Wat te doen met relatie met "bijvriendin" als dit na enkele maanden nog steeds bloeit? Zie uitleg:

Ik ben een man van 33 en woon nu 9 jaar samen in een koophuis met mijn vriendin, we hebben geen kinderen.
Nu heb ik sinds ongeveer een half jaar een vriendinnetje erbij, en ik ben heel erg verliefd op haar, en zij op mij. Ze wist toen ze met mij aanpapte dat ik bezet was. De afgelopen maanden zijn echt super geweest, en het gevoel voor haar wordt steeds sterker, echter, ze is pas 18 jaar, en ik ken haar ouders ook nog eens erg goed. Verder zit ze nog op school, woont nog thuis enz. en ondanks dat het soms best ingewikkeld is, wil ze me niet kwijt. De tijd lijkt stil te staan als we samen zijn, en het voelt zo intens.
Ik weet alleen de laatste tijd steeds minder goed hoe ik om moet gaan met deze situatie, dus graag jullie advies?

Deze vraag is heel serieus, dus liever geen antwoorden over dat vreemdgaan echt niet kan enzo, want dat weet ik donders goed, maar dat is al te laat!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben héél benieuwd wat voor antwoorden je verwacht.
En wat zullen haar ouders blij met je zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zij papte met jou aan?
En jij kon natuurlijk geen weerstand bieden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, dat is het leven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, kan zo zijn, maar hij werd niet verplicht om er een vriendinnetje bij te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en die 18jarige werd ook niet verplicht om wat met hem te beginnen, dat is ook HAAR eigen keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ZIJ heeft geen relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dom dom dom dom dom dom dom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de andere vriendin op de hoogte van de "bijvriendin", zoals je haar noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat denk jezelf deirdre???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahah een kind met een vowlassen vent hoe zou dit toch vergaan =) dat gaat je zowiezo geld kosten kwa shoppen :P
onervaren.... niet zoveel meegemaakt als jij in je leven..
veel succes ermee nu ga je leren kennen hoe het is om wel een kind te hebben.
RESPECT VOOR JE VROUW
als ik haar was was ik allang bij je weggegaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja Edje40 je weet het maar nooit....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zijn vriendin het wist, zou hij nu niet zo diep in de shit zitten dat hij 'donders goed weet dat vreemdgaan niet kan, maar het nu al te laat is'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chips ik heb per ongeluk op goede vraag geklikt, dus het zijn geen 5 duimen maar 4.
Verder zal ik je mijn commentaar op je vraag maar besparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beslis je wel binnen binnen de nog resterende dagen, dan weten wij ook wat je keuze is geworden X-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wie liegt, heeft een goed geheugen nodig."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een SUKKEL !!!! 33 en nu al een midlifecrisis cabrioletje staat ook al voor de deur??? en het gaat ECHT NIET om de seks he? man man wat een dork

Het beste antwoord

Er bestaat geen slechts een enkele ware voor jou in de hele wereld, er zijn er tietallen, honderden, nee wel duizenden enige echte ware liefdes.
De evolutie heeft het ons zo lastig gemaakt, dat ondanks we al op iemand verliefd zijn, er toch een nieuwe liefde zich kan aandienen.
Vaak heel erg onwelkom, maar o zo fijn.
Verliefd worden kies je niet voor, het overkomt je.
Verliefd zijn is ook eindig, het kan ineens over zijn.
Verliefd zijn, is iets anders dan liefde, het is het opstapje naar liefde.
Als het voor jou al liefde was voor je bijvriendin, dan had je hier deze vraag niet gesteld, dan had je geweten wat te doen.
Buiten deze twee vrouwen, kan je het morgen overkomen dat er een derde, bijbijvriendin komt, hoe ga je dat dan doen?
Natuurlijk heb je een keuze als je verliefd wordt, je kan het b.v. niet toe laten, dan zal het langzaam wegslijten en over gaan.
Je zal zelf moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi antwoord Ed en je spreekt geen veroordelende woorden , je spreekt de woorden van het leven zelf , die verliefdheid die komt onverwacht , ongelegen en ontzettend lekker . "Als het voor jou al liefde was voor je bijvriendin , dan had je geweten wat te doen ( ... ) Maar je zal zelf moeten kiezen..."+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijk dat je zomaar verliefd kan worden, je kan seksgevoelens kan uiten en daarna constateren dat het niets wordt...wat een onzin... als een vrouw dit zou doen is het een hoer...als een man dit doet kan hij er niks aan doen:)))) dit is weer een vb van geen verantwoording nemen, ook niet over je gevoelens...dat kost natuurlijk moeite...het is werken aan jezelf... en als je dat niet alleen kan oplossen dan zoek je een of andere therapie of therapeut...of je hakt de knoopt door , verlaat de een om bij de andere te zijn...in dit geval begrijp ik dat meneer van twee walletjes eet en uiteindelijk niet meer wat welke hapje nou het lekkerste is, natuurlijk op dit moment het nieuwe hapje, want dat is nog vers... en het oudere hapje is wel lekker maar ach niet de moeite waard om eerlijk tegen te zijn... neem eens verantwoording mannen en schuif niet alles zo makkelijk af op verliefd worden...respekt hebben voor vrouwen en vrouwen voor mannen, volwassenen voor jeugd en jeugd voor volwassenen...en laat je niet leiden of lijden door onzin en onverantwoordelijk gedrag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FoX. is dit een reactie, of een verkeerd geplaatst antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat FoXZuni over je laatste zin heen heeft gelezen. Terwijl daar nou juist de crux zit: je mag dan verliefd worden, je hebt gewoon een keuze wat je daarmee doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou best wel eens kunne SuzyQ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste eddijst Ik denk dat ik een beetje te overhaast hier antwoord heb gegeven, natuurlijk is dit eigenlijk voor diegenen die de vraag heeft gesteld ... en inderdaad sussy
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan gebeuren FoXZuni.

