hoe krijg ik minder ruzie??

ik heb heel veel ruzie paar jaar geleden ook al, ik maak soms van die lullige opmerkingen of ik word gewoon heel snel boos op depresief ik heb een kort lontje en ik ben heel gevoelig voor lullige opmerkingen op school heb ik weer ruzie met de meiden, ze willen niet meer met me samen werken omdat we zoveel ruzie hebben gehad en enigste wat ik nu wil is op een kamertje zitten op school en dan alleen ga werken en voor gym werkstukken maken ik heb er helemaal genoeg van de ruzie's kan iemand mij helpen om niet snel boos te worden en minder ruzie's heb???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (26)

Je moet niet achter elke boom een vijand zoeken,kom blij en opgewekt je bed uit ,tel je zegeningen en wees niet zo perfectionistisch,het leven is te kort om je overal druk om te maken

Wordt geen kluizenaar,dan kun je beter een haat-liefde verhouding met sommige mede leerlingen hebben

doe je best kom op het leven is vallen en opstaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens met elke dag een korte meditatie. Iets van 15 tot 30 minuten.

Toegevoegd na 31 minuten:
Als het probleem aanhoud moet je maar eens met je huisarts en/of een psycholoog gaan praten.
13 jaar geleden
Hey meid... 1 tip die ik je nu kan geven en die je altijd moet onthouden...het universum is 1 grote energie bol.en al alle mensen zijn allemaal kleine energie bolletjes (zo kan je t zien)...dus je moet je bedenken dat alles wat jij denkt naar t universum word gezonden..dus als jij alleen maar aan ruzie en problemen denkt..zal je dat ook alleen maar krijgen.wat je dus moet doen is je gedachten gang veranderen...verwissel je negative voor positive gedachten..dus denk niet aan de ruzies maar denk aan hoe je het goed kan maken..denk aan leuke dingen.
en doe vooral ook alleen maar positive dingen want wat je geeft krijg je terug.als je deze regel in je leven toe blijft passen zul je zien dat je alles kunt bereiken .en kunt worden wat of wie je ook maar wil..!! positief denken -- positieve Akties = Positieve Resultaten.! groetjes elena
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig verwoord, uit alle negatieve dingen zijn positieve dingen te leren, het is maar net hoe je het zelf wilt zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@elsemarijn ..Zolang jij deze regel toepast kunnen die zwarte gaten je nioks maken tenzij je ze toelaat
Hoe vervelend het ook klinkt, als je veel ruzie hebt met veel verschillende mensen, zul je de oorzaak en dus ook de oplossing daarvan ook in jezelf moeten zoeken.
Jezelf opsluiten in een kamertje is echter geen oplossing. Je zult moeten leren dat een mens geen eiland is, en dat je andere mensen om je heen nodig hebt. En dat is een kwestie van geven en nemen. Maar ook van opoffering en incasseringsvermogen.

Lullige opmerkingen maken ben je zelf bij. Vermoedelijk denk je zelf dat het grappig is, of wil je ongemerkt jezelf op een hoger plan tillen door iemand anders in de zeik te zetten. Kinderen, vooral meisjes, doen dat al vanaf een jaar of zes, zeven, maar op een gegeven moment hoor je daar wel overheen te groeien. Zeg gewoon geen dingen waar je later spijt van krijgt of die een ander kunnen kwetsen.

Wordt snel boos of depressief, kort lontje ; allemaal kenmerken van iemand die vind dat-ie het heel erg met zichzelf getroffen heeft maar door anderen niet op waarde wordt geschat. Misschien tijd om je eigen bijdragen nog eens goed onder de loep te nemen. Ben je echt het beste paard van stal en kan niemand zich aan jou meten, of zijn anderen ook goed zoals ze zijn en moet je zelf wellicht af en toe een stapje terug doen ? Realistischere verwachtingen van jezelf en minder hoge eisen stellen aan de mensen om je heen kunen de sfeer enorm verbeteren.

