden kan daaruit vriendschap ontstaan. Dat is het begin of kan een begin zijn van goede vriendschap.

Succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wij maken zo kennissen/vrienden:
1. we gaan naar de kringloop waar ook een cafeetje is en beginnen daar met mensen te praten en ook met mensen die spullen daar staan te bekijken.
2. Als we buren met een hond zien zeggen we "Leuke hond! Hoe heet hij? Wat voor ras is het?"en dat soort vragen. Dan komt een gesprek vanzelf.
3. Buurtgenoten die we regelmatig op straat zien groeten we en beginnen een praatje over het weer.
4. In de supermarkt vragen we mensen op de groente afdeling hoeveel gram van bv andijvie genoeg is voor 2 personen of wat ze doen met avocado's.

Misschien heb je hier wat aan.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies, de hond! en ook over de avocado's bv!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik woon mijn hele leven al in Nederland en die vrienden die ik had hebben mijn goedheid misbruikt dus hoef er ook geen meer
zondag
6 jaar geleden
Dat is heel naar voor je en je hoeft ook geen nieuwe vrienden te maken als je dat niet wilt. Maar wat kennissen buiten de deur hebben om af en toe een praatje mee te maken is toch wel leuk.