Andere antwoorden (32)

Je kunt maar één liefste en mooiste vriendin hebben. Dus je moet kiezen. Als je dat nog steeds mag, want als je wat langer wacht hoef je niet meer te kiezen, dan heb je geen keuze meer. En dan verandert het plots. Alles verandert dan. Ook dat liefste meisje.

Toegevoegd na 1 minuut:
En "bijvriendin" is een vies woord, een heel vies woord. Niemand wil een "bijvriendin" zijn of hebben. Ook jij en zij en zij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord, en je hebt gelijk wat betreft het woord Bijvriendin, sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je. Nick76. Veel succes met het vinden van goede raad. (is niet duur, dat zie je wel).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor het goede advies, en de fijne terechtwijzing! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ zeer wijs meneerjansssen. Weer eens een advies waar iemand echt wat aan heeft !
Het is waarschijnlijk niet het meest wenselijke antwoord, maar lekker doorgaan zoals je bezig bent is waarschijnlijk voor JOU het beste.

Je hebt een koophuis met je vriendin, dus financieel is het erg slecht om uit elkaar te gaan. 1 of beide zullen moeten verhuizen, of de ander uitkopen enz. Daarnaast ben je mogelijk verplicht alimentatie te betalen (ook zonder kinderen kan dit gebeuren).

Het leuke aan een buitenvrouw is vaak juist dat je er niet mee samen woont en er niet elke dag mee opstaat. Grote kans dat dat hele leuke hele spannende wat jullie nu hebben snel verdwijnt als je haar elke dag ziet. Je komt dan namelijk in dezelfde sleur als je nu met je vriendin hebt.

Daarnaast krijg je er een heleboel stress bij als je dit opbiecht, zowel de ouders van dat meisje (die misschien niet willen dat jullie elkaar niet meer zien) als je vriendin zullen hier niet blij mee zijn. En dit soort stress kan een nieuwe relatie heel goed verpesten.

Dus, het makkelijkste voor jou is gewoon zo doorgaan en je hier niet schuldig over voelen. Voel je je wel schuldig probeer het dan eens andersom op te lossen. Bekijk wat er zo leuk is aan je maitresse en kijk of je vriendin die eigenschappen ook heeft. Geef haar wat meer aandacht en zie of je daarmee de sleur in jullie relatie kan doorbreken. Je hebt namelijk absoluut niet genoemd dat je je vriendin zat bent, dus deze relatie nieuw leven inblazen is een stuk makkelijker dan met je buitenvrouw doorgaan (nog ongeacht het leeftijdsverschil...).

Pas als je zeker weet dat je je huidige vriendin kwijt wil (beslissing 1) en dat je met je nieuwe vriendin door wilt in het openbaar als een echte relatie met alle sleur die daarbij hoort (beslissing 2) dan pas kies je voor je nieuwe vriendin. En accepteer dan ook alle ellende die daarbij hoort.

Overigens als je bij je huidige vriendin blijft, als het even kan niets zeggen. Waarom haar jaar achteraf alsnog verpesten? Jou geweten hoef je niet op haar af te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreidde antwoord. Ik ga op zich ook wel het liefste door, alleen kan ik dat wel maken tegenover het meisje? Ook al wist ze waar ze aan begon, en lag het initiatief bij haar. Wil dr niet kwijt, maar wil dr ook geen pijn doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nick, wat voor jou het beste is, is dat niet voor haar. Het beste voor haar is iemand te hebben die 100% voor haar gaat, en dat wil jij haar (nu) niet geven. Mormel, helder antwoord. Alleen de kans dat het uitkomt (nu of later) lijkt mij erg groot. Dan kan je beter nu opbiechten, want het is veel makkelijker te verteren als iemand vreemdgegaan is, spijt heeft en dit heeft opgebiecht dan iemand die niet alleen vreemdgegaan is, maar daar ook nog glashard over gelogen heeft en waar je zelf achter hebt moeten komen. Hou er wel rekening mee dat je niet alleen problemen met de 2 vrouwen zal krijgen, maar wellicht ook met de ouders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lieve Nick, je kunt dit niet maken tegenover dit meisje en wel tegenover je vrouw? Dit meisje heeft de stap gezet, wist waar ze aan begon... Echt waar? Ze is pas 18 jaar en dan weet je echt nog niet wat dit voor impact kan hebben. Zij vindt het spannen, krikt je ego op etc. Ze leert het pas als ze jou dumpt en later door haar vent bedrogen wordt. Dat is het leven. Niet het beschermde wereldje van school, bij ouders thuis etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kwam nog een heel andere vraag bij mij op zo juist. Wat wil je jonge vriendinnetje? Wil zij wel een vaste relatie? Ik heb meerdere vriendinnen die juist iemand met een relatie zoeken zodat ze wel de lol (sex en aandacht) hebben met niet de rest van het gezeur van een relatie hebben. Wil zij wel serieus door met jou of vind zij het eigenlijk best zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst was het wel voor de lol, en alleen voor de lol, maar langzaam is er wel meer gegroeid. Overigens is ze zich er heel erg van bewust dat ook haar omgeving het niet zomaar zou accepteren. Nu al niet, laat staan in serieus verband.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik naar beneden scrolde door dit antwoord dacht ik: Deze word echt heel erg gemind! Maar dat bleek niet het geval, en terecht wat mij betreft. Helder duidelijk goed overwogen antwoord, +1. En Nick, kijk in je hart en zoek naar wat je echt wilt met je leven, een meisje van 18 is leuk maar waarschijnlijk sta jij anders in het leven vanwege het leeftijdsverschil. Bovendien is het niet eerlijk voor zowel je vriendin als het meisje, die doe je nu beide onrecht aan, vooral je vriendin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dit vreselijk.. Hoe kun je zo'n advies geven. Sorry hoor.. Ik vind het schandalig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mormel doet spiegelen, toch Mormel? Ben jij adviseur in het dagelijks leven? Maar het is maar de vraag of Nick dat snapt.
dit is echt NIET NORMAAL!!

ten eerste; je hoord niet vreemd te gaan
ten tweede; iemand van 18 :|:| daarvoor moet je niet gaan als man van 33
ten derde; je vertelt het je echte vriendin.
ten vierde; je gaat het stop zetten met die ander
doe je dat niet, zet het stop met je echte vriendin. EN LAAT HAAR NIET IN TWIJFELS zitten!!
als je wilt kijken hoe het zou kunnen gaan, dan kies je dus voor HAAR! en niet voor beide! dat moet je niet doen, daar gaat zij mee onderuit.