Je kunt dus twee dingen doen ; besluiten dat niemand goed genoeg is voor je en je opsluiten in je ivoren torentje (wat zeker op de lange duur heel eenzaam is), of besluiten dat jij niks beter bent dan iedereen, en je aanpassen aan de normen van de groep (wat betekent dat je best eens je zin niet zult krijgen, kritiek zult horen of tekort zult schieten, maar daarin ben je beslist geen uitzondering, en op de lange duur levert het veel meer op.)

De enige die je daarbij overigens kan helpen ben je zelf. Of misschien een heel goede vriendin die je de waarheid durft te zeggen zonder dat ze een grote bek of klappen krijgt. Maar stel je daar dan ook voor open. Bij alles in de verdediging schieten, nooit je ongelijk bekennen en altijd op je teentjes getrapt zijn, zijn heel onaangename eigenschappen waar niemand vrijwillig langdurig mee geconfronteerd wil worden. Doe gewoon een stapje terug, kom van je voetstuk, en kijk of je verder komt door af en toe 'sorry' of 'we doen wat jij wilt' te zeggen. Dikke kans van wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wow wat mooi beste antwoord zeker weten plus
rose
13 jaar geleden
Ik vind het een wel heel erg uitgebreide analyse, met zo weinig informatie. Haal je duim eens uit je mond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen verschillen niet zo veel van elkaar als ze soms denken, Rose, en een puber is een puber, en daar heb ik inmiddels toch wel de nodige ervaring mee ;-) Waar die duim op slaat weet ik niet, kan ik ook niks mee, maar met zo'n houding zul je het zelf ook ongetwijfeld wel eens met iemand aan de stok hebben.
rose
13 jaar geleden
Het is weliswaar zo dat mensen in essentie niet zoveel van elkaar verschillen, Marleen, toch is het anderzijds zo dat problemen soms meer van elkaar verschillen dan op het eerste gezicht lijkt. Die duim was vanwege de verregaande conclusies over Kaylee's psychologische opmaak die je lijkt te trekken uit haar (relatief summiere) verhaal. En wat betreft mijn houding, ik weet niet wat je daar nu voor conclusies over trekt, maar nee, ik heb maar hoogst zelden (= bijna nooit) ruzie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MSN heb ik niet en doe ik ook uit principe niet, maar in ruzie maken ben ik eerlijk gezegd erg slecht ; ik ben van het zo snel mogelijk uitpraten, of besluiten dat mensen het uitpraten en dus verdere omgang niet waard zijn. Lekker overzichtelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Rose ; het is geen 'verregaande' analyse van Kaylee persoonlijk, het is een redelijk gebruikelijk patroon dat je steeds terugziet bij mensen (meiden) die heel veel ruzie hebben altijd met alles en iedereen. Wat ik schrijf is primair stof tot nadenken, ze moet er natuurlijk zelf mee doen wat ze wil.
Het enige dat ik wel weet is dat dit soort problemen niet overgaan met op je kont zitten wachten, besluiten met niemand meer om te gaan dan of een pilletje nemen, maar dat je er zelf een actieve rol in moet spelen ; kijken waar je zelf dingen kunt veranderen of verbeteren . Vaak is het gewoon een stukje volwassen worden. Een huisarts of psycholoog zal je dat overigens ook gewoon vertellen ; daar eerst langsgaan is alleen maar uitstel van executie.
rose
13 jaar geleden
