Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om na een sterilisatie toch zwanger te worden?

Ik ben een vrouw, en heb mij laten steriliseren. Ik ken het aantal percentages wat betrouwbaarheid van een sterilisatie betreft. Maar wat ik wil weten is, of er daadwerkelijk vrouwen zwanger zijn geraakt na deze ingreep, en zo ja, of er een gezond kindje geboren is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mijn schoonmoeder had het en mijn man is daar het resultaat van . hij is geboren na sterilisatie van haar en het is gewoon gezond geboren. dit is wel van jaren geleden en de methodes die ze nu gebruiken is beter dan vroeger. nu branden ze de eilijders door en toen nog niet. de kans dat je nu zwanger raakt is veel kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is 99% veilig, het kan in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat de eileiders weer tegen elkaar aan komen en dat er een eitje bevrucht wordt. Dan is de kans op een gezond kind even groot als op de normale manier zwanger worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja . Ja heel vaak gebeurt dat niet ,want dan wordt vaak voor abortus gekozen ,maar ik ken zelf een situatie van een heel gezond kindje .een jaar of 10 terug groot schade vergoeding 's proces .vrouw bevallen ondanks sterilisatie klaagde kliniek aan !.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding