Ik heb een klasgenoot, die heeft de zelffe oom en tante als mij, maar we zijn geen nichtjes van elkaar wat zijn we dan wel??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mogelijk ben je helemaal geen familie van elkaar. Als een van jouw ouders een broer/zus is van je oom, terwijl een van jouw ouders een broer/zus is van je tante, dan ben jij geen familie van je klasgenoot. Je oom en tante zijn dan wel (schoon)familie van jou, je klasgenoot en jullie ouders, maar jullie (jij en je klasgenoot) zijn dan geen familie van elkaar.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer het een vraag uit een raadsel is dan ben je of neef en nicht, of broer en zus, broers of zussen.
Amadea
7 jaar geleden
Wij hebben een aparte ontmoeting meegemaakt. Neef van vaders zijde en nicht van moeders zijde kennen elkaar, maar wisten niet dat zij gezamenlijke familie hebben. Dus ze vroegen aan elkaar: wat doe jij op de begrafenis van mijn oom? Voor de een betrof het dus de aangetrouwde oom, en voor de ander de broer van zijn moeder.
erotisi
7 jaar geleden
misschien zijn jullie wel neefjes dan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Terwijl een van jouw ouders" = "terwijl een van de ouders van je klasgenoot"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klasgenootjes
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb een "oom Piet" oom Piet is getrouwd met "Tante Nel" tante Nel is de zus van mijn vader. Dus oom Piet is aangetrouwd en geen echte familie van mij. Oom Piet heeft een zus. "Rita" en Rita is getrouwd met "Hein". Samen hebben Rita en Hein 1 zoon, "Kees". Omdat Rita de zus is van Piet, is Kees het neefje van Piet, en is Piet dus zijn oom. Kees zit bij mij in de klas. Dus Kees is mijn klasgenoot. Mijn oom Piet is dus ook de oom van Kees. Maar Kees en ik zijn geen familie. Hooguit zou je kunnen zeggen dat wij aangetrouwde familie zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
en natuurlijk klasgenoten!

Antwoorden (1)

Neef en nicht.
Broer en zus.
Zusjes.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of geen familie, is ook mogelijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neven en nichten