hoe krijg ik minder ruzie??

ik heb heel veel ruzie paar jaar geleden ook al, ik maak soms van die lullige opmerkingen of ik word gewoon heel snel boos op depresief ik heb een kort lontje en ik ben heel gevoelig voor lullige opmerkingen op school heb ik weer ruzie met de meiden, ze willen niet meer met me samen werken omdat we zoveel ruzie hebben gehad en enigste wat ik nu wil is op een kamertje zitten op school en dan alleen ga werken en voor gym werkstukken maken ik heb er helemaal genoeg van de ruzie's kan iemand mij helpen om niet snel boos te worden en minder ruzie's heb???

Weet jij het antwoord?

/2500

Wees selectief met wie je omgaat ! Ga enkel met diegene om waar je een goede band mee hebt en wees positief en reageer niet te overgevoelig op allerlei opmerkingen ."Wat je geeft krijg je terug" volgens Boedha en zo werkt het ook ! Ga met een glimlach de deur uit en je zal positieve reacties krijgen van je omgeving ,een vriendelijk woord of een glimlach is een manier om anderen te ontwapenen en om ruzie te vermijden . Dus rekening houden met anderen en je zelfbeheersing regelmatig oefenen .Vaak is ruzie ook niet te vermijden want je kan echt niet met iedereen goede maatjes zijn op deze wereld. Daarom zoek diegene met wie het beste klikt om vaak mee op te trekken en de ruziemakers gewoon negeren ,denk aan de monniken in Tibet die zolang geweldloos blijven opkomen voor hun vrijheid.

als je boos op iemand wordt of wil worden, probeer dan voor je zelf tot 10 te tellen, dan is de manier waarop je boos wordt tegenover je vriendinnen misschien minder erg. en trek je niet terug, maar probeer gewoon gezellig met je vriendinnen een keer wat leuks te doen ofzo, het komt vast weer goed!

Wat is de werkelijke reden, dat je geirriteerd bent. Was je dat al Voordat je naar school toe ging? En dat je dan al opgefokt was...en de meiden dan de druppel zijn..zodat je emmer overloopt. Hoe voel je je thuis? Ligt daar de oorzaak niet misschien? Zeg desnoods...dat je in een boze bui bent...zodat de meiden dat weten. Kunnen ze wat rekening met je houden. Maar....je zal er toch over moeten praten met ...iemand. Wat maakt jou..dan depressief? Wat maakt jou zo boos, dat je geen controle meer hebt over jezelf? Probeer daar achter te komen...voor jezelf. Schrijf het desnoods even op als geheugensteuntje. Voordat je ontploft...loop je een groot blokje om de school heen. Dan ontplof je maar achter de school...gil je een keer keihard ofzo. En dan ga je weer terug naar de meiden. Het is maar een idee hoor...je moet niets. Sterkte en groetjes Schuimpje.

Volgens mij heb jij vooral ruzie met jezelf... en dat los je ook in een apart kamertje niet op... Probeer eens te bedenken waarom je die lullige opmerkingen maakt...is dat misschien omdat je ontevreden bent met jezelf of met je eigen leven...? Probeer daar dan een plan van aanpak voor te maken om dat op te lossen... en als je weer eens ongeduldig wordt, en driftig uit wilt halen met lullige opmerkingen, tel dan tot tien en realiseer je dat jij ook niet altijd even gemakkelijk bent voor je omgeving... SUCCES!!!!

Punten en komma's gebruiken?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100