Wat wordt er bedoeld met: "Voor je liefhebt, moet je leren door de sneeuw te lopen zonder voetsporen achter te laten."?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een Turks citaat.
Ik ken geen Turks dus ik weet niet van wie of hoe of wat.
Hopenlijk is er iemand die het wel kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat er toch echt in het Nederlands..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je het fenomeen vertaling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.citatenverzameling.com/archief/turkije.htm
http://users.skynet.be/fb357447/Turkije.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat het vertaald is vanuit het Turks, maar om dan te zeggen: "Ik ken geen Turks dus ik weet niet hoe of wat"..? Het staat er toch echt in het Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat er wel in het Nederlands, maar omdat het een Turks citaat is, kun je die uitleg alleen maar verzinnen als je die achtergrond niet kent.

Het beste antwoord

Je moet eerst geleerd hebben door het leven te gaan,
zonder je eigen indrukken (de voetsporen in de sneeuw)
het belangrijkste te vinden.
Je moet als het ware een makkelijke, zwevende en ongecompliceerde manier van lopen (leven) hebben,
voordat je echt kunt liefhebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je mooie antwoord! +11

Andere antwoorden (2)

Als je lief wilt hebben moet je niet steeds achterom kijken naar wat is gebeurd. Vergeving. Liefde is in het hier en nu, het maakt niet uit wat er gebeurd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die uitdrukking ken ik niet..maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat het iets betekent als:

'Vòòr je liefhebt moet je eerst voor die liefde in jezelf een warm nestje maken' Dus de liefde een welkom in je hart bereiden.

En dit zou zoiets moeten beteken als iets als: Tederheid toelaten in je hart.

Groet,

Ton