Hoe kan het dat een maat van me en ik altijd hetzelfde doen of zeggen op hetzelfde moment?

Een goede vriend van me die zegt precies op hetzelfde moment, precies hetzelfde als ik op dat moment! Eerst leek het stom toeval, maar omdat het zo vaak gebeurt vind ik get een beetje vreemd! Weet iemand hoedit kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook met 2 vriendinnen... Ik volg de vraag even, ben benieuwd!! Goeie vraag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja echt heel vreemd, soms is het zelfs eng:p

Antwoorden (3)

Ik denk dat het toch toeval is. Je ziet vaak dat 2 goede vrienden, die ook een beetje hetzelfde karakter hebben en dezelfde meningen, vaak dingen hetzelfde zeggen, omdat ze dan hetzelfde denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met het telepatisch vermogen van de mens. Zoals je zegt, op een gegeven moment is het "toeval' gewoon uit te sluiten omdat het té vaak gebeurt.

Heel bekend verschijnsel hoor je kunt er zelfs oefeningen in doen om het nog verder te ontwikkelen. Kijk hier maar even.

http://www.paranormaalenzo.nl/

Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel;)
hihi, ik heb dat ook. we hebben het benoemd tot een 'lorre moment'

het kan toeval zijn, of komen doordat je elkaar haarfijn aanvoelt, of misschien wel telepathie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is een 'lorre moment'? Maar heb jij het soms? Of ook echt mega vaak? Ik heb het met super veel dingen! Bv precies op het zelfde moment een sigaretje op steken. En Allemaal van die kleine dingetjes. Maar ook dat we elkaar precies op het zelfde moment smsen of bellen. Echt raar maar ook wel weer leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb het ook. en het 'lorre' moment is de naam die we eraan hebben gegeven omdat het váák voor komt
lorre, komt van papegaai, een soort van na apen of napraten maar dan op hetzelfde moment. we zeggen vaak hetzelfde zomaar uit het niets (dus niet een onderwerp wat op tv is geweest of waar je het net ervoor over hebt gehad) weten wat de ander gaat zeggen en dan plagerig de woorden uit de mond nemen. hetzelfde liedje neuriën zonder dat het op de radio/computer is geweest en het dus niet al een uur in je hoofd zit. net voordat je een sms verstuurt er 1 binnenkrijgen, hetzelfde dromen, naar elkaar bellen zodat je beiden een in gesprek toon krijgt, en vooral op msn is het maf om praktisch, en zelfs vaak woordelijk dezelfde teksten te versturen op het zelfde moment en deze op het scherm te zien staan. waarom het is, en wat het is.... geen idee, het is er gewoon. ik heb het ook bij mijn kids maar dan zie ik waar ze aan denken en weet ik wat ze willen vragen. etter als ik ben geeft ik weleens antwoord voor ze wat vragen, dat moet je die koppies zien! haha.
of ik zeg 'waarom vraag je niet gewoon -dit of dat-als je antwoord wil'
grote ogen krijg ik dan..... hoe WEET je dat?? (tja, das een goeie! ik zeg dan maar dat moeders bijna alles weten van hun kinderen) :))