Mijn vriendin kan gedachten lezen. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet want ik weet echt heel zeker dat ze het kan.

Ze heeft het mij zelf verteld en heeft toen dingen verteld om het te bewijzen die echt NIEMAND over mij kan weten. Bijvoorbeeld hoe ik in het begin van het schooljaar over haar dacht en als ik me heel onzeker ofzo voel komt ze gewooon even naar mij toe; 'voel je niet zo onzeker'. Het rare is dat mensen dit wel vaker vertelen en dan zeggen dat het van afstand kan. Zij kan dit niet. Ze moet je aanraken om te weten wat je denkt. Het is echt raar en ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Help me alsjeblieft.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik kan het niet echt testen want ze 'hoort' je gedachtenstem. Alleen hoort ze niet wat je wil denken. Dus als je bijv. wil denken 'banaan' hoort ze bijv. 'Ik mag nu niet denken aan .....'. Ze hoort dus je diepste gedachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (8)

ik denk dat je niet bang hoeft te zijn dat je vriendin je gedachtes kan lezen; dat is echt onmogelijk.
ik denk dat je vriendin erg empatisch is, en dat is een mooie eigenschap, waar je blij mee kan zijn.
13 jaar geleden
Ik denk dat jouw vriendin gewoon een heel 'empatisch' typetje is. Sommige mensen zijn heel gevoelig voor de emoties van andere mensen en dat noem je dan empathie. Mensen die veel empathie hebben, kunnen zich heel goed inleven en kunnen aan jouw lichaam heel goed lezen wat je op dat moment voelt.

Je zegt zelf al dat ze dicht bij je moet zijn; dat is waarschijnlijk omdat ze dan heel goed een plaatje krijgt van hoe jij je voelt en hoe jij reageert op wat ze vertelt. Waarschijnlijk ben jij ook een type waar de onzekerheid heel goed aan te zien is, zeker voor iemand die jou goed kent.

Als ze echt gedachten kon lezen, had ze geen leven, want het is verschrikkelijk vermoeiend om echt te weten wat een ander denkt, je zou gierende gek worden als je in anderman's hoofd kon kijken.

Als je nu nog steeds gelooft dat ze toch ECHT je gedachten kan lezen, kun je haar op de proef stellen door te vragen 'en wat denk ik nu dan?' en dan aan een ruimtevaarttuig met naverbranders denken. Bijvoorbeeld ;-)
Als het dan nog steeds lukt, kan ze heel veel geld verdienen want er is iemand die een fortuin heeft uitgeloofd voor het echte bewijs dat gedachten lezen bestaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klink als ´cold reading´ waar charlatans op tv zich nogal eens bedienen.
En veel Googelen; je wil niet weten wat er over iedereen op het net zwerft, zeker als je ´goed kunt zoeken´.

Wetenschappelijk is aangetoond dat ´gedachtenlezen´ onmogelijk is, zelfs met behulp van speciale apparatuur die hersenactiviteit meten.
We zien de activiteit wel, maar hebben geen flauw idee wat deze betekent.

Toegevoegd na 46 minuten:
Over de toevoeging:
Dan kan ze dus je onderbewustzijn ´horen´...
Klinkt leuk, en ze zou miljoenen kunnen verdienen als ze dat werkelijk zou kunnen.

Maar het spijt mij enorm: het is gewoon écht onmogelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen gedachten lezen, dat is gewoon zien hoe iemand zich voelt.

Waarschijnlijk gelooft je vriendin het wel zelf dat ze dit kan en dat het bijzonder is, maar wat ze niet weet, is dat iederéén dit kan. Dat ze het alleen zou kunnen als ze je aanraakt, is waarschijnlijk een idee dat ze zelf zo sterk heeft dat het ook echt alleen dan lukt.

Maar om te zien of je onzeker bent, en hoe je over iemand denkt, daar hoef je echt geen gedachten voor te lezen! Daarvoor hoef je alleen een beetje op lichaamstaal te letten, en de één is daar beter in dan de ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is fijn te lezen dat iedereen het zo zeker weet dat het niet kan. Ik zou zeggen test het verder uit en vertel de resultaten. (Denk bv aan een andere vrouw)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet er niets mee, iedereen kan gedachtenlezen, iedereen. Maar de een kan dat net een tikje beter dan de ander. Wees er blij mee, want dan kan je vriendin je goed vetstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je met haar heel duidelijke afspraken moet maken over wanneer ze het bij jou doet en wanneer niet. Je moet je privé wereld beschermd voelen en je niet door haar belaagd voelen.

Ze heeft een gave en het is aan haar om daar verantwoord mee om te springen, mensen hebben nou eenmaal behoefte aan privé. Zij zou het ook niet leuk vinden als anderen alles van haar zomaar even zouden bekijken.

Als ze ingevingen heeft kan/mag ze het niet altijd vertellen ze moet mensen de ruimte geven hun eigen leven te leiden, dat is erg moeilijk, ze zit er dan als het ware mee opgescheept, maar als iemand haar niet vraagt te kijken heeft ze er ook niets te zoeken dus dingen die ze dan toch ziet moet ze voor zich houden.

Ze moet leren dat andermans leven, andermans leven is en niet het hare.

Pas als ze een ander goed de ruimte kan geven en ieder volledig z'n eigen leven kan laten leiden zonder zich ermee te bemoeien, kan ze leren inschatten of ze iets moet vertellen of niet. Ze kan dan los van zichzelf inschatten, het moet voor haar niets uitmaken of ze het verteld of niet.

Misschien kun je haar helpen met dit leer proces, hoe sneller ze dit leert hoe beter want er lopen mensen met vreselijke diepste gedachten rond, ze moet controle hebben over haar gave en over haar ego (vooral die laatste is erg belangrijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedachten lezen in de letterlijke betekenis van het woord kan niemand. Je gedachten zijn van jou en niemand is in staat die letterlijk te weten.

Wat wèl kan is dat iemand je innerlijk heel sterk kan aanvoelen. Is reeds genoemd hier en heet empathie, is inlevevingsvermogen.

Door deze eigenschap kan iemand voelen wat jij voelt bijvoorbeeld: Verdriet, onzekerheid,eenzaamheid enz. enz.

Ik weet dat omdat ik die eigenschap zelf ook bezit. Het is een heel fijne eigenschap om te hebben want je kunt andere mensen daardoor veel beter troosten, begrijpen en helpen.

Laat je in géén geval nòg onzekerder maken door haar want zo hoort ze haar vermogen om mensen te helpen niet te gebruiken..dan is het immers misbruik.

Groetjes,

Ton