ik durf geen vrouw uit te vragen weet wel wat je moet doen maar ik doe het niet om dat ik het niet durf

wat kan ik er aan doen .wandt ik probeer dat ze het aan mijn vragen maar dat gebuurt ook niet .wat .ik weet het niet meer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bang om afgewezen te worden misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had hier vroeger ook last van maar nu niet meer. Stuur me een pm als ik je het leuk vind voor wat goede informatie bronnen over dit onderwerp.

Het beste antwoord

Twee dingen, je wilt het helemaal niet, je vindt dit gezeur over niet-durven veel leuker.
Diep in je hart wil je gewoon vrijgezel blijven.

Kom op joh, als je echt wilt, kun je het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar hebt u wel een beetje gelijk in maar ik ben denk ik er te lang uit maar je hebt gelijk als ik iets wil en ik ga er voor dan lukt het wel dus bedankt voor u vraag

Andere antwoorden (18)

Juist iets doen wat je niet durft kan heel leuk zijn ....naderhand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef je je op voor speeddating.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook eerst als je iemand leert kennen om haar msn vragen via de pc gaat het toch makkelijker en diegene praat dan ook makkelijker probeer dat eens. En misschien moet je ook aan je zelfvertrouwen gaan werken dat je het ook gewoon aan iemand kunt vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Speel iemand die een vrouw uit vraagt. Dat is stuk eenvoudiger, dan het echt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ben je bang voor? Dat ze nee zegt? Als je niets vraagt heb je toch ook nee? Dat komt dus op hetzelfde neer; 100% nee. Als je haar wel vraagt heb je tenminste nog 50% kans dat ze ja zegt. Waar wacht je nog op?
13 jaar geleden
Krijg wat zelfvertrouwen,als je weet van jezelf dat je een leuke vent bent en van jezelf houd dan durf je ook meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vragen, in het ergste geval zegt ze nee en veranderd er dus niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik durf het wel maar dan krijg ik scheve gezichten met mijn liefste ;-)

En je durft ECHT wel! Je zegt het zelf.. je weet best hoe het moet. DOE het dan!! Ze zal het waarderen. Echt waar!!

En als je nu nog niet durft, dan zeg je gewoon tegen haar dat je het geprobeerd hebt, maar dat het gewoon niet lukte... ;-)

Kom op!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal toch echt van jou af moeten komen om te vragen of ze met je uit wil. Als je erop wacht dat zij het vraagt, denk ik dat je lang moet wachten. De meeste vrouwen vragen zoiets niet aan een voor hen onbekende man. Een vrouw is in een kwetsbaardere positie in dat opzicht. Als het nl. de 'verkeerde'man is dan zegt hij; "Jij wou toch zelf, je hebt me zelf mee uit gevraagd". Je zou in een gesprek met haar wat goed verloopt eens tussen neus en lippen kunnen vragen;" Zullen we eens een keertje gezellig ergens wat gaan eten, ik ken een heel lekker tentje ( restaurant) dat zou me erg leuk lijken met jou".
Wie niet waagt, die niet wint, "nee" heb je , "ja"kun je verwachten. Stap over je verlegenheid/angst heen en ga ervoor!Ik weet dat het gemakkelijk klinkt, gemakkelijk praten is, maar het is ook gemakkelijk om het erop te wagen. Wie weet, misschien zegt ze;"Ik dacht dat je het nooit zou vragen", als je eerst eens met haar gesproken heeft. Zegt ze nee dan is er toch niets verloren, de volgende daar klikt het misschien wel mee!Gewoon doen.
amc
13 jaar geleden
Ik denk dat er meer mannen, en waarschijnlijk ook wel vrouwen, met dit probleem rondlopen. Het enige wat je kunt doen is het gewoon proberen. Als je nee krijgt, dan probeer je het weer bij de volgende.
Misschien kun je van tevoren eens oefenen met een goede vriend of vriendin, die je nog wat tips kan geven hoe je het aan moet pakken.
Ik zou als ik jou was gewoon eerst een gesprek beginnen met een vrouw, en als het dan klikt gewoon vragen (als ze bijvoorbeeld ook van films houdt) "Heb je de Iron Man 2 al gezien? Lijkt me wel leuk om samen te gaan!". Nog een tip: Probeer niet teveel complimentjes te geven, dat komt vaak wat wanhopig en gladjes over. Je kunt bijvoorbeeld wel 1x zeggen "Je ziet er echt leuk uit vanavond!", maar niet de hele tijd. Ik denk dat de meeste vrouwen het spannender vinden als je het nog een beetje in het midden houdt of je haar wel of niet leuk vind.
En onthoudt: Niet geschoten, altijd mis!