(na 2x mee gemaakt te hebben in vrienden kring)

of je kiest voor die van 18 (wat ik niet zou begrijpen want die heeft nog een heel leven voor zich)
of je kiest voor je echte vriendin.

Toegevoegd na 46 seconden:
ze kan het beter van jou dan via iemand anders horen..

ik kan me hier zo boos overmaken..:|

Toegevoegd na 8 uur:
mijn excuus

vreemd gaan is goed doe wat je niet laten kan je leeft 1 keer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd er rekening mee dat een scheiding heel ontwrichtend is, niet alleen in je eigen leven, maar in het leven van familie en vrienden.
Dat meisje is 15 jaar jonger. Als jij 40 bent, is zij een jonge blom van 25.

Wil zij kinderen? En jij ook?
Soms zie je dat een kinderloze relatie wordt verbroken en dat de man plotseling in de volgende relatie toch wel kinderen wil.

Maak onderscheid tussen hormonen en liefde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Goed no-nonsens antwoord!
Nu is het allemaal leuk en spannend en zo was het ook met je samenwonende vriendin 9 jaar geleden. Hoe zie je de toekomst voor je als je doorgaat met een 18-jarige? Als jij 40 bent, is zij 25, midden in de bloei van haar leven en gaat zij wellicht aan een inhaalslag beginnen. Uitgaan, flirten en wellicht wel daten met leeftijdsgenoten. Moeilijke situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zou jij het vinden als jouw vriendin een "bijvriendje" heeft?
en jij er van uit gaat dat jij de enige bent,
je naar je werk gaat en s'avonds thuiskomt bij je lieve vriendin
die misschien net een half uur van te voren heeft liggen .... met haar bijvriendje!
DENK DAAR MAAR EENS OVER NA!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet erg pijnlijk voor Nick zijn, deze confronterende tekst van jou Marion. +1, want het schud hem wel wakker ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja denk ik ook ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn man een wipkip erop na houd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de wipkip.
eerlijkheid duurt het langst. Dus wees eerst eerlijk tegenover je zelf en dan tegen je medemens. er moet iets veranderen want je zit je nu flink in de nesten te werken.succes en hoop dat je er uit komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord dat vreemdgaan fout is is inderdaad makkelijk en snel gegeven. Realiteit is natuurljik dat je niet bewust deze relatie in gestapt bent. Die is gegroeid / ontstaan. Echter, Zo eenvoudig als deze ontstaan is, kan deze ook uit elkaar vallen als je vriendin van 15 jaar jonger besluit dat die vernt van 23 ook wel leuk is. Ik zou 4 weken vakantie nemen met je 'echte' vriendin. Als je aan het einde van de vakantie alleen maar aan je jongere vriendin kan denken: Huis verkopen en opnieuw beginnen met de meid die over 6 maanden wellicht jou niet meer ziet staan. Maar waarschijnlijk kom je er achter dat je huidige partner toch een boel dingen heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp de verleiding die uitgaat van een meisje van 18 en zal je ook zeker niet veroordelen. Je moet wel een ding heel goed bedenken, je vriendin van 18 is waarschijnlijk nog wispelturig. Dus komt ze een ander tegen en heb jij de relatie met je 'vaste' vriendin verbroken, dan sta jij op de keien. Heb je niets meer. Naast alle emotionele consequenties (niet minder belangrijk, maar die zijn al genoemd) moet je ook zeker verstandig overwegen of je de financiële gevolgen kunt dragen.

Bedenk ook dat je huidige vriendin achter je relatie kan komen, de ellende is dan niet meer te overzien en zal een enorme dreun in haar gezicht zijn.

Veel wijsheid toegewenst!
13 jaar geleden
Mijn advies: kappen met dat kind, ben je nu helemaal?

En wat heeft dat koophuis er nu mee te maken?

Je geeft duidelijk niet genoeg om je vriendin, dus geef haar de vrijheid en kans op iemand die wel voor haar gaat. Hoe langer jij het verzwijgt, hoe kleiner haar kans wordt op geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke vette PLUS!
Eerlijk zijn, tegen alle betrokkenen. Dat had je natuurlijk meteen al moeten doen, nu zullen er heel veel gevoelens gekwetst worden, maar iedere dag dat je het eerlijk zijn uitstelt, maak je het weer net een tikkie erger.

Ik keur je gedrag absoluut niet goed, ik vind het walgelijk als mensen hun partner bedriegen. Maar op de gok dat je oprecht niet wist dat de optie bestaat om openlijk en eerlijk (dus zonder bedriegerij) een relatie met meer dan één persoon te hebben, een tip:

Google eens op de termen 'polyamorie', 'polyamourie' en 'polyamory'.

Polyamourie is het hebben van (of openstaan voor) meervoudige liefdesrelaties waarbij alle betrokkenen ervan op de hoogte zijn én er geen probleem mee hebben. Misschien is dat een levensstijl waar je gelukkiger mee zou zijn dan met schijnmonogamie/vreemdgaan.

Let wel, de kans bestaat dat als je eerlijk probeert te zijn tegen je vriendin, ze het direct uitmaakt. En eerlijk gezegd vind ik dat ze groot gelijk zou hebben. Je weet zelf waarschijnlijk ook dat dat niet betekent dat het oké is om deze situatie van bedrog voort te laten duren, anders zou je deze vraag niet stellen.

Je vriendin heeft het recht om te weten wat er aan de hand is, zodat ze zélf kan beslissen of jij iemand bent met wie ze haar leven wil doorbrengen. Als je geluk hebt, stelt ze je voor een keuze in plaats van je aan de kant te zetten. In dat geval: choose wisely.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 25 jaar geleden in precies dezelfde situatie gezeten, alleen, ik was het "bijvriendinnetje" van 19. Ik kwam net van school en begon met m'n eerste baantje. Het voelde bij ons ook alsof we voor elkaar bestemd waren. Jongens van 23 zag ik niet eens staan, zo ongelooflijk veel hield ik van hem! Ondanks het feit dat er niet alleen een huis, maar ook nog een kind was, zijn wij toch gaan samenwonen. Uiteindelijk heeft de relatie geen stand gehouden, maar dat had met ons leeftijdsverschil absoluut niets te maken, en ik kwam ook geen leuke jongen van 23 tegen. Sterker nog, ik heb er jaren over gedaan om hem te "vergeten".
Nu, 25 jaar later, spreken we elkaar nog steeds een paar keer per jaar. De liefde heeft plaats gemaakt voor diepe genegenheid, de herinneringen koesteren we, de "klik" is er nog steeds, maar het is goed zo.

Dit "verhaaltje" even om alle commentaar over het leeftijdsverschil en het feit dat dat meisje nog maar 18 is ook van een andere kant te laten zien.

Succes met je beslissing
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@pienemop: eerlijk een gaaf dat je dit delen wilt +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan hoor Eleo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Leuk om te horen dat ook het tegendeel van alle beweringen mogelijk is.
Lees je verhaal nou zelf eens een keertje terug. Valt het jou ook zo op dat je alleen maar over jezelf praat? Ik, ik, ik en nog eens ik. Ik ben zo verliefd, ik vind het zo ingewikkeld, ik weet het niet meer, ik vind alles zo intens, ik... Bah.

Heb nou eens het lef om jouw egoisme naar de allerlaatste plek te schuiven en eerst te denken aan je partner en dat meisje. Want dat heb je al zeker een half jaar niet meer gedaan. Anders had je er of al een punt achter gezet of alles eerlijk opgebiecht.

Dus kiezen, nu. Niet langer doorgaan met deze uiterst pijnlijke egoistische poppenkast. En dan hopen voor jou dat degene voor wie je kiest, je nog de moeite waard vindt.

Dan hoop ik op mijn beurt dat deze twee dames allebei nog een greintje eigenwaarde in zich overhouden om jou bij het grofvuil te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak een keus
overweeg en heroverweeg
laat vooral je hart spreken

heel veel suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen, ga op je gevoel af.
Maar kies voor 1 persoon. Houdt niet 1 van de 2 aan het lijntje. Daar wordt niemand gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verteld wel wat je samen met je vriendin hebt, maar hou je ook van je vriendin?

Je kan wel verliefd zijn op een ander, maar dat kan ook tijdelijk zijn. En ze is pas 18 denk je echt dat daar een toekomst in zit voor jullie?

Het beste zou zijn om het je vriendin te vertellen... Uiteindelijk komt ze er toch wel achter! En hoe zou jij je voelen als de rollen omgekeerd zouden zijn?

Ik denk dat je EERST het beste kan bedenken wat/wie je nu echt wil. En wat de gevolgen zullen zijn van je keuze.
En daarna vertel je het tegen je vriendin...

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zo misschien voor jou geen kwaad kunnen eens god na te dekne waar je mee bezig bent.
Naar mijn idee ben je behoorlijk egoistisch bezig.".
Natuurlijk vind zo`n grietje het leuk daar kan ik me alles bij voorstellen. Maar als je daar dan weer op uit bent gekeken, dan kin je weer een nieuwe tegen en kan deze verkassen want met die ander voelt het zo goed. En zo door het leven gaan vind ik zeer verwerpelijk.
Je moet die meid dezelfde kansen gunnen als jij ook heb gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat een 18 jarige een intellecuele uitdaging voor je is, hooguit een middel om ondr je eigen leeftijd uit te komen.
Zet je ego en je libido aan de kant en zet je in om van je hudige relatie een goeie e rijpe verstandhouding te maken ipv je te storen op een meisje wat bijna je dochter had kunnen zijn.
Denk je eens in als jij een vrouw had die je voor een jochie aan de kant zo doen.
Het is mijn menig, niet begatief bedoeld maar ik hoop dat je wakker wordt en beseft wat je allemaal op het spel zet en waarvoor en maak jezelf vooral niet wijs dat het om raakvlakken gespreksstof of dat soport dingen gaat. Dat kun je veel beter met iemand van je eigen generatie.
Kindern van 19 zien dat soort dingen nog niet maar als je er mee door gaat en ze is 25 of dertig, at ze je keihart laat vallen voor een van haar leeftijd.
Je zult doen aan den lijive ondervinden wat je anderen aandoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd nog terugkomen op je besluit om iets met een meisje te beginnen die je dochter kan zijn.
"Ja ik weet dat het fout is maar doe het lekker toch" is geen reactie van een volwassen vent. Toon je ballen aan je eigen vrouw en leer dan omgaan met de gevolgen.
Hoe moet je vrouw hiermee leren omgaan wanneer deze leugens uitkomen? Dat zou een terechte vraag van je zijn.

Het is moeilijk om te gaan met leugens en nu vraag je dus aan ons om jou daarvoor de handvatten te geven.
Helaas moet je dan bij anderen zijn die nog beter met dergelijke leugens om kunnen gaan dan jij en ooit keihard op hun plaat gaan en dan zielig gaan lopen doen dat de relatie met hun ex en de kinderen zo slecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Jammer dat je ' bijvriendinnetje' (weet ze dat ze op de reservebank zit ??) in je mooie praatjes trapt, want als je met haar verder gaat, is er straks geheid weer een nieuw 'bijvriendinnetje'. Gelukkig zijn er vooralsnog geen kinderen de dupe van. Nouja, het bijvriendinnetje dan. Ik zou zeggen : hou vooral je broek aan.

Kind is 18 verdorie ; laat haar een vent zoeken van haar eigen leeftijd die bij één vrouw kan blijven. Dat verdient namelijk elke vrouw.

