waarom heerst er een taboe op het feit als je zegt dat je niet van kinderen houd.

Ik moet regelmatig mijn standpunt verdedigen tegenover mensen. Terwijl mensen die wel kinderen hebben naar mijn idee zichzelf nooit hoeven te verdedigen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik ook raar. Al die 'Ohh!' van mensen als je zegt dat je niet weg bent van kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TrueBeauty: mee eens. Als je daar overheen kunt stappen, is het probleem opgelost.
flyingcrow
13 jaar geleden
Ook mee eens Waarom zou je je daarvoor moeten verantwoorden?Of je wel of niet van kinderen houdt,is aan jou en aan niemand anders,Gewoon erboven staan,en je er niets van aantrekken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, misschien heb je wel gelijk Treubeauty, maar ja als mensen mij "aanvallen" op het feit dat ik zeg niet van kinderen te houden, dan ga je automatisch in de verdediging geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is het misschien zo dat je wel van kinderen houd,maar niet van onopgevoede kinderen.

Het beste antwoord

ik hou alleen van mooie lieve en flinke kinderen
niet van gierige, vrijpostige, lelijke,lastige.
vooral als ze aan je zitten uit gierigheid en de ouders zeggen niets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Niet van kinderen houden is iets anders als ze zelf niet willen. Ik heb nooit kinderen gewild maar hou wel van kinderen. Hier zit het in denk ik zo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
heb niet veel met kinderen ze zijn druk en kosten veel geld en dan nog die verantwoording heb er zelf voor gezorgd ze niet op de wereld te zetten en zijn hoe dan ook veelteveel mensen op deze wereld
Omdat het bij 90% van ons ingebakken zit dat we wel van kinderen houden en we meestal van onze eigen gevoelens uitgaan als we de gevoelens van andere mensen proberen te duiden.

Dus verklaren we dat maar, ter rechtvaardiging van onze eigen ingebakken instincten: je zult wel gefrustreerd zijn omdat je eigenlijk niet durft, of je zult ze eigenlijk wel niet kunnen krijgen, of je bent een egoist, of je spoort niet helemaal, of je weet gewoon niet wat je mist.

In mindere mate geldt dit ook voor mensen die een hekel hebben aan dieren, die hebben ook telkens wat uit te leggen, heb ik ondervonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er maar aan... Er zijn mensen die dieren haten tenzij ze goed gebakken zijn ;p
En de dierenliefhebbers zijn doorgaans ook selectief: als het een zacht vachtje heeft en lieve oogjes en niet te grote klauwen is het leuk. Of als het er vreemd uitziet, zoals een gordeldier, voor een selecte groep liefhebbers.
Maar hoeveel muggen/vlooien/luizen/tekenliefhebbers zijn er? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch zijn er hele mooie muggen hoor! Je hebt helemaal gelijk. Persoonlijk word ik altijd een beetje misselijk van al dat 'gefezel' over lieve poezelige zachte dieren. Dieren zijn niet lief. Dieren zijn dieren!
Omdat de meeste mensen wel van kinderen houden, en oh wee als je tegen de heersende opinie ingaat: dan ben je 'onnatuurlijk' en als je niet van kinderen houdt ben je zo ongeveer gevaarlijk.
Ik had niets met kinderen tot een vriendin een kind kreeg, en dat is een droppie en ik vind het geweldig dat kind te zien opgroeien.
Desondanks is mijn mening 'ik wil zelf geen kinderen' nooit veranderd, ik riep het al toen ik klein was en nu (kinderkrijgleeftijd wel gehad) nog steeds.

