Kan uitgestelde menstruatie een symptoom zijn van innestelen eicel in baarmoeder?

éénnalaatste pil verlaat ingenomen aan eind van 3e week, en mogelijk volgende dag na laatste pil is de eicel bevrucht.
De vraag is of innesteling al begonnen is op dag na NOD, vanwege uitblijven menstruatie, en of een MAP nog effectief kan zijn (EllaOne, binnen 120 uur na mogelijke bevruchting innemen)
Een zwangerschapstest is (nog) negatief, maar er worden wel symptomen als ochtendmisselijkheid geconstateerd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

De kans op een eisprong is a het vergeten van een late pil uit de strip ERG klein (maar niet ondenkbaar), en ALS die plaats heeft gevonden is de dag erna vermoedelijk nog iets te vroeg voor een bevruchting. Al heb je op dat moment sex gehad. Zowel ei- als zaadcel zijn dan nog wel even onderweg. Dan moet het bevruchte eitje nog naar de baarmoeder en zich daar nestelen. Voor een innestelingsbloeding moet je al snel een dag of vijf tot acht over tijd zijn.

Je bent overigens pas te laat als er tussen de laatste twee pillen meer dan 36 uur zat.
De morning-afterpil kun je nemen tot 72 uur na de sex (maar liever eerder, liefst binnen 12).

Een zwangerschapstest is pas positief een week of twee na de bevruchting. Ochtendmisselijkheid begint vaak ook dan pas ; maar dat is HEEL vaak psychisch.

In dit geval acht ik de kans groot dat de uitgestelde menstruatie ook door stress veroorzaakt is. De bijsluiter van de pil goed lezen en je kennis over de menselijke voortplanting een beetje bijspijkeren zodat je weet waar je mee bezig bent, kan veel paniek en stress voorkomen. En ongewenste zwangerschappen ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Laatste zin eerste alinea moet zijn :
Voor een innestelingsbloeding moet je al snel vijf tot acht dagen na de BEVRUCHTING rekenen.