Essentieel in dit verhaal is dat, WAT er verder ook gebeurd, je 'bijvriendinnetje' wéét dat je een relatie hebt. Want dat lees ik nergens. Zodat ze weet wat voor vlees ze in de kuip heeft, en ZIJ een verstandige belissing kan nemen.

Jij wilt gewoon van twee walletjes eten en vooral geen gezeur er over. Zo zit het leven niet in elkaar, en op je 33e hoor je dat wel een keer te weten.

Trouwens, het is nog niet te laat. Je kunt besluiten je les geleerd te hebben, de relatie met het bijvriendinnetje te verbreken, en als een volwassen man iets van je leven te maken. Met of zonder je huidige partner, die niet eens per se op de hoogte hoeft te worden gebracht indien het een eenmalige misstap was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 'bijvriendinnetje' weet er wel van: "Ze wist toen ze met mij aanpapte dat ik bezet was." Klinkt trouwens alsof hij de verantwoordelijkheid probeert af te schuiven. Zij papte met hem aan, niet andersom. Volgens mij is hij daar even vergeten dat hij een verantwoordelijkheid tegenover zijn vaste vriendin heeft, niet zij. Ik vind een half jaar vreemdgaan trouwens überhaupt geen 'eenmalige misstap'. Wat mij betreft heeft de vaste vriendin óók het recht om dit alles te weten, zodat *zij* weet wat voor vlees ze in de kuip heeft, en *zij* een verstandige belissing kan nemen. Dit is de man met wie ze haar leven deelt, met wie ze een toekomst denkt op te bouwen, maar die al een half jaar lang zijn pik achterna loopt. Nu kan ze nog overnieuw beginnen, als ze hier later pas achterkomt, zullen bepaalde opties (denk aan het krijgen van kinderen met een partner die haar niet bedriegt!) afgesloten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, nouja ik probeer een beetje modern te denken, maar als het mijn man was, hoefde hij niet eens zijn koffers te pakken hoor ;die zooi lag dan allang bij het grof vuil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, modern. Ik zie dat zelf meer als het accepteren van andere relatievormen dan één man, één vrouw en 2,4 kinderen allemaal in één huis. Bijvoorbeeld LAT-relaties, homoseksuele relaties, polyamoureuze relaties, bewust kinderloze relaties etc. Maar het belazeren van je partner? Ik hoop dat dát nooit modern wordt. Helaas denk ik dan weer wel dat het juist iets van alle tijden is.
ik weet niet of je wel gelukkig word met dat jonge grietje,
nu weet je duswel hoe het is om een kind te hebben.
ik vind je een heel onbeschofte man dat jij je vrouw een akelig gevoel gaat geven als ze dit hoort.
denk jij dat ze hier zomaar overheen komt?
ze kan hierna niemand meer vertrouwen dankzij JOU!
als ik je vrouw was zou ik al je spullen pakken en leterlijk boven uit het raam gooien zodat heel het straat kan zien.
en als mensen dan vragen wat er gaande is hoop ik ook dat je het lef hebt om te vertellen dat je in die perioden vreemd bent gegaan met een meisje van 18 jaar.
jij zal meer levenservaring hebben als zij dat is het moeilijke ervan.
Het gaat je inieder geval veel geld kosten kwa shoppen en stappen daar houden jongen meiden van dusja pas je eigen er maar aan zou ik zeggen.
als jij een man ben van 40 dan denk ik dat ze je wel in zou ruilen voor een jongen van haar leeftijd.
Maar iedereen maakt keuzes in zijn leven goede enslechte en zolang je van de slechte keuzes leert ben je op het goede pad.
STERTKE aan je vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gauw antwoorden voordat ik de andere antwoorden heb gelezen...

Beste Nick,

Jij bevindt je in een overgangs situatie. Nu gaat het nog goed tussen jullie drieën. Maar binnenkort wil één van jullie drieën uitvinden wat haar / zijn / haar positie is .

Je zult het misschien niet geloven maar "lovers', minnaressen komen vaker voor dan je denkt , ook binnen huwelijken. Echter er moet érg veel aan de hand zijn wil de situatie zich stabiliseren.

Eerst over verliefdheid. Die gaat over. Hoe ongelofelijk jullie ook met elkaar ( jij en je 2e vriendin ) je in de wolken voelen , het heeft iets "te" fantastisch. Jij hebt met haar een fantastische wereld bij elkaar gecomponeerd. Maar het is niet een "reeële" wereld. Je bent met haar op avontuur. Zolang je 1e relatie accoord gaat met de 2e vriendin, voelt alles prachtig , zoeter dan zoet , puur genieten. Het avontuur is ook het iets "clandestiene" onwerkelijke samenzijn.

Dat avontuur eindigt op het moment dat de 1e vriendin zegt er niet meer mee door te gaan . Vriendin 2 is dol op je , totdat je iets "te " dichtbij komt in haar leven. Dan zal ze haar vrijheid ( die ze nu heeft , door de situatie ) opeisen. Waarschijnlijk is dat het begin van het einde.

Wanneer het andere gebeurt en vriendin 1 wil wel door gaan maar vriendin 2 wil jou voor haarzelf , dan zit je met een probleem. Jullie relatie ( vriendin 2 en jij ) is op "clandestiene , avontuurlijke manier " ontstaan. Zodra ze je voor haarzelf heeft , is het avontuur voorbij. Ze "heeft " je en dan is het avontuur voorbij. Affaires kennen geen "burgerlijk " einde.

Je hebt ongeveer 1 % kans dat jouw relatie met beide stand houdt en dat jullie met zijn drieën verder kunnen. Het komt voor , maar het is onwaarschijnlijk. Alleen als vriendin 1 een heel niet jaloerse , loyale , wat er ook gebeurt vriendin is , dan zal ze je niet willen missen , zelfs niet met een 2e vriendin in de relatie.