@ Kayleetje, zie de opmerking van Marleen. Als je met 'jullie zijn er zo goed in' bedoelt dat Marleen en ik op een volwassen manier van gedachten wisselen en bij eventuele meningsverschillen op een rustige wijze tot een vergelijk, of op z'n minst wederzijds begrip, proberen te komen, dat is enerzijds een kwestie van persoonlijkheid, anderzijds is het iets dat je kunt leren. Met de jaren wordt je daar ook beter in. @ Marleen: Het is inderdaad zo dat je zelf iets moet ondernemen als je wilt dat er iets veranderd, dat ben ik wel met je eens. Jouw conclusie echter dat ze het zo met zichzelf getroffen heeft, daarvoor vind ik geen enkele basis in haar verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook maar een voorbeeldje (dat ik helaas wel bij veel meisjes van die leeftijd zie ; beetje neusje in de lucht, ik weet allemaal zo goed hoe het moet, mijn kleren zijn prima, ik volg de goede mode, ik luister naar de goede muziek, affijn, je kent het typje wel). Ik HOOP uiteraard voor Kaylee dat ze zich daar totáál niet in herkent (en dan uiteraard omdat ze absoluut niet zo is). Maar dat is wel gedrag dat bij 'peers' -vooral de niet-volgertjes- weinig positiefs oproept. Het simpele feit dat mensen voor een andere stijl of muzieksoort kiezen is dan soms al aanleiding tot 'ruzies'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo kayleetjuh! Kijk hier goed naar, zo ziet het er uit!
Dat ben JIJ niet!
Maar het bestaat wel!
rose
13 jaar geleden
@Hup: Waar heb jij het nou weer over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen flauw benul......
Wees selectief met wie je omgaat ! Ga enkel met diegene om waar je een goede band mee hebt en wees positief en reageer niet te overgevoelig op allerlei opmerkingen ."Wat je geeft krijg je terug" volgens Boedha en zo werkt het ook ! Ga met een glimlach de deur uit en je zal positieve reacties krijgen van je omgeving ,een vriendelijk woord of een glimlach is een manier om anderen te ontwapenen en om ruzie te vermijden . Dus rekening houden met anderen en je zelfbeheersing regelmatig oefenen .Vaak is ruzie ook niet te vermijden want je kan echt niet met iedereen goede maatjes zijn op deze wereld. Daarom zoek diegene met wie het beste klikt om vaak mee op te trekken en de ruziemakers gewoon negeren ,denk aan de monniken in Tibet die zolang geweldloos blijven opkomen voor hun vrijheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreken is zilver, zwijgen is goud. En vooral nadenken voordat je iets zegt. Wat is je motivatie om iets te zeggen en hoe kan de ander je boodschap ontvangen? Soms is 't niet eens wat je zegt wat iemand boos maakt, maar de manier erop wel... Ik ken jou niet, maar je kan ook advies vragen bij iemand die je vertrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je boos op iemand wordt of wil worden, probeer dan voor je zelf tot 10 te tellen, dan is de manier waarop je boos wordt tegenover je vriendinnen misschien minder erg. en trek je niet terug, maar probeer gewoon gezellig met je vriendinnen een keer wat leuks te doen ofzo, het komt vast weer goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze een lullige opmerking naar je maken, moet je dat gewoon weglachen. Niet op reageren, maar alleen maar naar ze lachen en dan weglopen. Bij mij helpt het, om overal een geintje van te maken....meer lol hebben in je leven. Als ze weer zo'n opmerking maken, daar dan een geintje van maken en weglopen. Dan vinden ze het niet leuk meer, want je word niet meer boos en dan houden ze daar vanzelf wel mee op. Krijg je ook niet meer snel ruzie. Ik weet dat het moeilijk is in het begin, om dan niet boos te reageren, maar probeer het eens. Mij mij werk het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga aan de slag met je zelfvertrouwen want snel boos worden heeft te maken met onzeker zijn. Ga iets doen wat je echt leuk vindt of onderzoek waar je echt goed in bent. Dit kan ook een sport zijn waar je in leert om jezelf fysiek te verdedigen. Veel mensen krijgen daar enorm veel zelfvertrouwen van.

