Als iemand liever alleen wil zijn en niet met de groep wil meedoen, moet je dat accepteren?

Iemand met een beperking wil liever alleen zijn en niet meedoen met de groep. Zelf vind ik dat je iemand niet kan dwingen om sociaal te zijn. Toch zijn er mensen die vinden dat je met een beperking toch mee moet doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Afhankelijk van de mate van beperking en de doelstelling van de groep, kan het soms wel eens nodig zijn om iemand met een beperking een duwtje i de rug te geven. Dat wil niet zeggen dat je die persoon tot het uiterste moet/mag dwingen.

Er zijn mensen die geen zin hebben in dat ‘gedwongen’ gezellige samen zijn, samen iets ..doen.. Mensen die al dan niet een beperking hebben - hoeft er niets mee te maken te hebben - die liever zelf alleen iets willen doen, dan met anderen. Maakt niet uit wat ze doen. Al kan ook dat een reden zijn (ik háát bingo of ik wil niet computeren). Waarom MOET je ..met een beperking.. toch mee doen? Ja, je moet het accepteren, eigenlijk te vergelijken met Kerst, met het ‘gezellig Kerst vieren’ ... er zijn genoeg mensen die ook daar helemaal geen zin in hebben -beperking of niet-. Die liever gewoon thuis zijn, tv aan en op de bank liggen ::)) Antwoord : Ja je moet het accepteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100