Wat heel erg waarschijnlijk is , is dat je beide gaat verliezen en dat je op zoek moet naar vriendin 3. Zij wordt je nieuwe vriendin . Je kent haar nog niet . Maar jouw levenspad met vriendin 1 en vriendin 2 , brengt je op dit nieuwe spoor .

Je hoeft hier niets voor te doen , het gaat vanzelf . Daarom schreef ik " je bevindt je in een overgangs situatie". Je leert nu heel veel over jezelf en over je gevoelens voor anderen , en over je loyaliteit , kiezen voor je eigen leven , kiezen voor een ander haar leven. Je gaat leren hoe deze dingen werken ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreidde antwoord. Het enige is dat vriendin nummer 1 niet van vriendin nummer 2 weet, alleen andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat had ik begrepen , nick76, maar weet je zeker dat ze "niets" weet . Veel mensen in die situatie ( vriendin 1) voelen wel degelijk wat . Maar spreken het niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een antwoord, je bevindt je in een overgangssituatie, dit is weer zo een geijkt antwoord van een man... niets overgangssituatie...hij is gewoon aan het playen met een achttienjarige...zegt niets tegen zijn vriendine waar hij negen jaar mee samenleeft , omat hij donders goed weet dat als het fout loopt met het achttien jarig meisje, meneer toch een dak boven zijn hoofd heeft.
In deze lijkt het mij dat hij maar gauw beter met twee voeten op de grond komt te staan, als het werkelijk zo is wat hij beweert, of dat het hem enkel voor de seks is te doen die zo heerlijk is ... :) kom op je gelooft toch niet je eigen woorden hierin. Het is een uitvlucht, hij neemt geen enkele verantwoording voor de gevolgen van wie dan ook. Dat is nogal erg egoistisch... :) maar goed het is mijn eigen mening:))) net zoals het jou eigen mening is en dat mag...maar ik vind het wel een makkelijke oplossing ... jonge mensen moeten met jonge mensen experimenteren niet met zogenaamde ouderen die meer ervaring hebben...zowat die moeten dat delen met eigen leeftijd of in ieder geval niet met zulke jongen mensen...die ontdekken dat samen wel en dan komt de rest vanzelf...tegenwoordig zijn de normen en waarden erg naar beneden gedaald...je zou het bijna pedofelie noemen maar ja zover zal ik maar niet gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt wel bingo, 1, 2 3 bingo! je moet gewoon niet zo rommelen met andemans gevoelens, maak het dan uit, dan kun je rommelen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Jet , ben het wel met je eens , maar kijk ook eens naar het antwoord van Ed Dijst, verliefdheid overkomt je soms en kan krachtiger zijn dan je eigen wil . @Nick 76 , ik wil nog even toevoegen dat ik denk dat vriendin 1 niet "wil " weten . Je kunt het haar dan ook niet vertellen , maar blijf wel "eerlijk" tegenover haar en tegenover jezelf. Geef het een kans. Laat eventueel de relatie met vriendin 2 rustig "uitdoven " , als een kaarsje dat zo mooi brandde , maar toch opbrandde. @FoXZuni . Ik begrijp je reaktie en ik begrijp waar je heen wilt in je advies. Het is op internet lastig om achtergronden te begrijpen .
Je weet niet wat Nick 76 , vriendin 1 en vriendin 2 in het leven hebben meegemaakt . Voor sommigen zijn dit soort situaties "nodig" om te groeien in het leven . Dat kan voor vriendin 1 gelden , voor vriendin 2 , en voor nick 76 zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven is een grote les, een boek met vele bladzijden.
vaak moet je via een grote omweg en onbegrijpelijke situatie's, uiteindelijk komen op de plaats die voor jouw bestemd is.
Een Tom-Tom kiest voor jou de kortste weg.
Het leven zelf kiest de juiste weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goldenten het is misschien wel zo wat je zegt... maar dat betekent dat het in je eigen relatie zowiezo niet goed zit...dan is de oplossing in mijn visie niet een andere relatie beginnen en zeker niet met een onwetend achttienjarige , tussen haakjes...op levenservaringsgebied...neem dan een vrouw die weet waar het leven over gaat... maar dan nog is het niet volwaardig vreemd te gaan met een ander, want het is gewoonweg als het zo is dat de situatie niet goed is bij de 33 jarige man en zijn vriendine , een vlucht...hij vlucht dan voor zijn huidige situatie zonder er wat voor te doen, er zich voor in te zetten, of eerlijk te zijn...als hij twijfelt dan is het zo wiezo al niet erg slim om buiten huidige relatie andere relatie te beginnen...maar goed soms gaat dat zo . In dit geval is het misschien maar goed dat er geen kids bij zijn betrokken, hij zal maar een zoon van 18 hebben of een dochter van 18 komt pa met een 18 jarige aan...het gaat niet eens zozeer dat hij die keuze maakt van vreemdgaan al is die toch niet goed te praten en omdat iedereen vreemd gaat want natuurlijk bull is , er zijn genoeg mensen die dit niet doen en werken aan hun relatie en niet na een paar maand of paar jaar alweer opgeven...dan zit er toch al voor die tijd een en ander dik vet verkeerd...maar ja soms moet je daar helaas op een lullige manier achterkomen...in dit geval van 33 jarige vind ik nog steeds dat hij toch een keuze maakt die niet kan in deze situatie...hoe moeilijk hij het ook heeft...een relatie die fout loopt of fout is met de andere vriendin kan die 18 jarige echt niet oplossen... en geloof mij dit varkentje zal nog een echt staartje krijgen als de ouders hier niet van zullen gediend zijn...zijn vertrouwen deze man ga ik vanuit...en daarom denk ik dat hij meer personen zal kwetsen dan alleen zijn vriendine en uiteindelijk zal hij met niets achterblijven... kies maar tussen de twee dan zou ik zeggen en kom er zelf achter soms is dat nog de beste leerschool...:)maar ga niet verschuilen achter een dogma van onzin of van andere doen het ook :) (zeg nu niet dat zo is hoor, het is mijn menig over dit onderwerp:) dus niet verkeerd opvatten:) en het is meer voor 33 jarige bedoeld:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@FoXZuni , ik begrijp jouw redelijk emotionele reaktie en ik begrijp jouw boosheid . Het is ook niet niets wat hier gebeurt. Toch gebeuren die dingen... Het lastige is dat je de situatie niet zou moeten spiegelen naar je eigen situatie. Dan komen die moeilijke onderbuikgevoelens naar boven. Elke relatie is anders. Sommigen zijn van dag 1 tot dag 20.000 geheel voor en met elkaar. Anderen maken omwegen , komen in hun relatie met de ander tot vreemde sprongen. Het is lastig . Ik probeer me in te leven in deze situatie. Persoonlijk ben ik altijd 100% loyaal geweest naar iedereen . Maar dit heeft me ook beperkt in mijn ervaring. Ik had bijvoorbeeld vroeger een vriendin, een hartsvriendin. Maar ik was niet verliefd op haar. In plaats van mijn mannelijke aandrang ruimte te geven en met haar in ieder geval een seksuele relatie aan te gaan verkoos ik de diepe vriendschap . Omdat ik wist dat ik nooit helemaal voor haar zou kunnen "zijn". Eigenlijk was dat een groot offer , al heb ik dat niet zo ervaren. Later werd ik "bij"vriend van een vrouw die al een relatie had , maar die niet meer verder kon met hem. Met haar kon ik wel dieper en verder gaan dan met ieder ander. En was ik loyaal aan haar en naar mijzelf. En zij bleef loyaal aan haar partner , hoe vreemd dat ook klinkt . Dingen kunnen anders zijn dan ze op het eerste gezicht lijken te zijn . dat wil ik maar zeggen.
Hoe zou je het zelf vinden om zo behandeld te worden als je je vriendinnen behandeld....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn mening is dat je met een achttienjarige geen relatie moet aanknopen als je zelf al 33 bent. Jij hebt ervaring zat achter de rug, zij komt net kijken. Dat is zowiezo al niet logisch...achttienjarige denken dat ze volwassen zijn en de wereld aankunnen, maar emotioneel zijn ze nog niet volgroeid. Dat is pas rond het vijfentwingste jaar. Ik begrijp overigens niet waarom je met je vriendine al negen jaar samen woont, dit op het spel zet voor een achttienjarige puber.
Het is nooit te laat. Dat is je uitvlucht nr1...jij kan wel degelijk een eind hier aan maken voordat jij ik weet niet hoeveel mensen zal kwetsen. Weten haar ouders hiervan , zijn die daar mee eens??? ze is dan wel achttien maar ze woont thuis en haar hele wereld is op zijn kop gezet. Het is logisch dat ze zich verliefd voelt ze is jong, nog geen of weinig ervaring op gebied van liefde en seks misschien...dus ja dat roept gevoelens bij haar op die zij niet kent of nu leert kennen en zij denkt de grootste liefde van haar leven te hebben. Maar wees eerlijk tov jezelf en je twee vriendinnen...het is een te groot leeftijdsverschil in ervaring...als jij haar zat bent kan je haar dumpen wanneer je wil...en omgekeerd zij ook ...ik denk dat als je deze relatie doorzet en niet je verantwoording gaat nemen en met beide voeten weer op de grond staat, je hier weleens erg spijt van kan krijgen...maar goed het is jouw keuze en in die mate kunnen we wel advies geven maar jij bent diegene die volwassen is en op allerlei gebieden ervaring...Neem het allemaal niet verkeerd op wat ik hier schrijf , maar laat je verstand ook meewerken en niet alleen je gevoelens bij deze en denk ook een beetje aan hoe de familie dit zal aanvaarden... misschien gooien ze jou er wel uit als ze het weten...wat moet jij met een puber van 18:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boefje dat je er bent! Maar je geniet wel van het leven!
Ik zal je niet veroordelen, maar het is denk ik wel tijd om wakker te gaan worden! Neem je verantwoordelijkheid direct nadat de verliefdheid is vervlogen, en hoop dat het niet te laat is! Gun het meisje haar jeugd, zoals je daar hopelijk zelf ook van hebt genoten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verliefdheid gaat altijd over op den duur... Als jij echt geloofd dat je met een moppie van 18 gelukkiger wordt dan met je vriendin, dan heb je mijn zegen, maar ik vrees dat ook dat een sleur wordt op den duur. En dan kom je weer een ander moppie tegen.