Succes, en laat ons even weten hoe het je vergaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen vraag het ,nee heb je ja kan je krijgen succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen heeft die angst wel, die gaat ook nooit weg. De kunst is om jezelf uit te dagen. Doe dingen in je leven die je normaal niet zou doen. Een interessant leven vinden vrouwen altijd wel aantrekkelijk.
Begin gewoon eens een gesprek met een vrouw die je niet kent zonder er resultaten bij te verwachten. Als je je iedere dag in een situatie bevindt waarin je je onconfortabel voelt weet je hoe je de volgende keer moet handelen. Daardoor groei je!

- Als je haar uit wil vragen verontschuldig je dan niet. Waarom zou je slechte intenties hebben als je een vrouw gewoon aan wilt spreken. Zeg dus geen 'sorry' en 'mag ik je even storen'.

- Heb al plannen. Dat maakt het maakt het makkelijker om haar uit te vragen. En laat ook zien dat je ondernemend bent. Als je vraagt: he, ik ga vanmiddag [naar een expositie ],[Lunchen],[naar een voetbalwedstrijd] als je wil kan je mee gaan? Al zegt ze nee het maakt niet uit want je ging er sowieso naar toe.

- Neem een afwijzing niet te persoonlijk. Zie het als een leermoment. Niet iedereen past bij elkaar. Zie het als een spel. Hoe vaak je ook Game over gaat het blijft toch maar een spelletje dus hecht er niet te veel waarde aan.

Succes,

Grs Braobe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk je eerst eens waar je zo bang voor bent. Waarschijnlijk heb je een worst-case scenario in je hoofd zitten, dat ze uitlacht ofzo? Dat doen vrouwen echt niet, geloof me...
Als je weet wat je grootste angst is, bereid je dan voor voor een goede reactie daarop.
En je kunt jezelf ook indekken: zeg van tevoren "misschien vind je het een belachelijk idee hoor, maar zullen we een keer samen iets leuks gaan doen?" Als ze dan nee zegt, was je haar in elk geval al voor en is de schade voor jouw gevoel mss wat minder groot.
Succes, en gewoon doen hé! Je kunt 't!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft ook niet direct te vragen of ze met je uit wilt toch?

Als je dezelfde muziek luistert, kan je ook vragen of ze naar een bepaald concert gaat of een feest oid. Als ze het niet kent kan je haar meevragen. Je zit dan meer in het publiek en is het wat minder vreemd allemaal. Dat is niet direct uit vragen, meer vriendschappelijk-rondhangen denk ik.

Ik denk dat ik bedoel dat je het ook op een vriendschappelijke basis kan vragen en niet direct om 'uit' te vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie durft er zoiets nu niet

de man is de jager

voor elke vrouw moet je een hoop moeite doen

jou have nothing to lose

niemand lach je uit

alleen respect

kom op vragen per sms
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry ik ben heel verlegen,maar jou durf ik het wel te vragen wil je met me uit?spreek altijd drukkere plek uit bij eerste afspraak.
zodat ze zich niet gelijk geclaimd voelt ga wat gezelligs doen,en niet geijkte restaurant,bioscoop etc
Mijn huidige vriend had op station afgesproken en zijn gaan ontbijten met elkaar (wel restaurant maar niet verwachting beladen avond)succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
raak langzamerhand bevriend en vraag het als jullie redelijk close zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen vragen aan een vrouw, wat zij leuk zou vinden om te doen? In afwachting op haar antwoord, kun je vragen of ze het leuk zou vinden, om het samen met jou te doen.