Wat is de beste manier om iemand voor je te winnen die te kennen heeft gegeven het eigenlijk niet te zien zitten?

Ik heb een leuke vrouw ontmoet, een paar keer mee afgesproken en uiteindelijk blijven slapen. We kregen min of meer een korte relatie, hoewel we elkaar maar een paar keer hadden gezien. Vandaag heeft ze na een paar weken elkaar niet gezien te hebben hebben gezegd dat ze toch iets mist en dat ze het niet ziet zitten. Ik vind haar toch echt leuk en zou graag nog met haar afspreken. Wat is de beste tactiek zonder opdringerig te zijn en zonder jezelf compleet voor schut te zetten? Tips?

Als reactie op enkele antwoorden: Ik weet dat je mensen niet voor je kan 'winnen'. Maar je hoort vaak genoeg mensen die relaties hebben, waarbij de een het in het begin (nog) niet zag zitten. Mijn vraag is dus eigenlijk meer, wat is een goede manier om contact te houden en wellicht nog een keer te kunnen afspreken zonder opdringerig te zijn?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Hm.. Zonder te weten wat ze dan zoekt is het lastig. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze jou in het algemeen niet ziet zitten. Maar als jullie een poosje samen zijn geweest zal dat het probleem niet zijn.

Ik neem aan dat je ongeveer weet wat haar interesses zijn. Kijk of je in die hoek iets kan doen voor haar. Houdt ze van paarden? Zoek een paardrij wedstrijd, haal kaartjes en vraag haar mee.

Mocht je denken dat dat te ver gaat: Stel voor dat je met haar, haar vriendin en een vriend ergens gaat eten en naar de film gaan. Dan heeft zij niet het gevoel dat je direct uit bent op meer en jij kan laten zien dat dat beetje meer dat ze zoekt ook bij jou gevonden kan worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe graag je het ook zou willen. Je kunt als het om relaties gaat iemand beter niet voor je 'winnen' ...
De beste manier is gewoon jezelf zijn, en de beste match is het als iemand op jou valt, zoals je echt bent.

Als enige wat ik kan bedenken is: zeg haar eerlijk wat je voelt (zoals in deze vraag), en dat je hoopt dat zij het nog een kans wil geven...

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Respect tonen en haar voorlopig met rust laten. Als je haar duidelijk hebt gemaakt dat je haar wel ziet zitten en dat je het erg jammer vindt dat dat bij haar niet het geval is, kun je proberen om "als vrienden" nog een afspraak te maken. Wie weet, kunnen jullie gewoon vrienden zijn en leuke dingen met elkaar ondernemen. Als er echte vriendschap ontstaat, kan dat een goede basis zijn voor een relatie, maar forceer niets. Als de relatie niets wordt en de vriendschap wel, heb je er een goede vriendin bij. En..... goede vrienden zijn ook veel waard!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stuur ze eens onschuldige romantische dingetjes zoals een bloemetje op haar verjaardag. Na een paar onschuldige dingetjes stuur je haar een uitnodiging voor een etentje of cultureel uitje (met een beetje diepgang) met; 'Ik hoor wel of je zin hebt' Bel niet zelf, hou je in. Grote kans dat ze zelf contact met je opneemt. Heb geduld. Een vrouw kun je winnen met echte romantiek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Opgeven, heeft totaal geen zin. Vrouwen komen nu eenmaal niet op dergelijke beslissingen terug.
Ze zal gewikt en gewogen hebben en besloten hebben dat jij toch iets te licht bent voor haar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, allereerst 2 regels. 1. Zelfverzekerd zijn, vrouwen hebben nu eenmaal meer interesse in iemand die zelfverzekerd is. 2. Lichtelijk vrienden worden is geen probleem, maar probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. Zodra je echt goede vrienden bent geworden dan kun je een liefdesrelatie wel vergeten, vrouwen zijn te bang het risico te lopen dat de vriendschap stuk gaat als de liefdesrelatie niet gaat werken.
Waarom ze ineens afhaakt is enkel gissen. Mijn gedachte is, dat er een factor van buitenaf is gekomen waardoor ze nu ineens twijfelt (denk aan een ex of een andere man of wat dan ook).

Probeer het volgende:
Sms haar of stuur haar een mail of zoek een andere vorm van eenzijdige communicatie en zeg dan simpelweg van, zie ik je komende vrijdag 16.00 bij dat en dat cafe voor een drankje?
Waarbij je natuurlijk zelf de datum en tijd kunt aanpassen. Op die manier is het moeilijker om nee te zeggen voor haar en het komt ook zelfverzekerd over. Ga het dan niet hebben over jou en haar en liefde enzo, maar heb het over andere onderwerpen. Je werk/school verzin zelf maar. Gooi er wat grapjes doorheen en subtiele flirts. Af en toe een (verliefde) blik in haar ogen zodat ze verlegen wordt. Heb het verder niet meer over jullie en doe dit misschien nog een keer in een vervolg afspraakje. Dit kan ook bij een etentje of wat dan ook. Maar zorg ervoor dat ze jou refereert met leuke dingen. En dat niet zeker is of je haar wel zit zitten. Snap je?
Dat ze thuis zit of met vriendinnen erover heeft, dat ze zich afvraagt of je haar nu wel of niet ziet zitten voor een relatie. Dus zorgt voor een beetje onzekerheid. Zoek zeker zelf niet al te veel contact. Enkel kort eenzijdig contact met een voorstel, waarbij het de kunst is het zo te formuleren dat ja het enige logische antwoord lijkt. Op ten duur kan ze het niet laten om zelf contact op te nemen en dan kun je het verder uitbouwen. Maar nooit teveel interesse tonen, dan verliest zij haar interesse. Je moet spannend, mysterieus, anders en interessant blijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In navolging op mijn voorganger: versier daarnaast ZO SNEL MOGELIJK een andere meid. Vertel haar erover in geuren en kleuren in jullie gezellige afspraakjes en geef aan hoe fijn dat je het vindt dat je daar zo open met haar over kunt praten.
Kunnen twee dingen gebeuren:
1. ze wordt jaloers en wil je terug
2. ze wil nog steeds niet, op dat punt zit je nu ook, maar je staat dan al met één been in het bed van een ander.
win/win situatie voor jezelf creëren dus
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Puur nieuwsgierig: heeft dit wel eens gewerkt voor jou?