Je zult moeten kiezen, voor jou, voor haar-1, en voor haar-2. Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verstandigste is om niet met die meid van 18 aan te pappen, zij is nog jong en rond die leeftijd houden relaties over het algemeen gezien ook niet lang stand. Maar als je het wilt proberen ga vooral je gang, karma krijgt je uiteindelijk wel. Wat mij betreft is het gewoon pedofilie, ik mag dan zelf 17 zijn maar als ik de ouders van dat meisje was wou ik absoluut niet dat ze iets heeft met een 33 jarige man. Het is dat ze nu volwassen volgens de wet is, maar toch vind ik het ontzettend verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen jij kunt deze vraag beantwoorden,hoe belangrijk is je relatie van 9 jaar en hoe belangrijk is je nieuwe stiekeme relatie van een half jaar .

Dat koophuis kan verkocht worden dus daar zit je probleem niet.

Het is nu eenmaal zo, zo als het nu is, dus tijd om knopen door te hakken,het is heel gemeen om je vaste relatie zo aan het lijntje te houden ,dat verdient niemand.

Je zult hoe dan ook mensen waar je van houd gaan kwetsen ,eigen schuld ,had je eerder aan moeten denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste.. ,

Ik zou je aanraden te stoppen met hetgeen je bezig bent.
Je woont samen en hebt al lang een relatie. Ik weet niet hoe jullie in de relatie staan, maar ik neem aan dat het doel was, voor altijd bij elkaar te blijven. Daarom zou ik zeggen, knok voor de vrouw die je ooit koos. Probeer je liefde voor haar terug te winnen en geef het meisje van 18 jaar op. Zij heeft hier niets aan, gezien jij een relatie hebt en veel ouder bent. Ze is eigenlijk nog maar een kind, al voelt dit niet zo. Ze is nog een puber.
Vertel het wel aan je vriendin hoe dan ook. Ze heeft het recht dit te weten.

