Hoe isoleer ik mijn kamer?

Hoi,

Ik ben 16 en woon nog bij m'n ouders, als hobby zit ik graag achter mijn computer terwijl ik skype met vrienden. Ik heb (helaas) een harde en lage stem waardoor iedereen in dit huis me kan horen en toevallig heb ik ouders die daar heel slecht tegen kunnen... dit komt daarom bijna altijd uit op een ruzie en heb daar gewoon geen zin meer in. ik heb alleen nog geprobeerd dekens voor mijn deur te leggen maar volgens mijn ouders helpt dat ook niet. Weten jullie misschien een manier om mijn kamer beter te isoleren? ik ben best bereid eierdozen op m'n deur te plakken maar hoef mijn kamer niet om te bouwen tot een opnamestudio.

O ja, ik woon op de bovenverdieping en mijn ouders zitten altijd in de benedenverdieping als ze er last van hebben.
Graag hulp hierbij omdat ik en mijn ouders genoeg hebben van het gezeik.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kamer isoleren kan natuurlijk wel, maar een oplossing is heel simpel voor jouw probleem: zachter praten!

Isoleren: (uit de bron)
TIP: Verbeter akoestiek van de kamer : Parket, laminaat, plavuizen, marmeren tegels, marmoleum en vinyl, weerkaatsen geluid. Dat komt de akoestiek niet ten goede.

>>> Gesprekken klinken hard en schel <<<

, zijn moeilijk te volgen en muziek komt niet goed tot zijn recht. Een oplossing voor dit probleem is het aanbrengen van geluidsabsorberend (poreus, doorblaasbaar) materiaal. Dat kan in de vorm van overgordijnen, wandkleden, tafelkleden, tapijten, andersoortige zachte vloerbedekking of met stof beklede stoelen en banken. Wil of kan men (bijvoorbeeld om gezondheidsredenen) daarvan geen gebruik maken, dan is een doeltreffende methode het aanbrengen van een geluidsabsorberend plafond. U kunt er zelf een maken of een systeemplafond (laten) aanbrengen, waarbij zogenaamde akoestische tegels (meestal wit geprofileerd van geperste mineraalwol) worden toegepast. Deze oplossing kom je tegen in kantoren, wachtlokalen en ziekenhuizen.

http://nsg.nl/nl/brochures_over_geluidsisolatie.html

Je zegt : ik heb een harde lage stem. Nee hoor, je hebt een lage stem en je spreekt (altijd!?) te hard. Ook al ben je 16 jaar, dat maakt niets uit. Je kunt heel goed jezelf er toe zetten om zachter te praten. Om niet bij iedere grappige opmerking van je gesprekspartner in een bulderende lach te schieten bijv. , maar natuurlijk lachen mag :-)

Probeer je beheersing aan te leren, dat kan , als je hard kunt praten, kun je ook leren om zacht te praten. Als je minder herrie / ruzie met je ouders wilt, zou ik me eerst daar eens op richten.

Antwoord op je vraag

Met eenvoudige oplossing als dikke overgordijnen, wandkleden, tafelkleden, tapijten, andersoortige zachte vloerbedekking of met stof beklede stoelen en banken kun je een poging doen. Een en ander is bij een kringloop winkel wel voor een prijsje te koop. Even een paar weken diverse winkels consequent bezoeken en je kunt het vast vinden.

Echter...
Weet je Levi, isoleren kan altijd nog, maar als je een beetje je best doet, zul je binnen 2 dagen al het grootste deel van de tijd op normale toon praten.

- Vervolg in reacties -
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echter...
Weet je Levi, isoleren kan altijd nog, maar als je een beetje je best doet, zul je binnen 2 dagen al het grootste deel van de tijd op normale toon praten. Wat voor mij werkt , is een groot papier ophangen met in dit geval voor jou er in koeienletters op geschreven  > ZACHTJES PRATEN!! <    oh ja , als je dit nou op een paar plekken ophangt in je kamer , aan de muur , op de kast , en vlakbij waar je zit natuurlijk : voor je neus , geloof me , het werkt echt en voor de lieve vrede zou ik het zeker eerst proberen ;-)