help de afstand is een probleem!!

Hallo,
ik ben wanhopig opzoek naar iemand die mij een goed advies kan geven.

ik ben 22 jaar ben net op werkweek in polen geweest en ik ben daar smoorverliefd geworden op een jonge en het is wederzijds :)
het eenige probleem is de afstand het is net iets meer als 1400 km...
ik weet van mezelf dat ik niet goed ben met lange afstands relaties, maar ik kan dit gevoel wat ik bij hem heb niet uitschakelen.

weet iemand een oplossing of heeft iemand advies

groetjes

Toegevoegd na 2 dagen:
Hallo iedereen die gereageerd heeft,

We hebben vanalles besproken en afgespoken.
Deze zomer ben ik een maand bij hem, daarna komt hij een paar maanden later ( rond kerst) hier naar toe.

als ik mijn studie volledig heb afgerond ( ongeveer 1½ jaar ) gaan we kijken wat we verder gaan doen.

in de tussen tijd houden we contact via internet en mobiel.

alvast erg bedankt voor jullie toffe berichten :)

Groetjes Nimia

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit verhaal doet me denken aan mijn ouders.
Mijn moeder ging naar Polen in toen ze 20 was ze logeerde bij een gast familie en daar ontmoette ze mijn vader.Ze werden verliefd.Mijn moeder sprak geen pools en me vader geen nederlands.Maar ze hielden contact toen mijn moeder weer terug moest.Ze probeerde zovaak mogelijk naar Polen te gaan.Drie jaar later zijn ze getrouwd.

Ik denk dat echte liefde alles overwint hoe cliche het klinkt.Zoek hem zovaak mogelijk op en mail,facebook en twitter etc zoveel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Skype overwint alles!

Andere antwoorden (9)

Als je hem niet kwijt wilt:
Houd contact.
Ga naar hem toe en laat hem bij jou langskomen.
Zet dit door.
Een grens is niet zo moeilijk te overwinnen.

Wil je jezelf niet blootstellen aan complicaties:
Beëindig dit.

Maak je keuze, heb je het voor hem over om wat moeite te nemen, doe dit dan vooral en laat je kans niet voorbijschieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afstand is niet belangrijk als je van elkaar houd,als het echte liefde is kom je hoe dan ook toch wel bij elkaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
morgen op de trein richting polen, als het echte liefde is zal hij je in huis nemen, onderhouden, pools leren en kan je tzt daar zelf aan de slag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet de weg naar hier te vinden en je weet je weg op het internet vast wel te vinden. Jullie kunnen op eindeloze manieren intiem via internet communiceren maar gelijkertijd ook iets afkoelen. Als jullie echt op elkaar verliefd zijn is dat een easy te nemen horde.
Maar het is 1400 km. Duik dan ook niet gelijk helemaal in het diepe en spreek af dat je 3-4 weken samen gaat wonen. Om te zien hoe het gaat. Vergeet niet dat een van jullie 2 zijn/haar familie 1400 km achter zich laat, of allebei 700 ;-)

Verzin een lakmoes-test voor jullie relatie en als die goed is.. go all the way!! 100%
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe moet je je niks aantrekken van die afstand. Natuurlijk maakt dat het niet makkelijker, maar het kan zeker de relatie sterker maken, wanneer er wederzijds vertrouwen is. Probeer elkaar gewoon zo'n 3 keer per jaar te zien, hou contact via internet en probeer er naar toe te leven om een tijdje samen te gaan wonen na een jaar of iets dergelijks. Als na dat jaar er nog steeds de wil van allebij is om verder te gaan, zal het best wel lukken met dat samenwonen. Voel je (of jullie) dat het toch niet lekker zit, gelijk afhaken en er geen tijd meer aan besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan gaan skypen en daar gaan wonen. Zelf zou ik niet te hard van stapel lopen. Polen zij harstikke lief, maar een relatie daar gaat er niet zo uitzien als jij graag zou willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom vpoeg je het woord 'daar' toe, volledig overbodig :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp je niet
Logisch na blijven denken. Als je van jezelf weet je dat je zo een relatie in stand kunt blijven houden moet je er voor gaan. Ttwijfel je eraan zou ik er een punt achter zetten en niet over piekeren omdat het dan niet realistisch is en op niets uitloop met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk tevoren goed of je echt werk van deze relatie wilt maken of dat je het toch niet ziet zitten op de lange, middellange en hele lange termijn.
In het tweede geval heelt de tijd alle wonden en zal het slijten, vooral als je hier een nieuwe leuke jongen om de hoek tegenkomt.
In het eerste geval : pak je koffer en gá. Je weet namelijk pas of het werkt als je het echt probeert, en een relatie-op-afstand van enkele jaren is daarvoor geen graadmeter. ALS het dan mislukt, weet je dat tenminste snel genoeg en heb je nog tijd genoeg om 'overnieuw' te beginnen, een onbetaalbare ervaring rijker.

Realiseer je wel dat de eerste verliefdheid overgaat, (hopelijk in echte liefde), en dat er dan in alle gevallen (zowel als hij hier heen wil komen als jij daar) een heleboel haken, ogen en rompslomp om de hoek komen kijken. Daar moet je wel tegen opgewassen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Als het om echte liefde gaat, mag 1400 km geen probleem zijn.
Hou zoveel mogelijk contact: sms, telefoon, mail, skype, chat,....
Probeer mekaar regelmatig te bezoeken: jij naar Polen en omgekeerd.
De prijzen voor die reisjes vallen best mee als je vliegt met lage-kosten vliegtuigmaatschappijen (zoals bvb Wizzair: 1 ticket heen en terug kost soms maar 50 Eur).

Dus .... ga er voor !