Weet je zeker dat het niks meer wordt met je huidige vriendin, raad ik je aan de relatie te verbreken.. want dit is een onacceptabele situatie. Maar besluit je dit te kiezen, wil ik je waarschuwen, de kans dat het met dat meisje iets echts wordt, is zeer klein gezien haar jonge leeftijd.. bovendien zouden haar ouders het kunnen verbieden, wat de situatie niet beter maakt.

Ik hoop dat je voor je huidige vriendin/vrouw kiest.. dat verdient ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu ik kan me voorstellen dat je je even weer jong en aantrekkelijk voelt en die vlinders je vleugels geven maar ...iemand van 18 kan na enige tijd totaal veranderen met wat ze wilt en plots zit je daar dan , en als je bv die 9 jaar zomaar opgeeft en dat huis erbij dan zie ik je uiteindelijk alleen en verbitterd achter blijven je afvragend waarom het leven zo onrechtvaardig is zoals de meeste mannen die nu eenzaam aan de toog hangen ,als je dan zo nodig vreemd wil gaan dan probeer de schade te beperken en doe geen overhaaste dingen en vooral wees duidelijk met iedereen die betrokken is ,zoals je vriendin mag gerust weten dat je gevoelens veranderd zijn ,hoe had je het eigenlijk voorgesteld want dat meisje is ook nog tot alles in staat en uiteindelijk gaan die ouders alles horen en eventueel je vriendin ook en dan sta je er alleen voor eigenlijk zit je nu al diep in de problemen en zonder kleerscheuren hieruit komen ziet er nu al bijna onmogelijk uit .......Dus afstand nemen of ervoor gaan ,een tussenweg lijkt me onmogelijk .....Sterkte alvast !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel je huidige vriendin dat je een bij vriendin hebt. Klink flauw, maar je zal zien hoe snel dingen dan gaan. In van die roes momenten dat je dingen bekend, wordt het ook opeens duidelijk waar je prioriteiten liggen.

Want of je nou wel of niet met je huidige vriendin verder gaat, er achter komen doet ze toch wel. Kan maar beter van jou afkomen dan de ouders van je bij-vriendin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Buur . Weet je zeker dat je in kan staan voor de gevolgen? Eerlijkheid duurt het langst, maar het kan de partner ook diep kwetsen. Weet je zeker dat dit het pad is waar Nick76 en zijn vriendin op dienen te belanden?
Tegenover de vrouw waarmee je nu al negen jaar samenwoont vind ik het, op zijn zachts gezegd, niet mooi.

Heel haar jeugd heeft ze jou gegeven en daarna wordt ze als afgedaan ingeruild voor een jonger exemplaar.

Vermoedelijk wacht dat zelfde lot t.z.t. ook je tweede liefje, want zoiets zit blijkbaar in je karakter besloten.

Ik zou daarom de beide dames adviseren met jou te breken.

Geen vriendelijk antwoord, helaas. Sorry. Maar ik heb erg te doen met zowel je huidige als de toekomste lief.

Gr. Ton
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok even heel serieus
Je woon 9 jaar met een vriendin en geen kinderen.
Aan de ander kant een 18 jarige vriendin die het geen probleem vind met jouw bewust vreemd te gaan hoe trouw zou zij kunnen zijn in de toekomst?
Je verlangen/behoefte naar settelen is de drijfveer van je vraag.
En je verleiding is de vrijheid en eigenlijk de vraag of je uberhaupt de commitment aan kan van het settelen.
Je zult moeten kiezen broeder.
Ik geloof dat je voor settelen gaat.
anders stelde je deze vraag niet.
Ja dat meisje loslaten hoe doe je dat ?
wat is haar behoefte ?
Heeft ze plannen of vind ze het gewoon fijn en verder niet
Kijk goed of jullie uiteindelijk ondanks "dat fijne" dezelfde drijfveer hebben.
Ze is 18 dus denk ik volwassen genoeg om tot een besluit te komen.
En ik vermoed dat ze ondanks al die intense gevoelens
best in staat is om afstand van je te nemen met een goed gevoel. en met liefde ondanks alles.

Ik weet niet in hoeverre je Vrouw, een vermoeden heeft.
maar de meest radicale daad die je kunt maken is je vriendin en vrouw aan elkaar voor te stellen. als ze echt geen flauw benul heeft dan verzin je maar een smoes.
waarom ze daar moet zijn.
Desnoods niet in je huis maar gewoon ergens anders.

Ik denk dat je het beste je twijfels en gevoelens met je vriendin kan delen.
en haar op de hoogte te stellen van dit idee
zodat zij ook een beeld kan vormen van waar ze in "stook" om het maar even zo te benoemen.
Ik vermoed dat ze dan heel serieus gaat nadenken over haar relatie met jouw.
Wil ze je echt dan komt dat zeker boven.
en anders kan ze zelf tot de conclusie komen dat ze verder moet.
en kan ze met minder pijn afscheid nemen.
En zo ook voor je vrouw. ik kan me niet voorstellen dat er niet ergens een instinctief gevoel is dat er iets niet klopt.
als zal ze het niet uitspreken.
Je ziet ook meteen een gedrag verandering in de dagen erna.
Als ze je niet rechtstreeks confronteert met haar vermoedens dan zal ze toch zeker kribbig deprie of plat weg je het hemd van het lijf vragen om je uit te lokken
Als ze helemaal niet reageert dan houd ze niet van je
lijkt me.
Keuze gemaakt toch ?
Misschien radicaal maar wie het meest om je vecht om wat voor manier dan ook houdt het meeste van je.
Het lijkt vreemd maar volgens mij kan je op die manier
ruzie en strijd vermijden.
En vrouwen vinden het volgens mij belangrijk dat je helemaal voor haar gaat.
spijt me text is o..
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel mooi +