Uiteraard is de 'natuurlijke' weg om wel kinderen te krijgen, de hele natuur is ingesteld op voortplanting, maar gelukkig hebben we een keuze hierin (tenminste, als het gaat om géén kinderen willen). Dus als mensen zeuren waarom je geen kinderen hebt/wilt, laat ze dan maar eerst uitleggen waarom zij ze wel hebben/willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het klinkt nogal cru als je zegt niet van kinderen houd...
dat je er voor kiest ze niet te willen klinkt toch weer anders, je bent de enige niet die kiest voor een kinderloos leven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies..ik denk ook niet dat @mooieendje het zo bedoelt..
misschien heeft ze haar vraag niet goed geformuleerd
dat kan natuurlijk ook..
want wie houd er nou niet van kinderen?
toch!!
flyingcrow
13 jaar geleden
hele volksstammen,anders waren er niet zoveel verwaarloosde kinderen triest genoeg
Als mensen naar elkaar willen horen en luisteren en respect op kunnen brengen voor elkaars ideeen zonder dat ze het erover eens zijn, dan hoeft er geen taboe te zijn, alleen een verschil van mening. Het is dus geen kwestie wie het meeste gelijk heeft dus hoeft er ook geen taboe over te zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder kinderen sterft de mensheid uit. Mensen zijn ook geprogrammeerd om kinderen te maken/van kinderen te houden. Als je dus zegt niet van kinderen te houden ga je tegen de mainstream in. En voor elke afwijkende mening geldt dat je die moet verdedigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was er ook "laat bij" (met kinderen) en heb ook mijn late 20iger en begin 30iger jaren mezelf altijd fel verdedigt dat ik er geen zin in had. Dat viel bij iedereen erg fout (iedereen is vooral iedereen met kinderen) mensen bewust zonder kinderen konden het natuurlijk begrijpen maar die zijn er toch minder.

Ik denk, om je vraag te beantwoorden dat er een taboe heerst op ALLES waar je niet van houdt en als je daar heel uitgesproken over bent. En er zijn gewoon veel mensen die jou het ook gelijk vertellen als ze het niet met je eens zijn

Als je op een congres over volvo opstaat en zegt dat volvo een stom automerk is kom je vast niet levend de zaal uit.
Als je in het park tegen alle mensen die daar hun hond uitlaten vertelt dat jij een gruwelijk hekel aan honden hebt wordt je vast ook niet vriendelijk bejegend.

Niet iedereen is volvo liefhebber en niet iedereen heeft een hond dus op een gemiddeld feestje kun de daar iets over zeggen. Echter zoveel mensen hebben kinderen dat een opmerking daarover altijd wel iemand bereikt die jou daar gelijk op aanvalt.

Ik weet niet of je ook op tips zat te wachten maar tactvol zwijgen erover helpt. En als wildvreemden je bekritiseren omdat je geen kinderen blijkt te hebben kan de frontale aanval ook wel eens heel bevredigend zijn.
Bij dat soort mensen heb ik weleens gezegd: hoe durf je me zo aan te vallen, misschien zijn we al jaren tevergeefs met ivf bezig, vielen ze toch wel stil
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb inderdaad wel eens gezegd dat ik misschien wel kinderen wilde, maar niet kon krijgen. Dan vallen ze gewoon stil. Ik vind de vergelijking met volvo's en kinderen krijgen wel eh.....een rare vergelijking....maar begrijp het wel ...... :-)
amigo
13 jaar geleden
ja, sterkte ermee. Punt wat ik wilde maken is, laat je niet gek maken, maar zwijgen is soms beter (had je 15 jaar geleden niet tegen mij moeten zeggen hoor). Ik heb trouwens hetzelfde met nieuwbouwhuizen/wijken (I hate them), woon inderdaad zelf in een oud pand, maar heb geleerd en maar niet te veel over te zeggen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi genuanceerde tips! +
flyingcrow
13 jaar geleden
goed antwoord mion +
Dan gaat men er al vlug van uit dat je ook niet van mensen houd , een zonderling bent . Als je zou zeggen dat je zelf geen kinderen wil , en hebt , dan komt dat al anders over , dan is dat uiteraard je eigen vrije keus .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou ook niet van kinderen ,ik heb ook geen band met ze en zij niet met mij.Ik ben nu 50 en ook nooit het gevoel gehad kinderen te willen.
Ik vind dit een goeie vraag en ik denk dat het voor anderen gewoon niet is voortestellen is dat gevoel.
Tegenwoordig zeg ik gewoon dat ik niet van kinderen hou .
En er achteraan dat ik het gevoel heb dat ik in mijn vorige leven zeker 10 kinderen moet hebben gehad.
En nu wil genieten van reizen,reizen en nog eens reizen.
Een taboe ?Nee hoor ieder zijn eigen keuze om het leven in te vullen hoe hij of zij wil.
Maar dat geld ook andersom ,ook ik denk ook jij mag het invullen zoals jij wil.Met kinderen dus.Klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien ligt het gewoon aan de manier waarop je het zegt? mij stoort het niet echt als mensen zeggen dat ze geen kinderen willen en/of niet zo goed met kinderen overweg kunnen.bij dat laatste heb ik wel de neiging om voor mezelf even te bedenken hoe dat zou kunnen komen, want dat kan verschillende reden hebben (van behoefte aan rust tot aan het niet toelaten van het eigen innerlijke kind).