Met welke kosten / materiaal dien je rekening te houden als je een huisje gaat huren of kopen samen met je vriend/vriendin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk ben jij zelf degene die bepaalt wat er in je huis komt te staan.
Wat een beetje standaard is om aan te schaffen en te gebruiken bij een nieuw huis is:

- Meubels; een bed is handig, net als een tafel, stoelen, een bank, een kast. Je kan het zelf natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt.
- Verf; voor de muren, deuren, kozijnen, etc.
- Vloerbedekking.
- Gordijnen.
- Keukengerei.
- Koelkast, wasmachine, droger, vriezer, vaatwasser, e.d.
- Kleine dingen als wc-rol houders, wc-borstels, etc.

Wat voor kosten erbij komen kijken is voor een groot deel afhankelijk van de manier waarop je gaat wonen; is dat sociale huur of vrije sector, ga je voor een koopwoning of misschien antikraak?
Let op dat er bij veel instanties bemiddelingskosten worden gevraagd.

Natuurlijk heb je de vaste lasten, zoals water, gas, electriciteit, gemeentebelastingen, alhoewel dit bij sommige huur- en antikraakwoningen bij de huur is inbegrepen.

Soms is een inboedel- en/of WA verzekering verplicht.

Begrijp dat dit wel een heel ongerichte vraag is, die bijna niet te beantwoorden valt.

Oriënteer je een beetje, zoek uit wat je wilt.
Woningcoörporaties kunnen je het beste inlichten over de kosten, daar het overal verschilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat hangt natuurlijk helemaal af van de conditie, grootte, ouderdom van 't huis, en natuurlijk jullie wensen etc. Maar....., je kan het zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt.....