Je zal zien dat als jij meer zelfvertrouwen ontwikkelt je een heel ander gedrag gaat laten zien. Meer positief dan negatief.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de werkelijke reden, dat je geirriteerd bent. Was je dat al Voordat je naar school toe ging? En dat je dan al opgefokt was...en de meiden dan de druppel zijn..zodat je emmer overloopt. Hoe voel je je thuis? Ligt daar de oorzaak niet misschien? Zeg desnoods...dat je in een boze bui bent...zodat de meiden dat weten. Kunnen ze wat rekening met je houden. Maar....je zal er toch over moeten praten met ...iemand. Wat maakt jou..dan depressief? Wat maakt jou zo boos, dat je geen controle meer hebt over jezelf? Probeer daar achter te komen...voor jezelf. Schrijf het desnoods even op als geheugensteuntje. Voordat je ontploft...loop je een groot blokje om de school heen. Dan ontplof je maar achter de school...gil je een keer keihard ofzo. En dan ga je weer terug naar de meiden. Het is maar een idee hoor...je moet niets. Sterkte en groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb jij vooral ruzie met jezelf... en dat los je ook in een apart kamertje niet op...

Probeer eens te bedenken waarom je die lullige opmerkingen maakt...is dat misschien omdat je ontevreden bent met jezelf of met je eigen leven...?

Probeer daar dan een plan van aanpak voor te maken om dat op te lossen... en als je weer eens ongeduldig wordt, en driftig uit wilt halen met lullige opmerkingen, tel dan tot tien en realiseer je dat jij ook niet altijd even gemakkelijk bent voor je omgeving...

SUCCES!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punten en komma's gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is wel een heeele lange zin. Je heb 1 voordeel, je wil er wel wat aandoen en dat is de eerste stap. Proficiat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je heel boos word niks afreageren ff in je vuist knijpen lukt dat niet loop er dan ff tussen uit en knijp in een stresballetje of sla tegen iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan proberen de rust terug te vinden op het moment dat je weer 'woede' aan voelt komen. Slik je woorden in voor ze eruit komen, en ga jezelf te rade hoe je echt wilt reageren. Filter het negatieve en probeer er iets positiefs van te maken, eventueel door een grapje erover te maken.
Een tip die je kan proberen (misschien wel een beetje 'zweverig'): probeer je negatieve energie eens te voelen in je buik, en als je dit voelt, maak er dan een soort draaikolk van (allemaal in gedachten en gevoel). Jij bent de baas over die draaikolk van energie en wanneer jij het wilt kan je deze stoppen of naar buiten laten stralen (troetelbeertjes!). Het is een soort meditatie in een stressvol moment waarbij je snel wilt reageren.
Succes ermee, ik vindt het gaaf dat je je ervan bewust bent en er mee bezig bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voedsel eten waar je rustiger wordt. Ten tweede: voedsel eten waar je intelligenter van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je het over Omega
en weinig suiker eten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee - ik ben geen hersendeskundige.
Lieve schat,
Ik heb het gevoel dat je al veel hebt meegemaakt.
zeker 1 van jouw ouders heeft vreselijke verhalen...
en nou stopt dat!

Want .. wie ben jij?

JIJ bent het liefste wezentje wat er ooit was!
JIJ mag kiezen
KIES!
Doe wat!
JIJ bent geen slachtoffer, dacht je dat?

JIJ gaat er gewoon voor, en datgene BEN je al!

Ik zal je willen adviseren om naar NIEMAND te luisteren BEHALVE JIJ!
JIJ mag nu naar jou luisteren....
hoe klinkt dat?
Als je wilt praten dan mag dat: wil je me dan mailen?
Ik wens je heel veel sterkte, maar ik zeg je ook, je BENT niet alleen!!
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé Kayleetjuh, pas even op met deze hup. Dit kan net zo goed een man zijn op zoek naar een kwetsbaar meisje!De meeste vrouwen plaatsen geen sexy avatars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Mrim heeft gelijk! Dus, Kayleetjuh12, je kunt me bereiken via het berichtensysteem van goeievraag. (voor wat dan ook, vragen, of gewoon praten).
Ik wil je graag laten weten dat er altijd Iemand is die je hoort, In dit geval ben IK dat!
Wat belangrijk is, is dat je boos bent.
Waar ben je boos op?
Ik denk namelijk dat je boos op jezelf bent.. En dat mag niet. Je kunt niet boos op jezelf zijn, dat is tegen je natuur in!
Kijk eens goed naar jezelf, je bent prima zo..
Wat iemand jou ook heeft verteld.. Je mag vanaf nu geloven dat er iemand is die het ziet! Ik zie het.
Jij bent prima, precies goed.. gewoon zoals je bent.
Als je A zegt, dan moet je ook B zeggen. Het is helemaal niet erg om ruzie met mensen te hebben of te maken. Als je het zelf naar vindt, dan ben je slim genoeg om uit te vinden waar mensen bij ou op reageren, en dan verander je dat wel. Je moet niet gaan zwijgen als oplossing, want dat gaat ten kosten van jezelf. Zolang het jou niet hindert zal het je toch een rotzorg zijn hoe mensen over je denken; het lijkt een daarin beetje op minnetjes bij GV.
Jde wordt later waarschijnlijk een bitch, ook dat is niet erg, als je maar niet zuur wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
complimentjes geven of door mensen vaker te helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet gewoon een talent zoeken bijv bij mij is dat tekenen en zo heb ik vrienden gemaakt. dan moet je in het begin echt heel aardig zijn en zo maak je steeds meer vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort en bondig: Geef altijd eerst een positieve opmerking,
wacht minimaal 1 min. voor dat je DAAR na een negatieve opmerking loslaat.

Je zult zien dat je daar DAN niet eens meer aan toekomt!
Negatieve opmerkingen zijn VAAK impulsief, (althans bij mij) en positieve opmerkingen zijn bedachtzaam.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je merkt dat je in een negatieve stemming bent, ipv mopperen iets positiefs denken en zeggen. Door meer positief te denken, schep je voor jezelf al een andere sfeer, dit zal in het begin niet helemaal lukken, neem er de tijd voor en je zult merken na een tijdje oefenenen dat het meer en meer zal lukken. Je hebt wel wat gedult nodig, maar die wordt dan wel beloont
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen heeft al een uitstekend antwoord gegeven.
Even een andere overweging erbij:
Als je bijna altijd gelijk hebt vinden veel mensen dat vervelend. Ze vinden het niet leuk telkens hun ongelijk te moeten toegeven.

Ze gaan proberen je op het kleinste foutje te betrappen.
En je daar mee confronteren.
Reageer je daarop met terugverwijzen naar de vele fouten die je van die anderen weet dan is onenigheid dan wel ruzie verzekerd.

Het beste wat dan helpt is lekker vrolijk lachen en een opmerking maken in de trant van: "Natuurlijk weet ik echt niet alles, dank je dat ik van je dit mag leren."
Of een ander prijzend woord voordegeen die dat foutje vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan om meer te sporten.
Ik ben zelf ook heel agressief, maar dat heb ik blijkbaar geërfd. Negatieve energie omzetten in lichamelijk energie.
Zo ga je dan ook minder stressen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kayleetje, ik heb nog één aanvullende tip na alle goede tips die hier al gegeven zijn: vraag eens aan je mentor / klassenleraar of er bij jullie op school sociale vaardigheidstrainingen (Sova-trainingen) gegeven worden. Die zijn er voor kinderen die altijd ondersneeuwen, maar ook voor kinderen die altijd ruzie krijgen omdat ze een te kort lontje hebben.

Daar kun je in de praktijk oefenen met dingen die je moeilijk vindt, en daar krijg je goede tips over hoe je jezelf beter kunt beheersen en ruzie kunt voorkomen. Ik denk echt dat het wel wat voor je is, zeker ook omdat je ZELF aangeeft dat je er wat aan wilt doen. Vraag er eens naar, je leert jezelf er een stuk beter van kennen.

Op internet is er ook veel informatie over te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt niet altijd aan jou hoor,hun zijn ook weleens ffout,maar in ieder geval

eerst denken dan spreken